VinterCamp i Østrig
Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 18-10-03 07:27

Så har vi besluttet at smutte en tur på ski Østrig i uge 4 (+5?).

Vi kan køre i egen "meget lille" bil og få sendt grej (ski mm) ned
billigt (har ikke plads i en PUG 206 til 3+1 ski, tøj mm.) men...
Det kunne jo være sjovt at prøve vintercamping på den behagelige måde.
For at få lidt af de kedelige ting frem så har det i sidste ende noget
med kroner at gøre, og hvor meget vi har råd til

-->HVIS<-- vi trækker til alperne for at campere så bliver det noget med
at hente en autocamper i det tyske og køre derfra og ned mod sneén.
Har bare lidt af et problem... Jeg kan ikke finde en vintercamping-plads
i nærheden af der hvor vi skal stå på ski. Resten af holdet (ca. 30
personer) skal bo i Flachau, og derfra skal vi bla. stå på ski i Flachau
(og Flachau-Winkel) og så måske hvis sneén er dårlig der, et trip til
Obertauern.
Nogle der muligvis kan hjælpe lidt her (meget gerne med links) til noget
vintercamping i umiddelbar nærhed?

Det hele skal holdes op imod at vi kan bo i nogle ganske fede
lejligheder til en pris af under DKK 990,- for alle 3+1 barn ca. 150m
fra eneste lift op.

//Beach

Fra : Pro

Dato : 18-10-03 08:26

Kan du ikke sende linket til de lejligheder?

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 20-10-03 01:41

Pro skriver:

> Kan du ikke sende linket til de lejligheder?

Hæ hæ.... Det kan jeg faktisk ikke, da de med sikkerhed ikke har opfundet
hverken computen eller internettet
Men hvis ud kender området kan frau Schmidt måske hjælpe dig lidt på vej. De
har 5-6 af de største hoteller inde i Flachau by, men bor selv i Winkl, og
self. har de også lige en lille privat gesheft der.
Vi plejer at bo i deres gamle hus, og den med det gamle det skal taget med
streg under. Det er et rigtig gammelt hus fra 1856 (mener jeg der står),
trapperne er kun til en af gangen, der er pisse koldt på gangene og alt er som
ens værste drøm når man kommer ind. Men inde bag de 4 døre (der er 4
lejlighedder) åbner der sig en varme og hygge helt ud over det sædvanlige. Der
er jagttrofæer på vægene, store værelser, opholdsstue, køkken med alt det
nødvendige og alt er som det skal være. Det eneste men kunne ønske sig er et
badaværelse /wc der ikke "bare" er en plastic indsats der er proppet ind i et
rum på 3 cm/2. Så det er ikke folk med den brede røv der skal på wc der med
mindre man ikke har noget imod at bakke ind med bukserne nede *GG*

Men kan man overleve det, så får man simpelthen en lejlighed som bare byder på
hygge så det rykker. Når vi har boet i Flachau så har vi fra 1. gang altid
boet der, og bruger da også mere tid i lejlighederne end hvis vi er andre
steder for at stå på ski.

UPS, den blev da vist lidt længere end:
"Nope, kan ikke hjælpe dig med et link, da de ikke er på nettet med disse
lejlighedder"

//Beach

Fra : Harry

Dato : 20-10-03 23:11

Allan Beach Jensen <admin@freestyle.dk> wrote in message news:<3F90DD4D.435242FD@freestyle.dk>...
> [...]
>
> Det hele skal holdes op imod at vi kan bo i nogle ganske fede
> lejligheder til en pris af under DKK 990,- for alle 3+1 barn ca. 150m

Hej Allan.
Dette er nok det nærmeste
link:http://www.bergfex.at/sommer/flachau/detailinfos/
Camping står på listen, men du kan nok samme sted finde e-mail adresen
på turistkontoret og spørge om der er vinteråbent.
Men de lejlighedspriser du nævner, vil jeg da betvivle om det kan
betale rent økonomisk at leje en autocamper. Der er jo den mulighed at
sætte en trailer bag på bilen og have skigrejet med der.
Bedste hilsner: www.hanses-campingsider.dk