Fortsættelse af tapetflænseren fra Århus (~
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 23-10-03 10:45

Hej igen
Hmmmm - så anskaffede vi os en kat mere i håbet om at det kunne tage pusten
lidt fra Mischka - og det kan det sådan set osse for der er øretæver i
luften konstant til Pjevs som den nye kat hedder. Mischka er 6 mdr og Pjevs
(og nøjjjj hvor hun passer godt til sit navn) er 4 mdr ...men de er omtrent
lige store ...men pjevs er altså bange for Mischka. Af sind er Mischka en
spillopmager, uartig og først nu begyndt at blive kælen, og Pjevs er rolig
og meget kælen. Det er nu 2 dage siden vi fik hende, og Pjevs opholder sig
stadig under sofaen undtagen hvis jeg lukker M. inde i stuen ...så kan hun
lige komme på WC altså P. Nu er det så jeg spørger - hvor længe skal man
påregne at situationen varer, skal man blande sig og hvordan. Jeg er godt
klar over at Pjevs er den svage for hun er på nyt område ...men hun burde
kunne sætte Mischka på plads - for hun er den anelse større. Lige nu har jeg
lukket dem inde i stuen sammen og tænker at nu må de tage det slagsmål der
sætter tingene på plads engang for alle - men pjevs sidder bare under sofaen
og Mischka sidder og holder vagt udenfor. Gode råd modtages med kyshånd.

P. S. og Pjevs har ikke taget føde til sig endnu - har dog drukket lidt vand
Mvh
Arne

Fra : charlotte kofoed

Dato : 23-10-03 20:32

> [...]
>
> P. S. og Pjevs har ikke taget føde til sig endnu - har dog drukket lidt vand

Det lyder ikke så godt,du må i alt fald love mig at du holder hende
"bryderen" adskilt fra den nye nogle gange om dagen (og hele natten)så
den ikke dør af sult...giv det lidt mere tid...men HUSK det kan jo være
at de ALDRIG "accepterer" hinanden fuldt ud....og så har du jo et
problem hvis de er "tvungen" til at være "tæt" sammen "24 timer i
døgnet"vh Charlotte

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-10-03 22:23

In article <3f97a316$0$3772$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Arne
Rasmussen <jumping58@hotmail.com> wrote:

> Hej igen
> Hmmmm - så anskaffede vi os en kat mere i håbet om at det kunne tage pusten
> lidt fra Mischka -

Hej

Jeg har ikke prøvet din situation.. men efter hvad jeg har hørt fra
andre, så -

Det ville nok have været smart at have adskilt dem lidt fra hinanden i
starten, den nye i et rum med mad og bakke (i hvert sit hjørne) og den
gamle i resten af huset. Og så en krog på døren eller lign. så de kunne
se og lugte hinanden, men ikke røre .-) Bare til begge er faldet lidt
til ro.
Men - de er ikke ret gamle og der er ikke gået ret længe. Så mon ikke
tiden arbejder for dem. Jeg synes det er en god idé at skille dem lidt
ad ind i mellem - og i hvertfald om natten og når I ikke er hjemme og
kan gribe ind i evt. slåskampe. Så kan de hver især osse komme lidt til
hægterne og slappe af, få spist osv.
Du kunne osse prøve at købe et duftmiddel der hedde Felifriend og smøre
på begge katte. Det får dem til at lugte ens og virker beroligende, og
flere har haft god gavn af det i tilsvarende situationer.
At Pjevs er større skal du nok ikke nødvendigvis forvente dig noget af.
Det er vist i almindelighed ikke størrelsen der afgør lederskabet
Husk osse at din "gamle" kat ikke må føle sig tilsidesat. Det er den
der skal have de fleste nus og kærlige ord, så den ved I ikke
"forkaster" den.

Prøv osse at kigge i http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Der er et par gode artikler om at sætte katte sammen.
Held og lykke med dem

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-10-03 22:01