ukastreret hankat
Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 11:34

Mener i virkelig at en gammel "han-kat" skal kastreres eller "spærres
inde" hvis den har haft "det frie liv" i flere år...og endviddere har
han lavet mange flotte killinger som jeg ligefrem "har efterspørgsel på"
nej..der er min indstilling godt nok at (1)jeg har en han kat som går
frit "i verden" sammen med mine "fritgående"hunkatte..som jeg gerne vil
have killinger med...(2)altså det problem mange mener at ville til livs
med "uønskede"killinger kan da KUN løses ved at hunkatte ejeren sørger
for den ikke bliver drægtig......min nabos hunkat finder da bare en
"anden"han hvis min bliver kastereret...

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 11:58

Charlotte K skrev
> [...]
killinger med...(2)altså det problem mange mener at ville til livs
med "uønskede"killinger kan da KUN løses ved at hunkatte ejeren sørger for

Tillykke tillykke.........efter i årevis at have hørt folks
"lamme" undskyldninger til hvorfor deres katte får
lov at formere sig uhæmmet, kan jeg kun lykønske
dig, for den meste tåbelige og dobbeltmoralske
undskyldning.

Din nabos hunkat er ikke dit ansvar, men din fertile fritløbende hankat
_er_ dit ansvar, du ved ikke hvilke hunkatte han parrer, hvis han parrer en
hjemløs / vild kat, så er det dit ansvar, at du er med til at øge bestanden
af uønskede ildesete vildkatte, som ofte har et kort og elendigt liv. Måske
parrer han en hunkat, hvis ejer skilder sig af med killingerne på en
babarisk måde, enten ved aflivning selv eller ved at droppe dem et eller
andet sted til en grim sultedød, det har du medansvar for, når det er din
hankat. Du kan ikke retfærdiggøre din _manglende_ ansvarsfølelse, med andres
manglende ansvar, 2 forkerte giver _ikke_ 1 rigtig.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Charlotte

Dato : 24-10-03 12:08

Marianne Hellemose <hellemose.som1@mail.dk> skrev:

> [...]
>hunkatte han parrer, hvis han parrer en
>hjemløs / vild kat, så er det dit
>ansvar, at du er med til at øge bestanden

OG - når man så også kan læse, at det ikke er alle Charlottes
katte, der er vaccinerede, er risikoen for at bringe sygdom til
hendes egne katte - OG killinger jo også et væsentligt argument
for, at hun burde holde lidt styr på sine fertile katte.

Mvh
Charlotte
(den anden Charlotte, altså...)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 12:28

Charlotte (den anden Charlotte, altså...) skrev
[...]

yeps..........og hvem betaler prisen for det manglende
ansvar................kattene og køberne.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 12:23

> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

SKYLDIG eller EJ min han-mis får nu fortsat lov at "nyde" livet som han
altid har gjort..."dobbeltmoralsk"????ja sikkert nok men sådan er "mit
synspunkt" vi er ikke alle ens(gudskelov) og "katte"er"katte" og der vil
"altid" være "herreløse" katte og "staldkatte" og "sommerhus" katte og
"internat"katte osv.-osv.- sådan er livets gang....heller ikke alle
"mennesker" lider samme "skæbne"....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 13:00

Charlotte K skrev
<"katte"er"katte" >

Nåh ja, det havde jeg lige glemt så er det selvfølgelig OK ikke at ville
tage ansvar og betale hvad det
koster for at give dem et ordentligt liv, med respekt
for både kat og omgivelser.

> "herreløse" katte og "staldkatte" og "sommerhus" katte og "internat"katte
osv.-osv.- sådan er livets gang....heller ikke alle "mennesker" lider samme
"skæbne".... >

Selvfølgelig..........og når Hansen "henne ad vejen"
sparker til sin kat er det da også OK at jeg sparker til min. Næh så længe
der er mennesker uden ansvar og
moral vil der desværre altid være triste dyre og menneske-skæbner.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Line

Dato : 24-10-03 13:51

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> SKYLDIG eller EJ min han-mis får nu fortsat lov at "nyde" livet som han
> altid har gjort..."dobbeltmoralsk"????ja sikkert nok men sådan er "mit
> synspunkt"

Du må meget undskylde, men hvad er det lige der er i vejen med at kastrere
din hankat, når han ikke skal lave flere killinger??? Det forstår jeg
ikke....... Nå jo det havde jeg lige glemt det koster jo penge, ligesom
vaccinationerne gør... det kan jeg godt se, det er også et problem!

<vi er ikke alle ens(gudskelov)

Nej det er vi ikke, tydeligvis, for det du laver har intet med hverken
ANSVARLIGT kattehold eller avl at gøre.

og "katte"er"katte" og der vil
> "altid" være "herreløse" katte og "staldkatte" og "sommerhus" katte og
> "internat"katte osv.-osv.- sådan er livets gang....heller ikke alle
> "mennesker" lider samme "skæbne"....

Og hvorfor er det nu lige at der altid vil være det *tænke* *tænke* det er
jo ikke din skyld vel.... Nej det er rigtigt det er alle de andres skyld,
det kan jeg godt se, det er også for dårligt at de ikke bare sørger for at
holde deres katte væk fra dine eller kastrere dem, for så havde du jo ingen
problemer... måske du kunne foreslå dine naboer det, det er jeg sikker på de
vil være forstående overfor, så du kan få lov at gøre som du har lyst til og
lade alle andre tage ansvar......

Mvh Line Blom

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-10-03 12:36

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f99002732852@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> [...]
> for den ikke bliver drægtig......min nabos hunkat finder da bare en
> "anden"han hvis min bliver kastereret...

Ja, ja og atter ja - om din kat så er 10 år, så skal han
knageme kastreres, hvis du fortsat vil have ham til at løbe løs!
Du mener ikke, du har spor ansvar for de killinger, han render rundt
og producerer - tal lige om at lukke øjnene for det, man ikke ser!
Jeg skrev vist, at du forekom mig som en ansvarlig katte
ejer stort set, men i lyset af dine senere skriverier,
må jeg vist revidere den opfattelse.
Det er altså ikke nok, at du tager ansvaret for de killinger,
dine egne katte producerer i massevis, du har altså også et
medansvar for naboens uønskede killinger,
når du vælger at have en fertil hankat til at rende rundt!
Og den med, at hunkattene jo så bare finder en anden han
- var det den bedste undskyldning for ansvarsløshed, du kunne komme op med?
Ja, du må undskylde den hvasse tone, men det tænder mig totalt af,
at folk kan sige, at de elsker katte - når de så samtidig
bidrager lystigt til den overproduktion, der fødes hvert år!
Og hvis man ikke går rundt med skyklapper, så
er man altså godt klar over, at mange, alt for mange,får
et både kort og usselt liv1

Men selvfølgelig, disse ulykkelige killinger ser du jo ikke,
de kommer ikke dig ved !
Ved du hvad, jeg har altså meget svært ved at få øje
på din store kærlighed til katte!!

Eva

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 13:17

> [...]
> de kommer ikke dig ved !=20
> Ved du hvad, jeg har altså meget svært ved at få øje

JA JA men der skal være plads til alle..og det er der da også ikk???
mit syn er stadig det samme...uanset hvad i vil kalde mig!!!! der er da
også "mange"ÆGTE og RACERENE katte der hvert år må "lade"livet
pga.sygdomme/indavl og folks uvidenhed.....så...sådan kan man ikke
definere dette....og jo...jeg "elsker"katte MEN de er stadig "KATTE"

Fra : Line

Dato : 24-10-03 14:20

> JA JA men der skal være plads til alle..og det er der da også ikk???

Jo hvis folk er villige til at lære af deres fejl og blive klogere, så er
der plads til alle

> mit syn er stadig det samme...uanset hvad i vil kalde mig!!!! der er da
> også "mange"ÆGTE og RACERENE katte der hvert år må "lade"livet
> pga.sygdomme/indavl og folks uvidenhed.....så...sådan kan man ikke

Det er der, men overhovedet ikke et tal der komme bare tilnærmelses vis tæt
på huskatte, og hvordan kan det nu være*tænke* *tænke* nå jo det er jo fordi
at de fleste race katte opdrættere bruger meget tid og mange penge på at
undgå den slags, imodsætning til, ja dig feks.

> definere dette....og jo...jeg "elsker"katte MEN de er stadig "KATTE"

Det var da en mærkelig logik... " jeg elsker dig , men du er jo bare (fyld
selv ind hva man nu lyster)" og derfor fortjener du ikke det samme som alle
de andre af din slags der har det meget bedre end dig.... eller hva!?

MVH Line

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-10-03 15:29

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f9918241dc76@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> [...]

Jeg for min del ville nu ønske, at der ikke fandtes
uansvarlige katteejere, der lader stå til!
Og med fare for at gentage mig selv, så er du altså en af dem
- trods det, at du tager hånd om de killinger, du selv producerer!

> mit syn er stadig det samme...uanset hvad i vil kalde mig!!!! der er da
> også "mange"ÆGTE og RACERENE katte der hvert år må "lade"livet
> pga.sygdomme/indavl og folks uvidenhed.....> definere....

Hvad mener du så lige med det?
At fordi een kat med stamtavle havner det forkerte sted,
eller bliver aflivet, så betyder det ikke noget, at du indirekte
er skyld i at langt flere killinger måske fødes til et kummerligt liv!

og jo...jeg "elsker"katte MEN de er stadig "KATTE"

Ja, det er jo katte, vi snakker om, så jeg tror ikke,
du røber noget, vi ikke ved!

Og du sætter elsker i gåseøjne, hvilket er klogt, for du har tydeligt bevist,
at du "elsker" dine egne katte - og giver pokker i alle andre!

Eva

Fra : Nina Sørensen

Dato : 24-10-03 17:40

der er da
> også 'mange'ÆGTE og RACERENE katte der hvert år må 'lade'livet
> pga.sygdomme/indavl og folks uvidenhed.....så...sådan kan man ikke
> definere dette....

Ja da, men på hvilken måde retfærdiggør det DINE handlinger?
Fordi de slår hinanden ihjel i Iraq så må jeg også begå mord?

Du har ene og alene ansvaret for dine katte. Din kat bidrager til en
uønsket poduktion af killinger. Ansvaret er dit og alene dit. At din
nabo så også vælger samme løsning, gør hverken dig eller din nabo bedre.
I er begge lige uansvarlige og skulle skamme jer.

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 24-10-03 13:22

Charlotte Kofoed skrev:

> Mener i virkelig at en gammel 'han-kat' skal kastreres eller 'spærres
> inde' hvis den har haft 'det frie liv' i flere år...

Ja, en gammel hankat kan udmærket kastreres, samtidig med at den bevarer
"det frie liv", for den vil nok ikke savne sin forplantningsevne.
Derimod bliver den fri for at blive involveret i slagsmål med andre
ukastrerede hanner og deraf følgende smerter og sygdomme.
Vores gamle naboer syntes også, at deres hankat skulle nyde det frie
liv, indtil den kom hjem med maven flået op, og kun med nød og næppe
overlevede. Så blev katten kastreret - og derefter blev han langt
roligere og mere harmonisk.

Med venlig hilsen
Ragna
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Line

Dato : 24-10-03 14:12

> [...]
> for den ikke bliver drægtig......min nabos hunkat finder da bare en
> "anden"han hvis min bliver kastereret...

Alle der ikke ønsker killinger bør kastrere deres hunkatte hvis de ikke
ønsker killinger... det kan vi godt blive enige om så langt så godt...
men ejere af fertile fritløbende hankatte har også et ansvar... der er mange
ting du glemmer at tage i betragtning.... hva med alle de herreløse og
efterladte hunkatte din hankat kan lave killinger med... er du klar over
hvor mange killinger EN hankat kan være far til på en sæson;-(
Folk med indekatte kan jo også være uheldige at deres killing på et ½ år der
endnu ikke er blevet kastreret slipper ud og bliver parret af din hankat,
men det er vel heller ikke dit problem, lad os da endelig ikke tage hensyn
til hinanden!

Og når nu du er så ansvarlig og ved så mange ting om katte og katte avl, så
ved du vel også godt hvor mange sygdomme dine fritløbende ukastrerede
hankatte kan få, ik???

Den her kender du helt sikkert, ik??(tryk på link)

http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_katte_aids.html

og den her ved du da også godt hvad er,ik??
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_leukaemi.html

og den her er de da alle vacinnerede imod ik??
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_kattesyge.html

og den her er de vel også vaccinerede for...
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_herbesinfektion.html

så de ikke får det her, ik??
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_katteinfluenza.html

Men det vidste du jo godt alt sammen og nå ja det er jo bare en kat... det
synes alle dine killingekøbere sikkert også og har da garenteret ikke noget
imod at få en syg kat med hjem,vel!!

MVH Line

Fra : anja rasmussen

Dato : 24-10-03 17:38

> [...]
> synes alle dine killingekøbere sikkert også og har da garenteret ikke noget

Hej....
Jeg kan kun give jer alle ret.....dog ikke Charlotte K......jeg har
intet til overs for den måde at holde kat på......jeg har svært ved at
acceptere de folk som lader deres katte rende ude, men jeg mister alt
for de personer, der behandler sine katte som CK!!!!!!

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 18:58

> [...]
> acceptere de folk som lader deres katte rende ude, men jeg mister alt
> for de personer, der behandler sine katte som CK!!!!!!

hvad faen mener du med "behandler" i går da i for små sko mange af
jer....men nu er der også forskel på om man ser katten som er "husdyr"
eller som et "familie-medlem" ikke alle syns det er lækkert at have en
kat i "sengen" og spørgsmålet er da også hvad katten har bedst af...jeg
tror da ikke nogen katte har et "lykkeligt" liv som kun "indekat" bare
fordi den ikke må komme i kontakt med måske "syge" katte osv......og
hvorfor beholder de "fleste" folk ikke deres "indekat" i lige så mange
år som os der har dem "ude" også????fordi de får "adfærdsforstyrrelser"
og det fordi i tror i kan gøre en "jæger" til "doven-dyr" !!!!!Jeg har
katte her hos mig som kom fordi de var "indekatte med
adfærdsforstyrrelser" det har de ikke mere...men nu har de også fået et
"katte-liv" med frihed.....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 19:34

Charlotte K skrev
<hvorfor beholder de "fleste" folk ikke deres "indekat" i lige så mange år
som os der har dem "ude" også????fordi de får "adfærdsforstyrrelser >

Min ældste kat pt er 10 år og har altid været indekat,
født af indekatte, hun har ingen adfærdsforstyrrelser,
ingen af de katte jeg har haft de sidste 30 år har haft
adfærdsforstyrrelser fordi de var indekatte, men da
du jo selvfølgelig ved hvad du snakker om, må jeg
hellere kontakte min dyrlæge, inden adfærdsforstyrrelserne kommer men
kunne man,
og det er kun en tanke, kunne man forestille sig at
det du mener er adfærdsforstyrrelser på grund af
inde-liv, måske er adfærdsforstyrrelser der er kommet
fordi ejerne vidste lige så meget om katte som jeg ved
om atomfysik, nemlig meget lidt.............???

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 19:50

> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

JA NETOP det var der jeg ville hen OG ikke alle katte "finder" sig i at
leve som "indekatte" selv om de aldrig har prøvet andet....

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-10-03 21:42

> JA NETOP det var der jeg ville hen OG ikke alle katte 'finder' sig i at
> leve som 'indekatte' selv om de aldrig har prøvet andet....

Hvad gør de katte som ikk finder sig i det????? Oprør? Udtænker skumle
planer?
Er sgu lidt nysgerrig nu

> Med venlig hilsen
> charlotte kofoed
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 22:17

Charlotte K skrev
<OG ikke alle katte "finder" sig i at leve som "indekatte" selv om de aldrig
har prøvet andet >

Jeg tør godt vove den påstand at 95 % af kattene
både finder sig i det og har det godt med det, *hvis*
ejeren ved noget om kattens behov og adfærd, og
sørger for at den/de har mulighed for at udleve de
behov.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Line

Dato : 25-10-03 09:15

> [...]
> jer....men nu er der også forskel på om man ser katten som er "husdyr"
> eller som et "familie-medlem" ikke alle syns det er lækkert at have en

Lige i den her situation handler det overhovedet ikke om hvorvidt man synes
det er lækkert at have en kat i sengen eller ej... for tro det eller ej, det
er slet ikke det folk opponerer imod. hvilket du også ville væra fuldt ud
klar over hvis du rent faktisk læste det der stod!!

og spørgsmålet er da også hvad katten har bedst af...jeg
> tror da ikke nogen katte har et "lykkeligt" liv som kun "indekat" bare
> fordi den ikke må komme i kontakt med måske "syge" katte osv......og

Ja jeg er nu rimelig sikker på at mine indekatte er 110% lykkelige, men det
er en helt anden sag! Samtidig er jeg 700% sikker på at mine katte er bedre
rustet til et liv som udendørs katte... ser du de er nemlig både kastrerede
og vaccinerede og hvis du nu havde taget dig tid til at læse de links jeg
havde smidt ud til dig... ville du have opdaget at alle de sygdomme er noget
du kan vaccinere mod.

> hvorfor beholder de "fleste" folk ikke deres "indekat" i lige så mange
> år som os der har dem "ude" også????fordi de får "adfærdsforstyrrelser"
> og det fordi i tror i kan gøre en "jæger" til "doven-dyr" !!!!!

uhh når nu det selv bringer det op Ser du det handler egentlig heller
ikke om at katten ikke kan have et lykkelgt liv som indekat.... næææh det
handler om at alt for mange mennesker kan anskaffe sig en kat for det samme
som det koster at bestille pizza til 2 mennesker, og derfor er der mange der
ikke sætter sig ordentlig ind i hvad det vil sige at have kat og hvad en kat
har af instinkter og behov og så går det galt... og det hjælper slet ikke på
det at de hos "avleren" ser at de hverken er kastrerede eller vaccinerede,
for så er det jo ikke nødvendigt, vel!?

> Jeg har katte her hos mig som kom fordi de var "indekatte med
> adfærdsforstyrrelser" det har de ikke mere...men nu har de også fået et
> "katte-liv" med frihed.....

Hvor ved du fra at de ikke længere har "adfærdsforstyrrelser" jeg mener når
dine katte er udenfor det meste af døgnets 24 timer, så ville du jo aldrig
have en jordisk chance for at se om de stadig havde problemer.. Du har jo
bare valgt at symptom behandle " katten gør sådan og sådan indenfor, så
lukker jeg den bare ud, for så gør den det ikke indenfor mere ihvertfald og
så er den nok rask"

Så ser du det handler overhovedet ikke om at du har valgt at avle huskatte,
det handler om at du springer over hvor gærdet er lavest.

Det ville være dejligt hvis alle opdrættere af huskatte ville være med til
at gøre et lige så stort arbejde ud af det som opdrættere af racekatte, så
vi en gang for alle kan få slået fast at en huskat er lige så meget værd og
fortjener den samme opmærksomhed som en race kat. Det betyder at huskatte
avlerne skal, få tjekket forældredyrene for alle de sygdomme jeg smed links
til dig om... vaccinere alle kattene, både forældredyrene og killingerne,
kun lave et kuld om året på hunkattene, få lavet en sundhedsattest på alle
killingerne inden de skal ud i nye hjem og så kræve mere end to pizzaer for
dyret.

Og helt ærligt så forstår jeg ikke hvordan du mener at når dine huskatte kun
er 150 kr værd, så er dine uægte norske skovkatte der er vokset op under
samme forhold med det samme foder og den samme obligatoriske ormekur og
loppekur er 1000 kr værd.

Ja du må meget undskylde men så vil jeg sku hellere slippe 4000 kr til en
der rent faktisk har brugt en tilsvarende mængde penge på at lave en killing
til mig.

MVH Line Blom

Fra : Pia Nave

Dato : 25-10-03 00:36

charlotte kofoed wrote:
> [...]
> for den ikke bliver drægtig......min nabos hunkat finder da bare en
> "anden"han hvis min bliver kastereret...

Hmmm......jeg kan simpelthen ikke se hvor det fornuftige argument kommer
ind henne!!

Hvordan kan du mene at andre (dem med hunkatte) bør tage ansvar for
overproduktionen, når du ikke selv gør det?!? Jeg kan da kun være enig
med sig i, at _alle_ katteejere bør lade deres katte neutralisere, med
mindre de ønsker et kuld killinger. Og i så fald findes der jo p-piller
(eller p-sprøjte) indtil dette skal ske. Men derefter er der simpelthen
_ingen_ undskyldning for ikke at gøre det.

Jeg har selv for mange år siden fået besøg af en tidligere hus-kæle-kat
som en eller anden p**** uansvarlig _idiot_ til katteejer havde smidt på
porten. Hun kom med 4 smukke, dejlige killinger (på godt og vel et par
uger). Vi havde på det tidspunkt en god stor havestue, hvor mormis og
killinger boede mens jeg ihærdigt prøvede at få killingerne
afsat.....desværre lykkedes det ikke
Jeg måtte til sidst tage det _enormt_ tunge skridt og ringe til KV for
at få dem til at hente dem alle til aflivning. Det viste sig at mormis
_igen_ var blevet meget gravid.....og det kunne der måske have været
kommet 5, 6, 7, 8 nye killinger ud af!!!
Stakkels mormis, og stakkels killinger.....og stakkels nye killinger!!!!
Men sådan noget lader det ikke til at du tænker over!!! Og det kan pisse
mig af _den_ grad!!
At ringe til KV var noget af det _aller_ sværeste overhovedet....jeg
havde (og har) så skide dårlig samvittighed....tænkt sig engang at nå
dertil, hvor man indser at døden er bedre end livet, for sådan nogle små
pus, der knapt har fået lov at opleve livet......det gør mig _så_
ufattelig trist.

Og det er lige præcis _det_ du, med din hankat, er med til at holde
igang....og det er os der må tage ansvaret......helt ærligt: At du ikke
skammer dig noget så grusomt!!!! Tyg så selv videre på DEN..........

Mvh. Pia - der stadig føler, at hun har mange killingeliv på
samvittigheden efter den tur

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-10-03 09:38

Jeg havde ellers besluttet at jeg ikke ville kommentere denne tråd, da
mit temperament simpelthen vil løbe af emd mig, men jeg bliver nødt
til at sige, at jeg synes det er synd for alle de han og hunkatte der
skal leve fertile hele deres liv, og som bliver frustrede oveni
hovedet af det
Hmm...hvem var det der sagde adfærdsforstyrrelser??!

Fra : charlotte kofoed

Dato : 25-10-03 10:33

> [...]
> hovedet af det
> Hmm...hvem var det der sagde adfærdsforstyrrelser??!

Jamen jeg tygger så.....jeg har da også af og til en "tilløberkat"
her,den lader jeg da bare gå....jeg ringer da ikke til kattens værn for
det....den enten bliver her fordi den måske ikke længere har et
hjem....eller den forsvinder ligepludselig igen.....hvem siger man SKAL
tage en kat til sig som man ikke engang VED om har et hjem i
forvejen!!!!!!Folk der tager en kat med "ind" og fodre den har selv bedt
om et problem de kunne have undgået ENDDA MEGET NEMT

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-10-03 11:37

> [...]
> forvejen!!!!!!Folk der tager en kat med "ind" og fodre den har selv bedt
> om et problem de kunne have undgået ENDDA MEGET NEMT

Undskyld mig Charlotte, men nu lyder du meget kold.

Kommer der en kat, der virker nødstedt, så prøver man da at hjælpe katten!!!
Det forhindrer da ikke, at man prøver at finde en evt. ejer.

Hvis jeg ignorerede en tilsyneladende nødstedt kat, ville jeg tænke på den
og have dårlig samvittighed i årevis.

Har selv fundet 2 udsatte ungkatte i Hareskoven, dem fik jeg da omplaceret
gennem et internat. Min veninde der hjalp fik ødelagt sin ene pegefinger ved
det, men hun ville alligevel gøre det igen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-10-03 11:42

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f9a435527f5f@dk-fritid-dyr-kat.dk..

..
> [...]
> forvejen!!!!!!Folk der tager en kat med "ind" og fodre den har selv bedt
> om et problem de kunne have undgået ENDDA MEGET NEMT

Og her får vi så endnu et eksempel på din enestående kærlighed til katte!

Du afslører mere og mere dig selv - du tager måske nok hånd
om dine egne til en vis grænse - men andres katte, de rager dig en høstblomst!

Man kan jo så håbe, at andre mennesker ikke har samme kyniske synspunkt,
hvis en af dine fritløbende katte engang skulle vove sig for langt væk og sidde og bede om hjælp!

Eva

Fra : Pia Nave

Dato : 25-10-03 11:57

> [...]
> forvejen!!!!!!Folk der tager en kat med "ind" og fodre den har selv bedt
> om et problem de kunne have undgået ENDDA MEGET NEMT

Det er meget muligt at _du_ ikke ville ringe til KV....men prøv du lige
at regne ud hvor mange hjemløse katte det så ellers ville have været
blevet til !!!!!
De 4 killinger mormis havde med + dem hun havde i maven (snøft) + de
kuld hun ville have fået efterfølgende + _alle_ hendes killingers kuld
og deres kuld og deres...........behøver jeg virkelig blive ved for at
du kan forstå det!?!?
I øvrigt ringede jeg heller ikke _bare_ til KV....jeg havde dem ved mig
i nogle mdr. (næsten ½ år) mens jeg prøvede at få dem afsat. Og tro mig:
Mormis _var_ hjemløs....men utrolig kælen, smuk og dejlig tortiepige, og
set i bakspejlet _burde_ jeg have forsøgt at give hende p-piller imens
alt dette skete....

Jeg fatter ikke du mener at 'det er et problem man kunne have
undgået'....enten er du nok det koldeste menneske eller også...ja, jeg
vil ikke engang sige det!! Hvordan mener du man kunne have undgået det?
Ved at lade dem være? Tror du problemerne forsvinder af dét? Tror du det
hjælper katten mere hvis man bare lukker øjnene?
Én ting er sikkert Charlotte: Jeg ville _aldrig_ nogensinde kunne leve
med det !!!! Så hellere leve med at jeg har fået dem aflivet....hvad
skulle jeg dog ellers have gjort ?!?

Mvh. Pia - der næsten sidder med tårer i øjnene og undres over at nogle
folk tilsyneladende ikke forstår, at nogle gange gør det sku pisse ondt
at gøre det bedste....men man gør det f***** alligevel!!!!!!!!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-10-03 12:15

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse news:3F9A5713.9070906@nave.dk...

> [...]
>
> Mvh. Pia - der næsten sidder med tårer i øjnene og undres over at nogle
> folk tilsyneladende ikke forstår, at nogle gange gør det sku pisse ondt

Hej Pia

Jeg føler med dig, det må have været en utrolig svær beslutning at tage!
Men du forsøgte da - og hvad var alternativet, som du også selv skriver!
Du må ikke forvente, at en person som Charlotte kan sætte
sig ind i problemet, da hun jo selv bidrager til det med sin løsgående hankat!

Jeg synes du fortjener anerkendelse for, at du i det mindste forsøgte
at gøre noget ved en situation, som folk som Charlotte er skyld i.
Desværre er der alt, alt for mange katte/killinger, der søger nye hjem
- man kan kun håbe, at ALLE katteejere en dag tager deres
ansvar alvorligt og sørger for, at få neutraliseret deres katte
- og især da, når disse render frit omkring!

Håbet er lysegrønt og jeg håber - for kattenes skyld!

mvh Eva

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-10-03 14:36

Pia Nave skrev
<der næsten sidder med tårer i øjnene og undres over at nogle folk
tilsyneladende ikke forstår, at nogle gange gør det sku pisse ondt at gøre
det bedste....men man gør det f***** alligevel!!!!!!!! >

Hej søde Pia

Det er fordi der er mennesker der sætter lighedstegn
ved "at gøre det bedste" og "gøre noget for *MIG*

Mennesket bryster sig af at være det mest intelligente
og overlegne væsen, alligevel er der mange der slet
ikke magter at have empati for andre levende væsner,
uanset om de er af den ende eller anden art.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : piafalk

Dato : 03-03-04 14:09

"charlotte kofoed" skrev d. 24-10-03 11:34 dette indlæg :

> [...]
> for den ikke bliver drægtig......min nabos hunkat finder da bare en
> "anden"han hvis min bliver kastereret...

Hej Charlotte,
Jeg er fuldstændig hvidglødende...... Hvordan kan man være SÅ uvidende
og ligeglad med sine (og andres) dyr??????
Jeg kan fortælle en lille 'historie' om en fertil hankat der simpelthen
'brød ind' gennem et loftvindue og slog den ene af mine killinger
ihjel........ Jeg ved godt det er kattens natur, men en fertil kats
natur, så han selv kan parre hunkatten...... Desuden kommer katten
dagligt og angriber vinduerne og skræmmer alt levende i huset Ved du
hvad din hankat render og laver?? Jeg holder mine katte indenfor, men
alligevel pga. uansvarlige personer som dig, skal jeg bekymre mig om
kattene udenfor..........
Vh
Pia, som håber at der 'snart' kommer en kattelov, så ALLE katte kan få
et værdigt liv

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 03-03-04 14:21

> Hej Charlotte,
> Jeg er fuldstændig hvidglødende...... Hvordan kan man være SÅ uvidende
> og ligeglad med sine (og andres) dyr??????

Tja Pia det er elt nok hvis man som Charlotte kun har kattene for at bruge
dem som salgsopjekter uden at de går under ordentlige forhold !

Hvis man søger lidt på hendes navn som ikke kræver den helt store viden så
vil man kunne se hun hver uge har en hel del katte til salg i bla. den blå
avis, dyrenettet, gul og gratis og andre forums ;-((

Desuden annoncere hun da pænt med at hun låner sine hankatte ud hvis folk
skulle være interesseret, kan kun sige jeg ikke fatter folk køber sådan et
sted hvor det tydeligvis er profit frem for sundhed.

Kan kun håbe der kan gøres noget for at der blvier sat en stopper for hende,
mener når hendes killingekøbere ligefrem melder hende til dyrenesbeskyttelse
tja så er det hele nok ikke lytter og idyl som hun ellers selv syntes.

MVH
Gitte

Fra : Britta Sørensen

Dato : 03-03-04 23:10

"piafalk" <piafalk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kattene udenfor..........
> Vh
> Pia, som håber at der 'snart' kommer en kattelov, så ALLE katte kan få

Hej Pia,
jeg kan kun give dig FULDSTÆNDIG ret, hvor er Charlotte dog total uvidende,
uansvarlig og ligeglad. HUN er netop med til at øge antallet af uønskede
killinger og katte, ej.. hvor det raser inden i mig !
Jeg arbejder frivilligt på Inges Kattehjem i Lund, og ser heletiden alle de
stakkels katte der er blevet kasseret gang på gang, smidt af på
rastepladser, papkasser, affaldstønder og meget, meget mere.....
Undskyld jeg siger det, men Charlotte, du skulle simpelthen ud og opleve
alle de grumme ting der sker med katte samt killinger, så kunne du få det
ind med spade og skovl !!
Katte du bruger til at avle med skal opholde sig i aflukkede områder, katte
voliere m.m. hvis de skal gå "ude" så KASTERER den da for f........ hvor
er du dobbeltmoralsk, hunkatte ejeren skal sørge for hendes kat men dig
............. ?
Jeg er vild fustreret over sådan en som dig !

Som Pia skrev, håber der SNART kommer en katte lov, som kan beskytte katten
!

Med venlig hilsen Britta

Fra : Winther

Dato : 04-03-04 13:16

> [...]
> kattene udenfor..........
> Vh
> Pia, som håber at der 'snart' kommer en kattelov, så ALLE katte kan få

Ja, og så overpisser de alt. Har lige haft besøg af en hankat, som har
overstrintet bilen. Den er stendød når jeg får fat på den. Måske er det
Charlottes? Så må hendes hunkatte jo ud og finde sig en anden forhutlet
hankat fyldt med bændelorm...

Vh. Winther

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-03-04 13:41

> [...]
> overstrintet bilen. Den er stendød når jeg får fat på den. Måske er det
> Charlottes? Så må hendes hunkatte jo ud og finde sig en anden forhutlet

Så det er fair nok at du betaler min bøde, når jeg har kørt for stærkt,
eller hvordan ligger landet der?

Ejeren er uansvarlig, katten gør blot hvad den skal ! og skal derfor ikke
betale med sit liv .. indfang den og lad en af de organisationer der tager
sig af sådan noget, beslutte hvad der skal ske med den. Så har du løst det
på bedst mulige måde.

Nina

Fra : Winther

Dato : 04-03-04 13:53

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> skrev i en meddelelse

Nu er det jo ikke mig der er bilen, vel...

> [...]
tager
> sig af sådan noget, beslutte hvad der skal ske med den. Så har du løst det

Da det er en vildkat, så er der nok kun en vej. Kommunen tager ingen ansvar
for vildkatte, men vores dyrlæge afliver efter aftale med kattens værn.
Kontaktede engang Inges Kattehjem fordi en vildkat havde fået killinger
under en busk, hvilket ikke var det mest smarte. Jeg snakkede med en mand
som var ekstrem ubehøvlet, det gør jeg ikke mere. og de skulle være
dyrevenner...

Vh. Winther

Fra : Britta Sørensen

Dato : 04-03-04 17:44

"Winther" <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under en busk, hvilket ikke var det mest smarte. Jeg snakkede med en mand
> som var ekstrem ubehøvlet, det gør jeg ikke mere. og de skulle være

Hej Winther,
det er jeg da ked af at høre på den stakkels vildkat og killingers vegne
Ude hvor jeg er hjælper vi alt hvad vi kan, men vi må foreksempel kun tage
vildkatte ind fra Horsens kommune, alle andre kommuner skal selv sørge for
"deres vildkatte" jeg har ikke rigtig selv forstået det princip, men det er
ihvertfald en penge sag, mellem kattehjemmet og de forskellige kommuner.
Der er desværre altid nogen som ikke altid er for søde at snakke med, men
man skal jo også tænke på at på kattehjemmet bliver vi også tit udnyttet af
folk, med deres privat katte - desværre !! Det ødelægger altid noget for de
katte som virklig har brug for hjælpen. Jeg ved kun, jeg gør det så godt
jeg kan, og prøver at hjælpe alle de katte jeg kan få lov til derude
Håber du vil bruge Inges kattehjem en enden gang, vi er ikke alle så
ubehøvlede som ham "manden"

Med venlig hilsen Britta