Westie - Hvad skal jeg købe ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 20-10-03 19:17

Hejsa

Hvor finder jeg oplysninger om tilbehør til en Westie hvalp..? Vi vil jo
gerne købe det helt rigtige til den lille hund.

Er der i øvrigt stor forskel på en tæve og en han hund ? Vi er lidt i tvivl
om det er noget vi bør tage stilling til..

Tusind tak på forhånd.
Venligst Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 19:55

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvor finder jeg oplysninger om tilbehør til en Westie hvalp..? Vi vil jo
> gerne købe det helt rigtige til den lille hund.

Det er vidst ca. det samme udstyr man bruger til de fleste hvalpe, på nær en
trimmekam ( hedder det mon det ? ). Den får i selvfølgelig mest brug for,
hvis i planlægger, at trimme selv. Jeg har prøvet det en gang og det er
enormt svært, men der findes vidst kurser, hvor man kan lære den slags.

Derudover kommer det andet udstyr. Det er lidt forskelligt fra hundeejer til
hundeejer, hvor meget man får brug for, men her er det jeg lige kan komme i
tanke om:

Hundekurv, halsbånd, snor, hundetegn, mad - og vandskåle, hundemad,
hundebørste, tyggeben og legetøj.
Deudover hundeshampoo, negleklipper, tægetang og evt. loppemiddel.

> Er der i øvrigt stor forskel på en tæve og en han hund ? Vi er lidt i
tvivl
> om det er noget vi bør tage stilling til..

En tæve kommer i løbetid 2 gange om året i ca. 3 uger pr. gang.
En hanhund begynder på et tidspunkt, at lette ben og skal derefter,som regel
tisse mange gange på en gåtur, hvilket kan være forstyrrende nogengange:
"Jeg kommer om lidt, jeg skal først lige og så også lige... "
Jeg oplever som regel hanhunde, som større kælepotter end tæverne ( der er
dog undtagelser ).
Spørg evt. opdrætteren ved valg af køn. De kender racen bedst.

God fornøjelse !

Mvh. www.tjekmig.dk