Truma der ikke vil "starte"...
Fra : Jock Iuel

Dato : 18-10-03 21:13

Vores ret fede efterårsferie måtte afsluttes en dag tidligere end
planlagt da gasovnen - Truma S 3002 - ikke ville tænde igen efter skift
af gasflaske. En tilkaldt svensker (den eneste campist på pladsen ud
over os!) undrede sig lidt over mærket, men han havde jo selvfølgelig
også en KABE! Men han havde da lidt forstand på slige sager og mente at
kunne konstatere, at det var "tænderen" der var defekt.
Mit spørgsmål er så: Er det noget man selv kan fikse - og i givet fald
hvordan - eller skal jeg trille ned til camping-manden i Frederiksværk
og få det lavet der?

--------------------
Jock Iuel - Helsinge

Fra : edob

Dato : 18-10-03 21:20

Jeg går udfra at batteriet i tænderen var OK!

v.h. Frank.

Fra : Jock Iuel

Dato : 18-10-03 22:35

Jeg skulle selvfølgelig ha' tilføjet: Tænderen er den manuelle udgave,
dvs. uden batteri, samt at der kom gas til både komfur og køleskab.

--------------------
Jock Iuel - Helsinge

Fra : Torbenth

Dato : 19-10-03 00:22

"Jock Iuel" <jiFJERN@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skulle selvfølgelig ha' tilføjet: Tænderen er den manuelle udgave,
> dvs. uden batteri, samt at der kom gas til både komfur og køleskab.

Hej.

Hvis du har haft skjoldet afmonteret er det muligvis en ledning til
stelforbindelsen der ikke sidder rigtigt. Den skal sidde fast på skjoldet.
Husk lige at smøre reguleringsstangen i bunden, hvor den går ned i ovnen.
W40 eller syrefri olie.

Mvh.
Torben