Hills og div rayal canin fup eller fakta !~
Fra : Mars

Dato : 17-10-03 19:32

Var ude hos den lokale dyrepusher,,,, (burde egentlig hedde "dyr"handler) i
min søgen efter det rette foder til min Labrador retriever. Jeg var mildest
talt ved at gå baglæns ud af butikken. Man kunne købe 6 kg hills for den
nette sum af 454,- kroner, jeg mener 6KG!! det kommer man da ikke langt med
??

Jeg bruger pedigree pal large dog nu og der får man 15 kg for 189,-

Nu skal alt selvfølgelig ikke gøres op i penge men er det "dyre" foder så
meget bedre ??
Hvad gør forskellen ???

Mvh

Martin Sørensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-10-03 17:23

On Fri, 17 Oct 2003 20:32:04 +0200, "Mars" <no@name.com> wrotd:

> [...]
>
>Jeg bruger pedigree pal large dog nu og der får man 15 kg for 189,-
>
>Nu skal alt selvfølgelig ikke gøres op i penge men er det "dyre" foder så

det har sikkert været noget til hunde med allergi . Jeg giver 450 for
15kg Nutro, og der er altså forskel på mærkerne hvad kvalitet angår,
men det du har kigget på må være noget specialt fodder.

P-farcen i København...

http://www.aktivebilister.dk/park.htm

Fra : Mars

Dato : 18-10-03 21:05

Det jeg søgte var et foder med lavt protein indhold !

Ms

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-10-03 21:38

On Sat, 18 Oct 2003 22:04:34 +0200, "Mars" <no@name.com> wrotd:

>Det jeg søgte var et foder med lavt protein indhold !
>
>Ms

nå det kender jeg intet til jeg går efter det med mest protein nemlig.
men det burde kunne gøres billigt, da protein jo er det dyreste,
hvorfor vil du egentlig have noget med mindre protein ?

Fra : Mars

Dato : 20-10-03 17:20

Pga de såkaldte hotspots min hund har haft, jeg talte med 2 forskellige
dyrelæger og de sagde begge at højt protein i foderet kunne frem provokere
det !

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-10-03 18:11

Mars escribió / skrev

> Det jeg s›gte var et foder med lavt protein indhold !

hvad med almindeligt foder blandet op med brød?

Fra : Stine Frandsen

Dato : 20-10-03 13:00

Hej.
Prøv at finde et produkt der hedder Franks Pro Gold. Min hund elsker det.
Jeg har prøvet 2 sække nu, først en senior og er nu igang med en Adult.
Mener jeg betalte ca. 280 for 15 kg Adult, lige knap 300,- for senior.
Der er mindre protein i end på RC og Eukanuba.
Min "gamle" tæve på 7 år har proteinforgiftning og vi har afprøvet div.
Senior, Light, specila mm. produkter fra RC, Hills, Eukanuba m.m. Og det er
først nu på Franks at hun ikke har problemer med pels og hud.
Franks Senior var der dog for lidt fedt i , så hendes hud blev ret tør. Kan
sikkert afhjælpes med et lille tilskud af olie.

Du kan evt. kontakte Land&Fritid i Holstebro, de forhandler det.

--
Stine Frandsen
Kennel Santippe's

Ny adresse, email m.m. fra d. 15 / 7

santippe@hund.dk
http://users.cybercity.dk/~buh10466

Flyndermøllevej 7, 7660 Bækmarksbro
97402171 / 24669356

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 17:22

> [...]
> talt ved at gå baglæns ud af butikken. Man kunne købe 6 kg hills for den
> nette sum af 454,- kroner, jeg mener 6KG!! det kommer man da ikke langt

Ej, jeg tror nu du har set forkert, for normal-prisen er omkring 449,- for
15 kg. og er man heldig kan man få det billigere, feks. hvis der er
fugt-skade på yder-posen eller det har overskredet salgs-datoen. For et par
uger siden fik jeg 37.5 kg. for 350,- kr. Det var Hills. Det er dog ikke
alle dyrhandlere man kan gøre sådan med... Tror man skal være stor-kunde i
forvejen... (Køber 3-4 sække hver mdr.)...

Jeg vil ikke ty til de billige produkter...
De penge man giver på god mad (Hills, RC osv. - prøv dig frem til hvad du
føler din hund har det godt på) sparrer man ofte i dyrlæge-regning og
*hunden lever tit lidt længere...

*) Er det videnskabeligt bevist at hunde på de gode prudukter har en højere
gennemsnitsalder end hunde på FDB-mad? Jeg er, ved jeg, temmelig kulørt af
at være vokset op med en reserve-mor der er opdrætter og fodder-fanatiker
samt udtalelserne her i NG! *G*

Rinnie

Fra : Mars

Dato : 18-10-03 21:04

> [...]
> alle dyrhandlere man kan gøre sådan med... Tror man skal være stor-kunde i
> forvejen... (Køber 3-4 sække hver mdr.)...

Jeg har ikke set forkert 3 * 2kg´s sække 454,-

ms

Fra : Kurt Becher

Dato : 21-10-03 13:56

> Jeg har ikke set forkert 3 * 2kg´s sække 454,-
>
> ms

Hej

Det er altid betragteligt dyrere at købe små mængder. Hvis din "dyr"-handler
ikke har 15 kg's sække, så smut en tur til "dyr"-lægen. Prisen er den samme
for kvalitetsfoder og på et større sted har de normalt et godt udvalg, de
også sælger i store sække.

Der er sammenhæng mellem pris og kvalitet!

MVH

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 21-10-03 18:13

> [...]
>også sælger i store sække.
>
>Der er sammenhæng mellem pris og kvalitet!

Dyrehandleren har Hill's Science Diet og dyrlægen Hill's Prescription
Diet, og det er altså ikke de samme produkter.

Mvh
Søren

Fra : Kurt Becher

Dato : 31-10-03 17:10

> Dyrehandleren har Hill's Science Diet og dyrlægen Hill's Prescription
> Diet, og det er altså ikke de samme produkter.
>
> Mvh
> Søren

Hej

Så vidt jeg ved, er den eneste forskel, at Perscription Diet har en bedre
"garanti" for indholdet. Dvs. usikkerheden på indholdsfortegnelsen er
mindre. De er begge kvalitetsfoder. Desuden findes nogle slags foder i
større sække hos dyrlægen end hos dyrehandleren (f.eks. foder til
tandstenskontrol) og det gør det jo ikke dyrere at handle hos førstnævnte.

MVH

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 01-11-03 10:38

On Fri, 31 Oct 2003 17:09:43 +0100, "Kurt Becher"
<kurtbecherUknowwhat2do@pedal.dk> wrote:

> [...]
>større sække hos dyrlægen end hos dyrehandleren (f.eks. foder til
>tandstenskontrol) og det gør det jo ikke dyrere at handle hos førstnævnte.

Jeg mener at Prescription Diet er specielfodere til når hunden fejler
et eller andet, allergi, fordøjelsesproblemer, overvægt, gigt,
vokseværk etc. Hills tillader kun at disse sælges gennem dyrlæger idet
de er beregnet til at indgå i en behandling. Science diet er derimod
det almindelige foder til hunde som ikke fejler noget (til de
lykkelige mennesker der måtte have en sådan hund), og sælges derfor ad
normale kanaler.

Dette er mit indtryk efter studie af Hill's hjemmeside samt posernes
indhold, hvor f.ex. et slankefoder i Prescription er mere ekstremt end
i Science i forhold til et normalfoder.

Jeg mener at når dyrlægerne sælger Prescription Diet til raske hunde
er de på vildspor, alene med det formål alene at penge + evt. bevare
kontakten med hundeejeren.

Citater fra Hill's hjemmeside:

Om Science Diet:
"A natural line of premium pet food made with high-quality ingredients
that are naturally preserved for the health and happiness of your pet.
Available for cats and dogs in lifestages and varieties including our
uniquely shaped kibbles."

Om "Prescription Diet:
"Today 8 out of 10 veterinarians recommend Prescription Diet® formulas
as therapeutic nutrition for pets with specific diseases. "

Mvh
Søren

Fra : Kurt Becher

Dato : 04-11-03 03:00

> [...]
> "Today 8 out of 10 veterinarians recommend Prescription Diet® formulas
> as therapeutic nutrition for pets with specific diseases. "

Hejsa

Det vil jeg lige prøve at undersøge.

Vender snart tilbage...

MVH

Fra : Kurt Becher

Dato : 10-11-03 22:19

> Hejsa
>
> Det vil jeg lige prøve at undersøge.
>
> Vender snart tilbage...
>
> MVH

Hejsa

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er Science til sunde og raske dyr og
Perscription til syge dyr og dyr i risikogruppen. Dvs. dyr, der har en stor
sandsynlighed for at udvikle en sygdom (men hvor sygdommen ikke findes
endnu). De er således raske og man bruger Perscription, da usikkerheden på
indholdsfortegnelsen er meget mindre end ved et "normal" foder. Der er
således ikke noget specielt i foderet, men det er blot deklareret meget
præcist.

Derfor skulle der ikke være noget i vejen for at give Perscription som
fuldfoder til sin sunde og raske hund.

Jeg kender ikke prisforskellen på de to, men jeg kan næsten regne ud at der
må være en.

MVH