hjælp min hund fælder
Fra : Jimmi

Dato : 22-10-03 16:02

Hej

Jeg har et lille problem med min hund, han fælder som overskriften
antyder.
og det er ikke bare lidt, man kan hive små totter af ham (ikke at han
er ved at blive skaldet.

Jeg foder ham med fiskeolie og NRC 2001 som jeg har gjordt i den
sidste år, problemet opstod da jeg var på ferie en måneds tid og mine
forældre passede ham, de gav ham ikke olien. derefter begyndte han at
fælde meget, det er ca. en ½ år siden at jeg kom hjem, men han fælder
stadigvæk.

Håber der er nogen der har nogle gode råd.

Mvh jimmi

Fra : Platoon

Dato : 22-10-03 18:03

"Jimmi" <jimmi_jakobsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadigvæk.
>
> Håber der er nogen der har nogle gode råd.

Hej Jimmi
Mine hunde fælder osse ekstremt når de fælder, men det er helt normalt når
de skifter mellem sommer og vinterpels og vice versa.

Hilsen Kim

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 23-10-03 09:23

> Hej Jimmi
> Mine hunde fælder osse ekstremt når de fælder, men det er helt normalt når
> de skifter mellem sommer og vinterpels og vice versa.
>
> Hilsen Kim

Hej Kim

Så skifter Bailey pels året rundt! *gg* Hold da op et fælderi han præsterer!
Må børste ham min. to gange og støvsuge huset min. en gang om dagen for
ellers ligner det at jeg har gulvtæppe på.....

Hilsen Betina

Fra : Platoon

Dato : 23-10-03 15:33

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Må børste ham min. to gange og støvsuge huset min. en gang om dagen for
> ellers ligner det at jeg har gulvtæppe på.....

Hej Betina

Ja okay mine fælder da osse mere eller mindre hele tiden, men da de går i
hundegård så er den store fældetur koncentreret omkring skift mellem sommer
og vintertid, og omvendt. Da er det da osse helt vildt hvor jeg med hænderne
kan plukke store totter uld af dem, men det er da overstået på kort tid, jeg
mener at hvis man børster dem meget med strigle så kan det hurtigt
overståes.
Det er i mine øjne også væsentligt at man bruger et godt foder, da det i høj
grad er med til at anne ny pels.

Hilsen Kim

Fra : Per

Dato : 23-10-03 15:57

On 22 Oct 2003 08:02:20 -0700, Jimmi wrote:

> [...]
> stadigvæk.
>
> Håber der er nogen der har nogle gode råd.

Hej
Jeg kender ikke det foder du bruger, men kan bare sige at vi blev anbefalet
at stoppe med fiskeolie. (Af vores dyrlæge) Grunden var at der er fiskeolie
og vitaminer i det foder hun får, og de olieopløselige vitaminer kan godt
overdoceres.

MVH Molly (som er dejlig korthåret og ikke fælder ret meget og Per (der
ikke har ret meget tilbage at fælde af

Fra : Tournesol

Dato : 24-10-03 18:38

Hej

Mine basse dreng ( gul labradore) fæller 2 gange om året først halv år og
andet halv år

Jeg fik et råd af min dyrlæge basse skulle have tilskud af d vitaminer året
rundt og det har faktisk gjort at basse drengen kun fælder en smule når
årstiderne skifter.

MVH
Henriette.

Fra : Jimmi

Dato : 28-10-03 12:25

Hej og tak for rådene, jeg har haft lidt travlt, så jeg har ikke fået læst svarene.
men jeg tror jeg vil stoppe med olien og så se hvad der sker.

Mvh jimmi