Voksen kat grovæder killingefoder
Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 29-10-03 09:24

Hej NG;

Vi har 3 katte, en på 7 år og 2 killinger på 14 uger.

Efter et par dage blev de 2 nytilkomne accepteret, og den voksne kat lader
nu til at være godt tilfreds med selskabet.

Der er bare en detalje: Den voksne kat er helt tosset med killingefoderet og
spiser nu for meget.

Den har hidtil haft fri adgang til tørfoder, hvilket er gået fint nok.

Men killingefoderet er jo lidt federe, og de skal jo også have meget at
spise.

Er der et godt forslag til hvordan vi får stoppet den gamles grovæderi?

Selvfølgelig vil det nok hjælpe når de små skal på ungkattemad, men vi
frygter hvordan den gamle kat ser ud til den tid.

mvh

Martin

PS: Vi bor i en 3-værelses i stuen, den gamle kat kommer ud en gang eller to
om dagen.
Men det er ikke praktisk at holde dem adskilt.

Fra : Ragna

Dato : 29-10-03 10:28

Martin skrev:

>Er der et godt forslag til hvordan vi får stoppet den gamles grovæderi?

Et par stykker her i gruppen har løst det problem ved at stille
killingefoderet ind i en papkasse med så lille en indgang, at kun de små kan
komme derind.
Måske var det en ide at prøve det?

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Carina

Dato : 30-10-03 10:54

Tak for den idé! Den stod jeg lige og manglede, da mine 2 voksne katte også
er helt vilde med killingefoderet! Så mangler jeg bare en omvendt løsning,
da min killing hellere vil spise de voksnes mad... Plejer dog bare at fjerne
det og så sætte det ned engang imellem når den lille sover Snydt snydt!

Carina

Fra : Vibeke

Dato : 29-10-03 12:42

> Der er bare en detalje: Den voksne kat er helt tosset med killingefoderet
og
> spiser nu for meget.

Da vi sidste sommer fik en lille ny killing havde vi samme problem med vores
"gamle" han. Han var også helt pjattet med det. Killingen var også helt
pjattet med voksenfoderet, så jeg gjorde det at jeg blandede killingefoderet
med voksenfoderet og så spiste de af samme skål. Den gamle blev så nødt til
også at spise det normale foder - og killingen dens foder. Det resulterede i
hverken overvægt for den store - eller undervægt for den lille - så for os
var det løsningen. Killingefoderet var ikke længere så spændende når det var
blandet op med det normale foder - så der blev spist normalt.
I øvrigt har jeg haft samme problem efter jeg er begyndt at købe RC MCO. Den
gamle han-ikke-MCO er også helt pjattet med det, men det bliver blandet op
med normalt foder for ellers overspiser han (til han kaster op).

/Vibeke

Fra : Birgitte

Dato : 29-10-03 15:18

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@VEDget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9f790d$0$4343$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> om dagen.
> Men det er ikke praktisk at holde dem adskilt.

Hej Martin
Kan godt se det er utrolig svært, men hvis du nu konstant har voksenfoder
stående, og så 2 gange daglig fodre de små i et rum uden den store, får de
små stadig killingefoder, og ellers deler kost med den voksne i resten af
tiden.
Det kunne blive et ritual hvor du tager de små med ind i et andet rum, og
viser at du hælder nyt og spændende mad op til dem, lader dem gå der 1 time
og så ellers sætter dem sammen med den store igen.
Hvis du ikke gør noget, får du sikkert en "tønde" ligesom vi har i Journey

Mvh Birgitte
www.truetrust.dk