adskildelse fra Hund og ejer i en måned ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-10-03 22:17

nu har jeg jo et meget tæt forhold til min hund og hun kender ikke
rigtigt andre men jeg tager til afrika i næste måned og skal være der
i 3-4 uger .... det er jeg ikke så tryg ved hun kender hende der skal
passe og har kendt hende siden hun var valp og bliver så glad så hun
ikke kan holde på sit vand når hun kommer og strinter lidt af iver
også er der et sted hun måske skal på weekend - ved en anden veninde
af mig der er helt forgabt i hende - jeg har sikkerte mig hun kommer
steder hænd hvor hun kan sove i sengen sammen med mennesker der sætter
pris på hende .... men kan hun tåle det ...? ja det skal hun jo ....

men er der nogen der har erfating med det her ...fordi det er sgu det
eneste der bekymere mig ....jeg har rejst næsten 16-18 år i strej med
kun få afbrydelser så det skulle ikke være noget at tage den overland
fra sydafirka til mosambiq og tilbage meeeeeeeeeen min hund for
helvede.....
--
Mv.
Bo M Mogensen

Stina Hofmann :"I øvrigt er det vigtigere at have en god røv, for brystmålet kræver at
de kigger op når man går forbi, mens røven kan registreres ud ad
øjenkrogen, mens de stadig fokuserer på skærmen."

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 18-10-03 23:31

On Sat, 18 Oct 2003 23:17:20 +0200, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrote:

> [...]
>kun få afbrydelser så det skulle ikke være noget at tage den overland
>fra sydafirka til mosambiq og tilbage meeeeeeeeeen min hund for

Hun vil nok sørge enormt i nogle dage, men det går over. Så det vil
være bedst hvis du kan træne det op langsomt. Have hende passet en
enkelt nat og senere måske to nætter, så hun erfarer at du kommer
tilbage.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-10-03 17:09

On Sat, 18 Oct 2003 22:31:02 GMT, slh@DELETEcity.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

> [...]
>være bedst hvis du kan træne det op langsomt. Have hende passet en
>enkelt nat og senere måske to nætter, så hun erfarer at du kommer

ja dte lyder som en go ide !!!

--

Mv.
Bo M Mogensen

I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -
WE'LL NEVER SAY GOODBYE

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 19-10-03 20:21

Hejsa Bo,

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote in message news:<l0b3pv4mtmgt6iccfttmk7f0jhrdjuk10t@4ax.com>...
> nu har jeg jo et meget tæt forhold til min hund og hun kender ikke
> rigtigt andre men jeg tager til afrika i næste måned og skal være der
> i 3-4 uger

Jeg har aldrig været så lang tid væk fra mine hunde, så jeg har ingen
personlige erfaringer med dette. Jeg kan dog fortælle, at jeg engang
var til et foredrag, hvor en af deltagere netop spurgte om det med at
rejse væk lidt længere tid. Deltageren havde nemlig hørt noget om en
21 dages regel, men vidste ikke helt hvad det handlede om.
Foredragsholderen fortalte at undersøgelser viser, at der sker et
eller andet med hunden når den har været forladt af ejeren i ca. 3
uger. Man ved ikke hvorfor og hvor meget det egentlig påvirker hunden,
men på en eller anden måde er der i hvert fald en markant forskel i
savnet over ejeren efter de 3 uger.
Det er mange år siden ( i hvert fald 6 år siden...eller 8..?) jeg var
til dette foredrag, og jeg må beklageligvis sige at jeg ikke kan huske
hvor det var, eller hvem det var med. Så du må jo selv vurdere om du
vil tage det for gode varer Foredragsholderen fortalte at han ikke
selv ville være afsted længere tid end max. de 3 uger af gangen.
Med dette i baghovedet, ville jeg selv, hvis det var mig der skulle
afsted, nok forhøre mig lidt hos forskellige, der kan tænkes at have
erfaring med det; dyrlæger, hundepensioner, hundeadfærdspsykologer
bl.a.
Held og lykke med det - og god tur

Mvh

Mette