Veteranerne!
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-10-03 14:35

Vi har to fantastisk gode campinghjemmesider som er helt unikke. Men
hvorfor orienterer Hans Jørgen og Hans Duggen ikke for det nye
censurfrie chat og debatforum for os campister? Hvorfor er i to lige
så tavse om det som DCU er?
Går i ikke ind for censurfri debat?
Venlig hilsen
verner

Fra : Hans Jørgen

Dato : 27-10-03 14:54

Goddag.
Undtagelsesvis ikke klippet.....

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> [...]
> hvorfor orienterer Hans Jørgen og Hans Duggen ikke for det nye
> censurfrie chat og debatforum for os campister? Hvorfor er i to lige

Verner, jeg har forsøgt at svare på den mail du sender direkte til mig om
det samme, men din mailadresse findes tilsyneladende ikke??
'ven_hj@Yuhoomail.dk' den 27-10-2003 14:38
550 <ven_hj@Yuhoomail.dk>: Recipient address rejected: Domain not found
det er den besked jeg får!

Så jeg vil da give svaret her.
Jeg vil da først se om det holder, det er (uanset om man kan lide det eller
ej) stort set kun dcu`s forum der kører, og så altså det forum vi er i nu.
Og så er det da en underlig vending du tager "går i ikke ind for censurfri
debat" hvad har det dog med ovenstående at gøre?
Censurfri debat eksisterer overhovedet ikke, man er altid underlagt en form
for selvcensur.
Efter min mening er det værste der kan ske det faktum at en sund debat
drejer til at være en debat om ordbrug hvor et vigtigt indhold går
fuldkommen tabt.

Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk
Mailto: hjh@campingstuff.dk

Fra : Hans Jørgen

Dato : 27-10-03 14:59

Undskyld - fik ikke fjernet signaturen, hvad jeg ellers altid gør.
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-10-03 17:13

Hans Jørgen wrote:

> Undskyld - fik ikke fjernet signaturen, hvad jeg ellers altid gør.

Det behøver du hverken undskylde eller for den sags skyld fjerne.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-10-03 19:56

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> wrote in message news:<3f9d2397$0$94864$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]

> ej) stort set kun dcu`s forum der kører, og så altså det forum vi er i nu.

Det plejer ikke at ligne dig Hans Jørgen at halte efter udviklingen
;_))) men ok du bliver jo osse ældre heheh

Hans Jørgen du er begyndt at se meget stort ) når du kan påstå at
DCU har et debatforum hehehehhe lignende det her heheheh
Det nye debatforum og chat (ikke uvæsentligt) er her og nu debat. Og
Hans Jørgen at du kan chatte censurfrit med en ligestillet campist
uden at de i snakker om bliver arkiveret er jo befriende nyt i
campingsammenhæng!

> Og så er det da en underlig vending du tager "går i ikke ind for censurfri
> debat" hvad har det dog med ovenstående at gøre?
Hans Jørgen du vil da ikke påstå at DCU har censurfri debat? Jeg
giver dig ret i at alle fora har en form for selvdiciplin= selvcensur.

> Censurfri debat eksisterer overhovedet ikke, man er altid underlagt en form
> for selvcensur.

Enig.

> Efter min mening er det værste der kan ske det faktum at en sund debat
> drejer til at være en debat om ordbrug hvor et vigtigt indhold går
> fuldkommen tabt.

Helt enig.

Venlig hilsen
verner

Fra : Hans Jørgen

Dato : 29-10-03 11:08

hejsa

> Det plejer ikke at ligne dig Hans Jørgen at halte efter udviklingen
> ;_))) men ok du bliver jo osse ældre heheh

ja mon ikke, de grå hår vokser og vokser

> Hans Jørgen du er begyndt at se meget stort ) når du kan påstå at
> DCU har et debatforum hehehehhe lignende det her heheheh

Det skrev jeg bare ikke min ven, jeg skrev "det er (uanset om man kan lide
det eller
ej) stort set kun dcu`s forum der kører, og så altså det forum vi er i nu".
Med det mente jeg at det altså bruges jævnligt af en hel del mennesker.

> Hans Jørgen at du kan chatte censurfrit med en ligestillet campist
> uden at de i snakker om bliver arkiveret er jo befriende nyt i
> campingsammenhæng!

Tjaee .. jeg må da skuffe dig mht arkivering, i et chat forum hvor du
skriver med en anden, arkiveres al tekst i en log der så tømmes af
webmaster.
I et talechatforum, arkiveres der ikke noget ud over tilslutning.

> Hans Jørgen du vil da ikke påstå at DCU har censurfri debat?

Det udtalte jeg mig da ikke om, vel?

vh
Hans Jørgen
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : fln

Dato : 27-10-03 16:42

Hej

Er der ikke noget der lige vil oplyse adresserne på de ny hjemmesider.

fln

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-10-03 17:11

fln wrote:

> Er der ikke noget der lige vil oplyse adresserne på de ny hjemmesider.

Nye...? Idet jeg går ud fra, at det er Hans Jørgens og Hans Duggens, som
også BB nævner, så er URL'erne henholdsvis:

http://campingstuff.dk

samt

http://www.hanses-campingsider.dk/

Begge er private campingsider - drevet af erfarne campister

Fra : fln

Dato : 27-10-03 17:15

Ok, tak skal du ha'.

mvh

Fln

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-10-03 18:13

fln wrote:

> Ok, tak skal du ha'.

Ingen årsag.

Og hovsa - jeg kom til at skrive at det var BB som nævnte det - det er en
tanketorsk...

Noget andet - prøv at følge link i min signatur nedenfor - det vil være en
god idé at følge anbefalingerne om at svare under det du svarer på - og
fjerne det uvæsentlige...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-10-03 19:57

"fln" <fln@e-box.dk> wrote in message news:<bnjedi$c6q$1@sunsite.dk>...
> Hej
>
> Er der ikke noget der lige vil oplyse adresserne på de ny hjemmesider.
>
> Fin

Her er den Fin

WWW.CAMPINGGUIDEN.DK

Venlig hilsen
verner

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-10-03 20:05

> Her er den Fin
>
> WWW.CAMPINGGUIDEN.DK
>

> Venlig hilsen
> verner

Nå, ja det ligner jo næsten til forveksling campingreklamer.dk fra familien
Neslin!
Er det også ham eller familien der står bag denne her?

Hilsen, Steen.

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-10-03 20:49

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> Her er den Fin
>
> WWW.CAMPINGGUIDEN.DK

Det er en tynd kopi af Nesleins http://campingferie.dk - så tynd at den må
siges at være noget nær værdiløs.
Nogle vil måske hævde at den er god, specielt på baggrund af at der er et
debatforum. Jeg stiller spørgsmål ved hvor lang tid det får lov at eksistere
i den nuværende form. BB (uanset hvilket navn han nu bruger) skal nok få
ødelagt det også.

I forvejen er der DCU's sider, Nesleins, Anne-Vibekes og selvfølgelig Signe
Nesleins som rigeligt dækker markedet allerede. Det ligner et forsøg på at
"ride med på bølgen", mere end et alternativ til de andre kommercielle
sider.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-10-03 23:30

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message news:<bnjso0$qcj$1@news.net.uni-c.dk>...
> ven_hj@yahoo.dk wrote:

Hej Fin nedenstående bemærkninger skal du tage med en gran salt de er
farvet meget ja næsten sorte. Du skal have i baghovedet at ham som
udtaler sig er tilknyttet en tilsvarende hjemmeside så den nye
www.campingguiden.dk er en ny konkurrent!

Her er den Fin

> Det er en tynd kopi af Nesleins http://campingferie.dk - så tynd at den må
> siges at være noget nær værdiløs.

Ja når man taler om en konkurrent er det vel rimeligt at udtale sig så
negativt, ja det er måske direkte forståeligt! Men Fin hvis man skal
være objektiv så er det vel sådan at erfaringer og råd og beskrivelse
af forhold vedrørende camping generelt er ens på alle hjemmesiderne?
Tag nu for eksempel følgende sider: Campingferie.dk Ungcamping.dk
Campingstuff.dk HansesCamping.dk
Ja de er vel i bund og grund meget ens. Efter temperament kan man
synes den ene er bedre end den anden. Men fælles for dem kan man vel
med rimelighed sige at de er kanongode for os campister. Ikke engang
landets største "campingforbrugerforening" DCU når dem til
sokkeholderne.
Fin når det er sagt kan man også konstatere at ingen af dem har et
censurfrit debatforum endsige et censurfrit chatrum! Dette gør at
Carsten Stages kommentarer er helt ud i den blå luft og meget usaglig
i sin udfoldelse, han er simpelthen for farvet af sin tilknytning til
et konkurrerende hjemmeside til at man kan tillægge hans bemærkninger
nogen særlig værdi.
Lad os nu give det nye forum en chance ! det har bestået et par dage
så Carsten Stages bemærkninger til dig er på et meget spinkelt
grundlag medmindre han er blevet synsk! Det kan man jo selvfølgelig
ikke afvise totalt ))

> Nogle vil måske hævde at den er god, specielt på baggrund af at der er et
> debatforum.

Her ser Carsten Stage helt bort fra at det er et censurfrit og
netpolitifrit debatforum og chatrum! det er ikke helt uvæsentligt. Man
slipper altså for smagsdommere og folk der leger netpoliti )) og
det er jo ikke så dårligt vel?

Jeg stiller spørgsmål ved hvor lang tid det får lov at eksistere
> i den nuværende form. BB (uanset hvilket navn han nu bruger) skal nok få
> ødelagt det også.

Mange bruger BB som skræmmebillede! Jeg har nu været inde på DCUs
sider og en del hjemmesider hvor hans debatindlæg findes, læst alle
hans indlæg der samt de kommentarer han får med på vejen.Jeg har ikke
fundet et indlæg som man med rette kunne sige at det burde censureres
væk
på grund af dårlig netetikkette!
De indlæg BB har skrevet som er dårlig netetikkette er jo
sandsynligvis nok også censureret væk. Det der springer mig i øjnene
er at de indlæg hvor andre kalder BB idiot, kraftidiot, snordum ja og
mange andre ukvemsord! de indlæg finder DCUs bestyrelse helt åbenlyst
ikke er dårlig netetikette! Alle disse indlæg er gået glat igennem
DCU bestyrelsens censur!

Er der nogen som kan forklare hvorfor DCUs tolkning af god
netetikette ikke gælder for de personer som sviner kritikere af DCUs
bestyrelse til ? besynderligt.

> I forvejen er der DCU's sider, Nesleins, Anne-Vibekes og selvfølgelig Signe
> Nesleins som rigeligt dækker markedet allerede.

De har ikke censurfrie chat og debatforum, men det er en detalje som
Carsten Stage ikke har bemærket ))

Det ligner et forsøg på at
> "ride med på bølgen", mere end et alternativ til de andre kommercielle
> sider.

Jeg er helt enig med Carsten Stage! de rider med på bølgen. De rider
ved siden af DCU,Peer Neslein og datter, Hans Jørgen og Hans Duggen og
på anden bølge halser Carsten Stage efter)

Venlig hilsen
verner

Fra : J S L

Dato : 28-10-03 16:48

"Carsten Stage" wrote:

> I forvejen er der DCU's sider, Nesleins, Anne-Vibekes og selvfølgelig
>Signe Nesleins som rigeligt dækker markedet allerede.

Helt enig!

>Det ligner et forsøg på at "ride med på bølgen", mere end et alternativ til
> [...]

I mit fag som er fremstilling af brød og kager, er det som alle andre steder
i samfundet "normalt" at kopiere noget der sælger/kører godt. Det kan jeg
ikke se der er noget forkert i.

At du så kalder det at "ride med på bølgen" mere end et alternativ til de
andre sider, tja...hvis du er så ensfarvet og "gammeldags" så hold du dig
bare til Billed Bladet.........

Mvh Jaime
Som er meget glad for at læse alle campingrelaterede sider... :C)

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-10-03 17:29

J S L wrote:

> ... er det som alle andre
> steder i samfundet "normalt" at kopiere noget der sælger/kører godt.
> Det kan jeg ikke se der er noget forkert i.

Enig - det kommer blot på et underligt sent tidspunkt i forhold til de tre
store veletablerede portaler - for ikke at nævne de flotte private
campingsider. Og ja, det er rigtigt at jeg fra tid til anden leverer stof
til en af de private sites, men der ud over har jeg ingen interesse i den.

> At du så kalder det at "ride med på bølgen" mere end et alternativ
> til de andre sider, tja...hvis du er så ensfarvet og "gammeldags" så
> hold du dig bare til Billed Bladet.........

Jeg holder ikke hverken Billedbladet eller konkurrenterne... )

Jeg kan godt se hvad du mener - og må skuffe dig. Det forekommer mig blot
umuligt at nogle kan finde på noget som ikke allerede er dækket af de
store - private som kommercielle.

Til gengæld har jeg ofte set at nogle mener at kunne skore en krone eller
to, bare ved at være blandt de første. Umiddelbart ligner initiativet blot
en kopi af hvad der allerede er på nettet, og derfor tror jeg ikke på det.
Som en anden skrev til mig, så ligner det at et par IT/reklamefolk tror at
de kan lave penge på at viderbringe pressemeddelelser og så tilbyde et
debatforum - der er intet nyt i det.

Den dag der kommer et eller andet nyt som ikke er set før, så skal jeg nok
være der - men denne gang ligner det for meget en fuser.

Fra : sten

Dato : 28-10-03 18:51

Carsten Stage wrote:

> Det er en tynd kopi af Nesleins http://campingferie.dk - så tynd at
> den må siges at være noget nær værdiløs.
> Nogle vil måske hævde at den er god, specielt på baggrund af at der
> er et debatforum.

Har der ikke været chat på campingstuff - eller var det hos hanse ?
Det er da forsøgt - Kan ikke se at lidt almindelig høflighed, affødt
af, at alt der lægges på nettet huskes et eller andet sted, kan være
til skade. Selvfølgelig pinligt hvis det er rent vrøvl. Men at en god
tone skulle forhindre nogen i at komme til orde, det rene ævl.
Må vi få nogen argumenter for det.? Nyhedsgr. her må da være "helt i
øjet" undtagen hos et meget lille fåtal. Ikke at en tjat skulle ta
noget fra noget som helst, er et andet medie, idet nyhedsgr. her meget
gerne efter mine tanker, også bør være hjælp i alt muligt
campingrelateret som folk har behov for.
Svært at se at lidt "stil" skulle forhindre folk i at få hjælp.
Det tynder det måske i indlægene og dermed i mængden af mulig nyt og
dermed kvalitet hvis man spreder mængden af spørgsmål over flere
"brevkasser" og jeg forstår i den synsvinkel udmærket at Carsten
kommer til at sige at der ikke er brug for flere på markedet.Hvem
gidder, eller har til til at tjekke alle fora så tit som en levende
debat har det bedst med.
Endelig er der det med tonen. Sarkastiske og ondskabsfulde udfald får
folk til at fravælge gr. og dermed svække bredden af debat. Er der et
mål med at være så negativ ?

--
mvh sten bo

---

Fra : Hans Jørgen

Dato : 29-10-03 11:22

> Har der ikke været chat på campingstuff - eller var det hos hanse ?

Jo jeg forsøgte på campingstuff tidligt at køre et chatroom, men ihvertfald
på det tidspunkt var det ikke noget der faldt heldigt ud.

> Må vi få nogen argumenter for det.? Nyhedsgr. her må da være "helt i
> øjet" undtagen hos et meget lille fåtal.

Jeg mener faktisk at al debat burde ligge hos DCU, af forskellige årsager
(gider ikke nævne igen) kan det simplethen ikke lade sig gøre.
Det er meget ærgeligt, for i virkeligheden er der to tabere, både dcu samt
campisterne.

> ...Hvem gidder, eller har til til at tjekke alle fora så tit som en
levende
> debat har det bedst med.

Det er jo netop problemet med spredningen.

> Endelig er der det med tonen. Sarkastiske og ondskabsfulde udfald får
> folk til at fravælge gr. og dermed svække bredden af debat. Er der et
> mål med at være så negativ ?

Jeg håber da ikke at enkelte indlæg her får nye til at fravælge nyhedsgrp.
Der er masser af tips, hjælp osv at hente hos rigtig mange hjælpsomme
campister.
vh
Hans Jørgen
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : sten bo

Dato : 29-10-03 16:57

Hans Jørgen wrote:

Nyhedsgr. her må da være "helt i

> Jeg mener faktisk at al debat burde ligge hos DCU, af forskellige
> årsager (gider ikke nævne igen) kan det simpelthen ikke lade sig
gøre.
> Det er meget ærgerligt, for i virkeligheden er der to tabere, både
dcu
> samt campisterne.

Syns at det er helt fint med et uafhængigt medie - og så kommer man
til at syns at det her klip og klik klak er ganske smart. Lille
tilvænning og man har nogle finurligheder der ikke eksisterer i de
webbaserede fora. Men ellers enig i det ærgerlige. DCU ærgrer sig
sikkert også et eller andet sted.

> Jeg håber da ikke at enkelte indlæg her får nye til at fravælge
> nyhedsgr.. Der er masser af tips, hjælp osv. at hente hos rigtig
mange
> hjælpsomme campister.

- retter sig vel igen Ser at man også er kede af tonen et par
andre steder. ses der et mønster - er der over tid et sammenfald
med et eller andet ? Man skal da være meget dygtig og målbevidst for
at holde den form.
--
mvh sten bo

---

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-10-03 19:57

"fln" <fln@e-box.dk> wrote in message news:<bnjedi$c6q$1@sunsite.dk>...
> Hej
>
> Er der ikke noget der lige vil oplyse adresserne på de ny hjemmesider.
>
> Fin

Her er den Fin

WWW.CAMPINGGUIDEN.DK

Venlig hilsen
verner

Fra : Harry

Dato : 28-10-03 20:49

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0310270535.50fb79fb@posting.google.com>...
> Vi har to fantastisk gode campinghjemmesider som er helt unikke.

Tak for det.

> hvorfor orienterer Hans Jørgen og Hans Duggen ikke for det nye
> censurfrie chat og debatforum for os campister?

Campingguiden er skam optaget på følgende links:
www.hanses-campingsider.dk/nyheder.htm og på oversigtssiden over
professionelle campingportaler. Og de blev lagt ud inden du skrev
dette indlæg. Du kan selv gå ind og se på datoerne, Verner.

Hvorfor er i to lige
> så tavse om det som DCU er?

Tavse? Hvis fortjeneste var det at DCU besindede sig med det
skandinaviske campingpas - efter at debatten vist nok kostede DCU en
hulens masse penge og en hel del medlemmer.

Censurfri debat, Verner? Hvad er det?
Der er nogen på div. fora der påberåber sig censurfrihed til at udspy
gift og galde mod alt og alle der ikke er helt enige med dem (ham).
Det er også en form for censur! Det afholder nemlig mange fra at
deltage, fordi demokratiet med det sprogbrug allerede har fået et
knæk. Hvis du mener det nye debatforum i campingguiden, så er man dér
allerede godt på vej til at blive skudt i sænk af en der kalder sig
Hans Verner. Kender vi ham ikke?
Jeg deltager gerne i en debat der er saglig, konstruktiv og
upersonlig. Først når deltagerne har lært at lægge bånd på sig selv,
bliver det virkelig censurfrit.

mvh. Harry.