Løbegård... Hvor stor og hvordan?
Fra : Carina

Dato : 25-10-03 11:43

Jeg har måske besluttet at bygge en løbegård til mine små puslinger, for at
aflaste min nabo lidt ( de får lidt for tit besøg af min ene misser
...... )
Men vil gerne have gode idéer til hvordan man gør.. Hvilke materialer osv...
Bare alt der lige falder jer ind.

Jeg har et hjørne i haven som støder op til huset, og har tænkt på at det
måske kunne være praktisk at lave den der. Hjørnet er cirka 3x3 meter. Er
det nok? Kan selvfølgelig bygge lidt ud til siderne hvis det ikke er nok,
men det ville være praktisk hvis det flugtede huset.
Hjørnet vender mod syd-vest, og der er sol på den side hele dagen.

Kom lige med nogle tips please!

Carina!

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 25-10-03 23:36

"Carina" <tunmusen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det ville være praktisk hvis det flugtede huset.
> Hjørnet vender mod syd-vest, og der er sol på den side hele dagen.

Hej Carina

Du kan roligt gå i gang med byggeriet, dine katte vil nyde det!!! Størrelsen
er da helt fint, husk bare at kattene elsker at komme højt op! Vi har masser
af siddepladser og grene til at kravle rundt på. For kattene betyder m3 mere
end m2........... og sol hele dagen!!! Kunne jeg få et hjørne på en
regnvejrsdag??? Undskyld jeg ku´ ike la´ vær`!!!!!!!*LOL*

Mange hilsner fra
Pia BJ

Fra : Carina

Dato : 26-10-03 09:37

> [...]
> end m2........... og sol hele dagen!!! Kunne jeg få et hjørne på en
> regnvejrsdag??? Undskyld jeg ku´ ike la´ vær`!!!!!!!*LOL*

Hehe, selvfølgelig! Du kommer bare forbi da

Har overvejet at lave den 4 meter lang i stedet for 3, så den kun "stikker"
udenfor huset i den ene ende. Det kan jeg godt leve med!

Højden bliver den samme som højden på huset. Er det godt nok så? De har også
130 kvadratmeter indenfor, og de vil frit kunne færdes både inde og i
løbegården. Min idé er så, at de må få lov til at gå frit omkring et par
dage om ugen, når jeg aftaler med naboen at hun lukker sin kattelem. Det
skulle helst være mindst muligt belastende for både nabo og kat jo

Carina!

Fra : Carina

Dato : 26-10-03 16:06

Flere tips tak!! Aner ikke hvordan jeg skal begynde....

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 26-10-03 19:14

Carina <tunmusen@tdcadsl.dk> wrote:
> Flere tips tak!! Aner ikke hvordan jeg skal begynde....

Du kan jo begynde her.
Du får lige et sammen klip fra tidligere tråde, med min egen løbegård og
en samling links fra Gitte J. Lock.
Priserne gælder ikke mere.

Min løbegård er 3x2m
Start med at lave jeres større.
Løbegården er bygget op i "moduler" efter volierenettet's bredde på 1m.
Altså en stolpe i hvert hjørne, og så en lægte imellem for hver meter.
Endevæggen er endevæggen på min carport.
Der er også net på taget.

Materialeliste:

Stolper 75x75 8,40m pr.m 14,95 125,-
Høvlede terrasebrædder 28x120 32m pr.m 10,95 350,-
Lægter 38x57 16m 6,95 pr.m 111,-
Volièrenet rulle á 30m (Harald Nyborg) 469,-
Ialt ca. 1000,-
Plus diverse søm,skruer,kramper og beslag til lågen.
Alt er ca. mål.
Jeg sender gerne et billede til dig.

Div. links samlet af Gitte J. Lock
http://www.geocities.com/holmescathy/outdoorenclosure.html
http://www.animalnetwork.com/cats/enclosure.asp
http://www.vetcentric.com/magazine/magazineArticle.cfm?ARTICLE=A%20Paw%20In%20The%20Door
http://www.virtual-paper.com/whistler/coastviews.nsf/8ce08dff462de5198825664e00163b78/6ddc342e88608b3f88256a7d004b3956!OpenDocument
http://www.geocities.com/Heartland/Pointe/9352/indoors.html
http://www.pedigreepens.co.uk/framesproducts.html

Med forbehold for at nogle links ikke virker mere.

--
M.v.h
Niels =/\ . . /\=