Sikke stille her er!
Fra : mathilde

Dato : 28-10-03 08:47

Hej alle sammen,
hvor er i henne, og laver jeres hunde ingenting længere?

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 28-10-03 09:15

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen,
> hvor er i henne, og laver jeres hunde ingenting længere?
>
> Mathilde.

og har haft besøg af en lille svenskopdrættet, dansk ejet basenji tæve til
Oliver, der er min brindle han fra USA - tæven her i huset der også venter
hvalpe er min sort-hvide basenjitæve fra Tjekkiet - Så når vi er i Herning
denne weekend på DKKs udstilling skal der købes ind til det forestående
hvalpekuld -

på min hjemmeside

hilsen Pia

http://home19.inet.tele.dk/fallohide/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-03 09:49

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej alle sammen,
> hvor er i henne, og laver jeres hunde ingenting længere?

Åh jo.

Vores flat træner på livet løs til udstilligen i Herning 2. nov

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 10:26

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Hej
Ja, og vores Labber Cato fik en 1. præmie i søndags på markprøve A. Den
første fugl, en anskudt and, landede 1½ meter bag Cato, som flot blev
siddende. Dommeren samlede selv fuglen op og Cato fik et stort plus i
papirene

Det betyder at han nu er klar til vinderklasse også på A-prøver (rigtig
jagt) det bliver dog først til næste år.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-03 10:39

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det betyder at han nu er klar til vinderklasse også på A-prøver (rigtig
> jagt) det bliver dog først til næste år.

Tillykke

Vi har desværre det problem at Trille er ikke særlig glad for at have vildt
i munden.

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 11:19

Hej

> Tillykke

Tak

> Vi har desværre det problem at Trille er ikke særlig glad for at have
vildt
> i munden.

Vil hun slet ikke have vildt? Eller er det kun varmt vildt?
Cato havde aldrig haft varmt vildt i munden inden den første A-prøve, så han
løb lige forbi vildtet Vi brugte derfor denne prøve til at træne ham til
at tage vildtet (en lidt dyr træning!), men det gjorde at han så fik 1.
præmie på den næste prøve.
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-03 12:29

> Hej
Den

> Tak

> vildt
> >
> Vil hun slet ikke have vildt? Eller er det kun varmt vildt?

Hun vil oftest godt tage duer.
Hun har været med på rigtig jagt en gang, der ville hun gerne tage både
fasaner og bekkasiner varme.
Problemet er helt klart størst med de kolde træningsvildt.

Sådan

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 12:55

> [...]
> fasaner og bekkasiner varme.
> Problemet er helt klart størst med de kolde træningsvildt.

Tjah... hun har nok opdaget hvor dejlige sådanne varme fugle er i forhold
til de kedelige kolde
Der er nok ikke andet at gøre end træne og træne med forskelligt koldt
vildt, ikke kun duer.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-03 14:27

> [...]
> >
> Hej
> Tjah... hun har nok opdaget hvor dejlige sådanne varme fugle er i forhold

Jo, men problemet var der også inden hun kom på jagt.

> Der er nok ikke andet at gøre end træne og træne med forskelligt koldt
> vildt, ikke kun duer.

Men det er desværre lidt svært at få fat i.

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-10-03 14:35

> have

> Jo, men problemet var der også inden hun kom på jagt.

> Men det er desværre lidt svært at få fat i.

Ja, det har du ret i, vi var heldige at komme forbi en påkørt fasanhøne et
par dage inden prøven. Den var stadig varm (men død), så den røg ind i bilen
til træning. Men ellers er det jo mest duer man kan skaffe.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Per

Dato : 28-10-03 14:41

On Tue, 28 Oct 2003 12:54:51 +0100, Battlefield´s wrote:

Hej
Det er spændende at læse om jeres erfaringer med prøver og apportering.
Molly og jeg træner også. Hun har endnu til gode at hente sit første stykke
vildt på jagt, men hun er vild med træningen. Det har gjort indkaldet
betydeligt bedre at vi træner så meget når vi er ude. Nu er det lige ved at
være et problem at få hende til at løbe fri, så jeg kan få gemt dummyen
uden at hun ser den.

MVH Per, Odense

Duerne på billedet har hun fundet, men ikke samlet op.
En af dem er senere brugt til træning.
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=104825&kode=

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-03 14:56

"Per" <per.dk@mailBox.dk> wrote in message
> [...]
at
> være et problem at få hende til at løbe fri, så jeg kan få gemt dummyen

Held og lykke med det.