forandring i pelsen
Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 15:04

hejsa i gruppen *S*
jeg har mig verdens sødeste og dejligste hund på 5½ månede. nu kommer mit
spørgsmål: hvor langt tid bliver hvalpe ved med at forandre sig i
pelsen??det skal lige siges at han er en blandningshund, men da vi købte
ham,var
han helt sort med kort hår (hvalpepels) men nu har han skiftet farve nogen
steder, både i over og underpelsen og han er blevet mere "krøllet" på
ryggen..
folk troede at ungerne havde klippet ham *G* men det kunne de jo aldrig
finde på *S*
håber at få min nysgerrighed styret *S*

MVH
Anne Mette

Fra : Pia J

Dato : 18-10-03 15:28

Jeg synes min blanding var 1½ inden han fik fuldstændig voksenpels, men det
begynder allerede at ligne når de er et år. Måske fødselstidspunktet har
noget at sige? Vores er født sidst i november og fældede først rigtigt,
altså skift af pels, sit andet efterår. Inden da var det kun lidt
smådrysseri som det man har hele tiden.

:Pia

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 15:34

> [...]
> noget at sige? Vores er født sidst i november og fældede først rigtigt,
> altså skift af pels, sit andet efterår. Inden da var det kun lidt

hejsa pia *S*
hmm jamen så er der jo lang tid endnu.. men jeg undre mig bare over den
store forandring han har..
jamen så kan det jo være at han bliver langhåret eller skulle han være lidt
fluffy da han var helt lille, for at blive det *S*
min nysgerrighed stammer fra, at vi ikke ved hvad faderen er for en *S* men
han minder meget om en schæfer, undtagen lige hans farve *G*
og han vokser også meget hurtigt, syntes jeg *S* hmm går lidt med tanken om
at faderen er en newfundlænder eller hvad det nu hedder *G*
men mange tak for svaret *S*

Anne Mette

Fra : Pia J

Dato : 18-10-03 15:38

> hmm jamen så er der jo lang tid endnu.. men jeg undre mig bare over den
> store forandring han har..

Min har ikke ændret pelslængde, men istedet for bamsepels fik han en noget
mere grov, blank pels med bølger på ryggen. Især når han har badet, er han
helt krøllet.

Hvis han var ved at blive langhåret ville du allerede kunne se det nu.

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 15:55

Hej Miss

Der er kæmpe forskel, selv inden for racerne.

Min flatter-han på et år har været læææænge om at skifte! I en alder af 6
mdr. tånsede han stadig rundt med hvalpe-pels og han fik først en smule
længde i pelsen da han var omkring 1 år. Han har stadig en meget ringe
pels... Og jeg har faktisk efterhånden droppet alle forhåbninger om at han
nogensinde for en prægtig flatcoat-pels, men han er sød og dygtig og det er
det der tæller... Jeg ville lyve hvis jeg kaldte ham en smuk flatcoat!

Jenna kastede hvalpepelsen og havde voksen-pels allerede da hun var 3½-4
mdr. og hun har nu mere længde i pelsen end Balto... Hun er 6 mdr. gammel...

Cosmo og Zoya (ikke mine) der er søskende har begge en prægtig pels og har
haft det siden 5-6 mdr. og deres bror, Kenzo har ikke ret meget pels!

Så er der lille woody (ikke min) på 10-11 uger (mener jeg) der allerede har
fået fuld voksen-pels.

....Så som du kan se, så selvom man taler hunde af samme race (Flatcoated
Retriever), så er det MEGET forskelligt hvor meget pels de har og hvornår
voksen-pelsen kommer... Også selvom det er søskende.

Held og lykke med den lille pjuske!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 16:18

jamen så har han fået "voksen"pels, fordi han har fået det stive mere tykt
pels *S*
hmm så jeg skal altså ikke regne med at han får længere pels end nu...
jeg undre mig bare, fordi hans farver forandre sig meget, dag for dag, så
jeg ville også høre med pelsen *S*
jamen så er der ikke en chance for at finde ud af hvilken race faderen var
*G* men hva.. han er jo min vuffer *S* og helt specielt i mine øjne *S*
hmm lige et spørgsmål mere..
jeg kan huske at jeg har læst noget om pedigree Juniorfoder og ulemper ved
at det og når man har en stor hund *S*
er der nogen der kan huske det??? fordi det er nemlig det eneste foder min
"kræsen" hund vil spise, undover alle det søde sager *G* og godbider

Anne Mette

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 16:43

"Mis XxX" <soliema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jamen så er der ikke en chance for at finde ud af hvilken race faderen var
> *G* men hva.. han er jo min vuffer *S* og helt specielt i mine øjne *S*

Har du et billede af hunden, så kan vi da prøve og gætte racer ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 16:49

ja jeg har et billede af min Qato *S* men jeg ved godt selv at der skulle
være schæfer og labrador og pittbull i ham *G* hmm ja underlig blandning,
men vi mangler stadig faderen *S*
poster det lige i dk.binaer

Anne Mette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 18-10-03 17:51

On Sat, 18 Oct 2003 17:49:01 +0200, "Mis XxX" <soliema@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>være schæfer og labrador og pittbull i ham *G* hmm ja underlig blandning,

Flot hund!

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 17:48

> [...]
> være schæfer og labrador og pittbull i ham *G* hmm ja underlig blandning,

Kan ikke finde det!

Vil du ikk være sød lige at poste et msg. ID her?

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 18:49

> [...]
> være schæfer og labrador og pittbull i ham *G* hmm ja underlig blandning,

Hejsa !

Jeg har godt nok også svært ved, at give et godt bud på faderen.

Qato har jo nogle store flotte stritører, lidt a`la pharaoh hunden.
Pharauoh hunden er jo bare meget spinkel bygget og helt korthåret, men hvis
man tager højde for de andre racer også, så måske...Det er da et bud...

Schæferen har selvfølgelig også stritører, men de plejer, at "knække", når
den blandes med en hængeørehund.
Ved du om faderen også er en blanding, for så bliver det jo endnu sværere,
at gætte ?

En køn og kær hund, er det i hvert fald, uanset hvad racer han består af.

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 18:55

hejsa buffy *S*
hmm en hvad for en hund *G* den har jeg godt nok aldrig hørt noget om *G*
hmm dy skulle ikke havde et link, så jeg lige kan tjekke det ud *S*
vi aner slet ikke hvad faderen er for en, Qato´s mor havde hoppet over
hækken og da hun kom hjem igen, var der bingo *G* hele 11 hvalpe blev det
til.. men der var en der døde da den var helt lille... men på en måde godt
for moderen... prøv at tænk på at havde 10 hvalpe til at hænge i brysterne
*G*
mange ja. der er meget svært at se hvad han egentlig er for en *G* men en
ting er sikkert.. kan er en meget dejlig hund *S*
Tak for at du gad at kigge *S*

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 19:35

> hejsa buffy *S*
> hmm en hvad for en hund *G* den har jeg godt nok aldrig hørt noget om *G*
> hmm dy skulle ikke havde et link, så jeg lige kan tjekke det ud *S*

Her er et tilfældigt link, fundet på Google:

http://www.dogbreedinfo.com/pharaohhound.htm

Underligt nok, er der ingen opdrættere af racen under DKK. Det er ellers en
rigtig flot hund.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 19:47

mange tak for linket ,buffy *S*
jeg prøvede selv på Yahoo men ingen resutat *S*
men jo når nu man ser denne hund, så kan jeg godt se hvad du mener og nu har
jeg læst lidt om hunden, der er flere ting der passer med Qato..
f.eks at Qato har en lille stjerne på brystet om er hvid og den ene bagpote,
ser skulle vist være et kendetegn ved en Pharaoh hund..
han er også meget modig over for andre hund, specielt mine forældres
terrie... *S*
nu har jeg måske en ide om hvem hans fader er *S*

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 19-10-03 10:10

"Mis XxX" <soliema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hmm så jeg skal altså ikke regne med at han får længere pels end nu...

Jo, det er meget muligt han gør det, men det kan også være han ikke
gør...!

Har lige postet et billede i binaer af Jenna (Starworkers Event of the Year)
hvor du lidt kan se hvor meget pels hun har og så et af hendes oldemor
(Almanza Heaven or Hell), så
du kan se hvor meget hun nok ca. får af pels...

Rinnie

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-03 17:51

> [...]
> ryggen..
> folk troede at ungerne havde klippet ham *G* men det kunne de jo aldrig

Hejsa

Sorry fik lige sendt privat

JEg syntes det er umuligt at forudsige hvad der sker med deres pels. (Se
billeder i dk.binaer)

Mvh MArtin

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 18:18

Martin*S*
jeg kan ikke se din hund *S*
Rinnie *S*
hmm hvordan gør man lige det *G*
Søren *S*
Mange tak *S*

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 18:25

sorry martin *S* jeg er ikke lige vant til at folk ligger det i en mappe *G*
selv om det er meget bedre *S*
hmm jeg syntes (personligt Mening) at han/hun ligner en Rotti *G* men ikke
lige på farverne *G* hmm med lidt schæfer eller labrador... *G*
er jeg helt fra den eller hva *S*

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-03 18:39

> [...]
> hmm jeg syntes (personligt Mening) at han/hun ligner en Rotti *G* men ikke
> lige på farverne *G* hmm med lidt schæfer eller labrador... *G*

Hmm *SG*

Lidt fra er du men ikke helt måske, der er da en af racerne der passer lidt

Han (Kemba) er en Broholmer/malamut/schæfer blanding

Forresten kan du se alle delene af de filer jeg har sendt der skal være 5
jeg kan selv kun se 4

Mvh MArtin

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 18:44

hmm jeg kan også kun se 4 ude af 5 billeder *S*
ok jamen jeg var vist langt fra *G* men det øverste billede, hvor han sidder
på græsplænen, der mindede han meget om en rotti, hmm syntes jeg *G*
hmm jamen Kemba er da også en ordenlig rundkørelse *G* lige som Qato *G* men
det er bare skønt, syntes jeg *S*
Mvh
Anne Mette

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-03 18:53

> [...]
> på græsplænen, der mindede han meget om en rotti, hmm syntes jeg *G*
> hmm jamen Kemba er da også en ordenlig rundkørelse *G* lige som Qato *G*

Han er en stor forvirring *G*

MEn han er nu en skøn hund

Men det er helt utroligt som han har skiftet farve og pels type. Der var 8
hvalpe i kuldet, 4 gule og 4 sorte, de 7 var korthåret od den sidste var
semi-langhåret

DEr er kun 4 billeder men de er delt op i 5 sektioner som man skal kombinere
for at få de 4 billeder og det er af de sektioner jeg selv kun kan se de 4.
men never mind

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 19:00

hmm så du sidder og siger at kemba også skiftede farve og hårlængede eller
hva???
fordi Qato havde nemlig labrador-pels, da vi købte ham og han lignede også
en labrador da vi så ham for første gang *G* men den ugen efter, da vi så
ham igen, havde han løftet han ene øre *S* og nu er de så begge oppe og stå
*G*
og han pels er blevet meget længere og jeg syntes det bliver ved med at gro,
selv om at han har skiftet alt hans babyuld *G*

Mvh
Anne Mette

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-03 19:09

> [...]
gro,
> selv om at han har skiftet alt hans babyuld *G*

Han var helt gul på nær lidt sort i ansigtet nu er han faktisk vildt farvet
over det hele, skal nok se om jeg ikke kan få taget et nyt billede af ham
han har oxo fået lidt længre pels men ikke voldsomt

Martin

Fra : Mis XxX

Dato : 18-10-03 19:21

hmm jeg har et billede af Qato, da vi lige havde fået ham *S*
poster det lige i dk.binaer..
jeg syntes selv at der er stor forskel *G* og ikke kun på størrelsen *G*
Mvh
Anne Mette

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-03 19:31

> [...]
> poster det lige i dk.binaer..
> jeg syntes selv at der er stor forskel *G* og ikke kun på størrelsen *G*

DEr er da en del forskel det kan man godt se.

MArtin