Den største kat
Fra : frede

Dato : 29-10-03 19:58

Vi overvejer i øjeblikket at anskaffe os en kat ,og jeg kan huske da jeg var
barn at vi besøgte nogle katteejere som havde nogle enormt store katte
(eller var jeg mon bare lille) er der nogen her der kan fortælle hvilken
katterace der er den største (huskatte ikke løver)

Mvh Frede.

Fra : Charlotte

Dato : 29-10-03 20:04

Ups...kom til at svare privat - beklager

Hej Frede

Maine Coon katten er den største racekat
De er store, kælne, smukke, finurlige og vidunderlige - og ligner en los
*fniser og ser ned på Luffe, der lige nu ligner et dovendyr mere end en
los*....

Mvh
Charlotte

Fra : frede

Dato : 30-10-03 22:43

Hvad kommer sådan en til at veje i forhold til en alm huskat ?

Fra : Ida

Dato : 30-10-03 23:16

--
> Hvad kommer sådan en til at veje i forhold til en alm huskat ?

Hejsa *s*

Tommelfingerreglen hedder : Hunkatte mellem CA 4 og 6 kilo og hankatte
mellem CA 7 og 9 kilo - når jeg ligefrem råber ca, så er det fordi der klart
altid vil være nogle katte, der ligger udenfor normalen og tendensen er lige
nu, at kattene bliver både længere, kraftigere og tungere.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 31-10-03 19:13

On Thu, 30 Oct 2003 23:16:25 +0100, "Ida"
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> [...]
>altid vil være nogle katte, der ligger udenfor normalen og tendensen er lige
>nu, at kattene bliver både længere, kraftigere og tungere.

   Og så er der jo altså også enkelte huskatte der når de
størrelser - fx. møgkatten her:
http://pictures.bananas.dk/Kat/Simba/P8131303.JPG

   Han vejer 8,8 k det "bette" pus ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-10-03 21:20

> Hvad kommer sådan en til at veje i forhold til en alm huskat ?

Du kan ikke afgøre størrelsen udfra vægten. Nogle er korte og robuste, andre
lange og slanke.
Den her er f.eks ret stor (ja det er en almindelig 2. pers sofa), men vejer
"kun" 7,4 kg.
http://www.tendertribes.dk/fun/002.jpg

Hvorimod den her vejer en del mere (ca 8.5 kg) og synes mindre, men er en
meget mere solid type.
http://www.tendertribes.dk/jar/06.jpg

(og ja Birgitte, det er taget i hans unge dage FØR han fik sin flommemavsen
*G*)

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk