Opstemte hanhunde
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-10-03 11:45

Jeg har 2 spørgsmål:

1)
Jeg har et lille problem med min 11 måneders gamle hunhund. Problemet
er at _alle_ de hanhunde der kommer i nærheden af hende prøver at
parre hende. Det er lidt træls og har været således siden starten af
August hvor hun var i løbetid.

Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?

2) Dette spørgsmål stillede jeg også for ca ½ år siden men jeg fik
svjh ikke endegyldigt svar. Vi bor i spanien og har en lille have med
et lille hundehus hvor hunden har været vandt til at sove i sommers.
Nu hvor det bliver koldere er jeg dog i tvivl om det er sundt for
hende at sove udenfor eller om hun bør rykke ind i køkkenet.
Temperaturen kan her om vinteren godt ryge ned på 10 minugrader på
trods af at vi er i Madrid. Hvilken minimumstemperatur kan betegnes
som sund for en springer spaniel.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 11:52

> [...]
> August hvor hun var i løbetid.
>
> Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?

Hej Lars
Du kan evt. prøve at give hende Klorofyltabletter, de tager duften.

Hilsen Vibeke

---

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-10-03 12:00

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> escribió

> Du kan evt. prøve at give hende Klorofyltabletter, de tager duften.

Ok, er det nogen jeg skal have hos dyrlægen og har de nogen
bivirkninger?

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 12:01

> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> escribió

> Ok, er det nogen jeg skal have hos dyrlægen og har de nogen
> bivirkninger?

Hej
Næh... her i lander køber jeg dem på apoteket eller hos Matas, mig bekendt
er der ingen bivirkninger, det er det samme stof der er i grønne grøntsager
(du ved, ligesom at persille tager lugten af hvidløg).
Hilsen Vibeke

---

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-10-03 12:44

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> escribió

> Næh... her i lander køber jeg dem på apoteket eller hos Matas,

Tak for det, dem prøver jeg.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-03 15:10

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> escribió

> Du kan evt. prøve at give hende Klorofyltabletter, de tager duften.

Nu har jeg købt mig 10 Klorofyl tabletter. Hvilken dosis skal hun
have?

Fra : Pia J

Dato : 29-10-03 15:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> escribió

> Nu har jeg købt mig 10 Klorofyl tabletter. Hvilken dosis skal hun
> have?

10 stk? Det var hvad jeg gav Molly OM DAGEN da hun var i løb...

Få nogen i DK til at købe et glas med 100, de koster ikke alverden.
Produktnavnet er "Klofyl" - hvidt plastikglas med grøn skrift.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-03 15:20

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió

> 10 stk? Det var hvad jeg gav Molly OM DAGEN da hun var i løb...

Nu skal vi jo lige prøve det først, Jeg kan også kan også købe større
portioner hernede, desuden så er min hund jo ikke i løbetid så jeg
regner ikke med der skal så meget til.

> Få nogen i DK til at købe et glas med 100, de koster ikke alverden.

Det gør de sikkert heller ikke hernede. Et glas med 50 piller kunne
fås til ca 20 Dkr, men som sagt skal det lige prøves først. Jeg agter
dog under ingen omstændigheder at fylde 10 piller i min hund om
dagen, det vil den sikkert ikke være alt for glad for.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-03 09:20

> [...]
> Temperaturen kan her om vinteren godt ryge ned på 10 minugrader på
> trods af at vi er i Madrid. Hvilken minimumstemperatur kan betegnes

Nogen der kan sige noget om dette?

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 10:20

> med
> sommers.
>
> Nogen der kan sige noget om dette?

Personligt kan jeg ikke lide, at hunde sover udenfor i frostvejr, lige med
undtagelse af slædehunde. ( Det ser nu også koldt ud for dem, når de ligger
derude i en snestorm Brrr. )
Selv om hun er delvis langhåret, så er der forskel på, at gå ude om dagen og
sove ude om natten, så jeg vil lade hende komme ind i jeres køkken og sove.
Dette er bare min personlige mening. Hun kan sikkert sagtens holde til, at
sove ude, hvis hun har læ + godt med tæpper eller lignende, men jeg vil
stadig vælge, at lade hende komme ind i jeres køkken.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 30-10-03 15:22

Wed, 29 Oct 2003 10:19:34 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote:
> [...]

>sove ude, hvis hun har læ + godt med tæpper eller lignende, men jeg vil
>stadig vælge, at lade hende komme ind i jeres køkken.

Øhhh...Hvorfor ha' hund, hvis den skal gå i hundegård dag og nat?

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
-

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-03 15:32

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió

> Øhhh...Hvorfor ha' hund, hvis den skal gå i hundegård dag og nat?

Den er i haven når vi er på arbejde og i sommers har den også sovet
udenfor. Den er naturligvis ikke adskildt fra os mens vi er hjemme.

Fra : x Vuf x

Dato : 30-10-03 23:18

Thu, 30 Oct 2003 15:32:00 +0100, Lars Hoffmann wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió

>Den er i haven når vi er på arbejde og i sommers har den også sovet
>udenfor. Den er naturligvis ikke adskildt fra os mens vi er hjemme.

Nå pyyyha...Jeg blev da helt nervøs for vovsen...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-03 09:27

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió en el mensaje

> Nå pyyyha...Jeg blev da helt nervøs for vovsen...

Jeg forstår dig godt, hunden ER også for meget alene. Jeg prøver
ivrigt at få kærresten overtalt til at adoptere en legekammerat til
hunden, men den slags skal man gå forsigtigt med
Desuden tror jeg at hunden har bedre af at være udenfor i dagtimerne
da den er mere aktiv og kan tisse i haven når den slags bliver
nødvendig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : x Vuf x

Dato : 31-10-03 20:35

Fri, 31 Oct 2003 09:27:10 +0100, Lars Hoffmann wrote:

> [...]
>Desuden tror jeg at hunden har bedre af at være udenfor i dagtimerne
>da den er mere aktiv og kan tisse i haven når den slags bliver

Jaja...Det er jeres hund, og så længe den ikke bli'r direkte mishandlet,
så blander jeg mig ikke. *s*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-03 22:25

x Vuf x escribió / skrev

> Jaja...Det er jeres hund, og så længe den ikke bli'r direkte
> mishandlet, så blander jeg mig ikke. *s*

Næh, men som dem der har været med i gruppen i ca 1 år måske kan huske,
var den egenskab at hunden kunne klare at være alene hjemme noget vi
søgte at fremme og træne hos hunden fra starten af.
Det har også givet pote. Fra 1. dag lærte Alfa at være alene hjemme (i
starten dog kun 10 minutter) og idag er hun virkelig god til at passe på
sig selv.

Men når vi er hjemme lever hun alt for godt Lige nu ligger hun og
slår mave i sofaen efter at have spist en kyllinge-risret til aftensmad

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : x Vuf x

Dato : 01-11-03 00:51

31 Oct 2003 21:24:59 GMT, Lars Hoffmann wrote:
> [...]

>Det har også givet pote. Fra 1. dag lærte Alfa at være alene hjemme (i
>starten dog kun 10 minutter) og idag er hun virkelig god til at passe på

Fornuftigt.

>Men når vi er hjemme lever hun alt for godt Lige nu ligger hun og
>slår mave i sofaen efter at have spist en kyllinge-risret til aftensmad

Hihihi...Ja ja hun styrer jer vel med hård pote?

Fra : Winther

Dato : 31-10-03 09:36

> "x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió

> Den er i haven når vi er på arbejde og i sommers har den også sovet
> udenfor. Den er naturligvis ikke adskildt fra os mens vi er hjemme.

Man må nok til en vis grad gøre op med sig selv, om det er inde eller ude
hunden skal være om vinteren. Man kan ikke forvente hunden kan holde varmen
i hundegården ret længe, hvis den opholder sig i en 25 gr. varmt køkken
meget af tiden. Så vil den heller ikke sætte nok pels til at holde varmen
ude.
Min hund er i hundegård når den ikke bliver trænet eller aktiveret på anden
vis. Hun er også i hundegård om vinteren. Jeg har selvfølgelig en isoleret
hundehus godt med strøelse. Hvis jeg tager hende ind, så vil hun ud før der
er gået et kvarter da hun får det alt for varmt.

Vh. Winther

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-10-03 09:44

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> escribió

> [...]
køkken
> meget af tiden. Så vil den heller ikke sætte nok pels til at holde

Nu bor vi jo i Spanien og selv om temperaturen en kold vinternat kan
komme et stykke under frysepunktet, er der i dagtimerne imellem 5 og
10 grader, så jeg tror ikke det er for koldt for hende. Desuden har
hun et godt hundehus med masser af brugte tæpper. Hundehuset er også
tilstrækkeligt lille til at hun vil kunne varme det en del op med
hendes kropsvarme. Jeg tror ikke at dagtimerne er et problem.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Winther

Dato : 31-10-03 10:18

> [...]
> tilstrækkeligt lille til at hun vil kunne varme det en del op med
> hendes kropsvarme. Jeg tror ikke at dagtimerne er et problem.

Selv med en tyndhåret hund burde der ikke være problemer med tp. Husk, en
isoleret hundehus beskytter også mod varme om sommeren, det er nok mere
relevant hvor du bor

Vh. Winther

Fra : Pia J

Dato : 29-10-03 12:32

De steder jeg kender til at hundene sover ude i hundehus om vinteren, har de
foruden et tykt lag halm også en varmelampe.

En springer spaniel har så vidt jeg ved ikke en hel masse underuld, så jeg
ville ikke lade hende sove ude.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-03 12:41

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió en el mensaje

> [...]
> foruden et tykt lag halm også en varmelampe.
>
> En springer spaniel har så vidt jeg ved ikke en hel masse underuld,

Jeg vil så lade hende sove i køkkenet, det ser hun heller ikke ud til
at være utilfreds med Hun har jo også hele dagen til at være ude
i, så det er jo ikke fordi hun er for lidt udenfor.
Med venlig hilsen og tak
Lars Hoffmann

Fra : Helle Jensen

Dato : 29-10-03 17:03

> [...]
August hvor hun var i løbetid.
> Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg tænkte på, om du har haft hende i bad efter løbetidens ophør? Tit kan
der godt sidde duft tilbage i pelsen, og det kan være denne duft, der
tiltrækker hanhundene.

Med venlig hilsen

Helle Jensen

Se mine hunde på: www.helleshunde.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-10-03 17:24

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> escribió

> [...]
Tit kan
> der godt sidde duft tilbage i pelsen, og det kan være denne duft,

Jojo, masser af gange, hun er endda blevet vasket med en hundeshampoo
der lugter af fersken

Fra : Helle Jensen

Dato : 29-10-03 17:32

> Jojo, masser af gange, hun er endda blevet vasket med en hundeshampoo
> der lugter af fersken

Nåå, jamen så er det jo derfor. Hun er simpelthen bare for lækker)

Helle