Hvor blev DCU debatten af?
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 11-10-03 11:28

Hvor blev DCU debatten af? Der var en som kaldte sig BB som havde
nogle særdeles gode analyser af hvad der foregik i DCU. Hvor er han
henne nu, skriver han i et nyt forum?
Der var en del debattører som kritiserede ham voldsomt de mente at de
kunne gøre det meget bedre end ham? hvor er disse personer henne i
dag?
Når man læser CampingFritid eller deltager i debatten på
CampisterImellem kan man blive harm over den censur som vi medlemmer
udsættes for, jeg har også fået censureret indlæg som ikke måtte
offentliggøres, vi campister må altså ikke debattere hvad der rører
sig os campister imellem uden at DCUs ledelse blander sig! Hvorfor er
der kun en enkelt som reagerer? Alt hvad der har med demokratiske
tilstande og kritik at gøre censureres bare væk af DCUs ledelse! ja
moderator hos DCU bestemmer suverent selv hvilke indlæg som passer ham
( eller måske DCU-huset) at offentliggøre uanset hvad der står i
reglerne? hvorfor accepterer alle medlemmer den sitaution uden at kny?
I det sidste nummer af CampingFritid er der konstrueret et kritisk
indlæg som er anonymt! er der censureret så meget i indlægget at DCU
ikke lovligt kan sætte skribentens navn under? Chefredaktøren svarer
iøvrigt slet ikke på spørgsmålene i indlægget?
Det undrer mig at en så stor forening i sit eget blad sviner en person
til i sådan en grad som chefredaktøren gør i forrige nummer.Hele
indlægget drejer sig om at svine personen BB til (angiveligt den BB
som har skrevet kritiste indlæg om DCU) uden at samme person eller
nogen anden person eller medlem åbenlyst må komme til orde! al kritik
censureres væk fra DCUs blad og hjemmeside! De indlæg som jeg har læst
af BB har han aldrig svinet personerne til, men kun det job de udøver
som offentlige personer i et valgt job. Det svarer vel til kritik af
folkevalgte politikere! Skulle Christiansborg politikerne også til at
censure al kritik af dem væk?
Er der ingen af de tidligere kritikere der kan komme med nogle bedre
analyser end tidligere tiders indlæg? de mente jo selv de kunne gøre
det meget bedre! demonstrer at i havde ret.
Venlig hilsen
verner

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-10-03 16:56

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Mærkeligt at du har samme IP-adresse som BB Big Brother ?

LOL

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 11-10-03 06:01

> [...]
> Der var en del debattører som kritiserede ham voldsomt de mente at de
> kunne gøre det meget bedre end ham? hvor er disse personer henne i

Jeg må indrømme, at det er den første organisation, hvor medlemmerne betaler
til en "brancheorganisation" .

Det er måske så meget sagt, men så langt jeg har forstået, har de haft sager
de afviste, fordi de mente ikke kunne vindes over for campingforhandlerne,
hvor efter medllemmet, der også er i FDM, henvendte sig der, og de vandt
den.

Er DCU brancheorganisation eller er den en interesseorganisation for
campibgfolket??? Jeg selv er i tvivl, og derfor undladt at melde mig ind,
men er til gengæld i FDM!

Fra : Tommy Hansen

Dato : 12-10-03 12:19

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er DCU brancheorganisation eller er den en interesseorganisation for
> campibgfolket??? Jeg selv er i tvivl, og derfor undladt at melde mig ind,

Fornuftigt ikke at spilde sine penge på DCU. Jeg er sikker på at FDM har
hjulpet flere campister end DCU har. Modsat DCU er FDM jo en ægte
forbrugerorganisation, som ikke lefler for nogen.

Mvh. Tommy

Eks-DCU.medlem

Fra : Tommy Hansen

Dato : 12-10-03 12:16

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor blev DCU debatten af? Der var en som kaldte sig BB som havde
> nogle særdeles gode analyser af hvad der foregik i DCU. Hvor er han
> henne nu, skriver han i et nyt forum?

DCU-debatten blev lukket efter anmeldelse fra DCU og han er vist historie.

> [...]
> censureres væk fra DCUs blad og hjemmeside! De indlæg som jeg har læst
> af BB har han aldrig svinet personerne til, men kun det job de udøver

Hvis du ikke har set BB svine folk til, så har du åbenbart ikke fulgt med i
ret lang tid.
BB censurerede i hans sidste forum selv bestemte personer fra. Så hvad er
forskellen på ham og DCU ?

> [...]
> analyser end tidligere tiders indlæg? de mente jo selv de kunne gøre
> det meget bedre! demonstrer at i havde ret.

Men ellers vil jeg sige at jeg heller ikke synes DCU gør noget som helst for
de danske campister. Vi kunne trænge til en uvildig forbrugerorganisation
for danske campister. I stil med det FDM er for bilisterne.

mvh Tommy

Fra : BB alias Big Brother

Dato : 12-10-03 20:44

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> wrote in message news:<3f8937e5$0$29353$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> DCU-debatten blev lukket efter anmeldelse fra DCU og han er vist historie.

Kan DCU give alle mundkurv på? Hvorfor er der så ikke andre der har
taget debatten op? Er dette her ikke et debatforum? eller er det det
samme som DCU udveksling af erfaringer? Jeg nåede kun at læse få
indlæg inden forumet blev lukket, men jeg har læst mange af hans
indlæg på en privat hjemmeside, men det er alle gamle indlæg. Hvorfor
er der ikke andre som har taget tråden op?

> [...]
> ret lang tid.
> BB censurerede i hans sidste forum selv bestemte personer fra. Så hvad er

Det så jeg ikke noget til, men han var meget kritisk over det arbejde
der foregik i DCU huset. Han skrev godt nok at formanden og
informationschefen var uduelige, men er det at svine folk til hvis det
passer, jeg synes at han leverede nogle gode eksempler! Hvorfor vælger
man ikke bare to nye? Moderator hos DCU blev også kritiseret meget kan
jeg huske. Finder folk sig virkelig i den behandling uden at reagere ?

> Men ellers vil jeg sige at jeg heller ikke synes DCU gør noget som helst for
> de danske campister. Vi kunne trænge til en uvildig forbrugerorganisation
> for danske campister. I stil med det FDM er for bilisterne.

Det er jeg enig med dig i, men ville det ikke være nemmere at skifte
bestyrelsen i DCU ud til moderne folk som vil arbejde for en
forbrugerforening? Jeg er enig med ham som skriver at DCU er en
branceforening som medlemmerne betaler til.Jeg kunne også godt lide at
vide om bestyrelsen i DCU har modtaget private gaver fra brancen? Jeg
har kun været medlem i 2 år men overvejer nu at melde mig ud.
Jeg har set på nogle hjemmesider at man kan få et Skandinavisk
campingpas for 75 kr om året og nu er der lige kommet et gratis
campingblad så jeg tjener penge ved at melde mig ud af DCU.

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-10-03 17:00

Hej

Jeg er selv tilfreds DCU-medlem.

Muligvis mest fordi at jeg ikke bruger medlemsbladet til noget som helst og
ikke skriver i DCU forum.

Jeg er kun medlem fordi at det er en god forretning for mig.

Vi sparer hvert år mellem 300-600 kr. udover kontingentet på at besøge DCUs
campingpladser i Danmark.
Herudover får vi rabat på en del udenlandske pladser, fordi de forveksler
DCU kortet med et eller andet hollandsk kort, samt rabat på færgeoverfart
(næsten halv pris ved bestilling inden 1/4).

Så jeg er sikker på, at mange der som os, er fuldstændig ligeglade med
foreningens som sådan, men kun fokuserer på den økonomiske side stadig vil
have stor fordel af DCU.

Hilsen

Kim Olsen
Knaus Azur 510

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 12-10-03 10:39

Jeg har ikke et medlemsskab ud fra et umiddelbar besparelse, men kan da
fortælle dig, at er du medlem af FDM har du også lidt besparelse.

Jeg støtter jo ikke et parti, hvor man modarbejder medlemmernes ønsker,
ligeledes er der ud fra et moralsk synspunkt, jeg undlader, at blive medlem
af DCU, jeg har som campist, modsatte interesse som campingforhandlerne, og
de interessesphære skal den organisation jeg betale kontigent til støtte
mine synspunkter 100%, og når man så ud fra deres artikler kan se, at de
direkte lyver om, for eks. om køb af campingvogn i Tyskland, så er de reelt
en organisation der modarbejder interesserne for medlemmerne.

At de oven i købet ikke tåler kritik, samtidig med, at de censuerer indlæg i
deres debatforum, jamen så er de en organisation der ikke arbejder for
demokrati.

Jeg tog et af de www.campingferies .dk nye blade om campinglivet, det var
ikke den store forskel på DCU og dette blad, men Per Neslein lægger jo ej
heller skjul på, at han skal leve af reklamerne, hverken i TV eller i sit
campingblad, det har jeg forsåelse for, men DCU skal ikke leve af at støtte
campingforhandlerne, men af at støtte medlemmerne.

Og hvad færger angår, så findes der somænd også rabetordninger hos dem, uden
man behøver, at være medlemmer af DCU. Og besparelsen på kr. 300-600,
bevares det er da en besparelse, men den er minimal, og når det er prisen
for at være med i den nokkefår forening, så kan jeg rigelig tjene den pris
ind på anden måde, end ved at være medlem.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 13-10-03 16:02

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message news:<3f8a72c8$0$54855$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> for at være med i den nokkefår forening, så kan jeg rigelig tjene den pris
> ind på anden måde, end ved at være medlem.

Til Karl-Heinz

Det er det mest rigtige billede af DCU jeg har læst. Det er præcis af
de grunde
du ridser op at jeg nu melder mig ud af DCU. Jeg vil ikke støtte en
branceforening økonomisk og være til grin for mine egne penge.Du har
helt ret de arbejder ikke i medlemmernes interesse, de ligefrem
censurerer os medlemmer, ja de vil ikke engang tale eller debattere
med os, hvems interesser varetager de så? det må være deres egne
interesser der har førsteprioritet.

Venlig hilsen
Verner

Fra : Hans Jørgen

Dato : 13-10-03 13:12

Hej

> Jeg er kun medlem fordi at det er en god forretning for mig.

Ja men det er da også en valid grund, absolut.
Børnefamilier kan da spare en del penge, hvis de bruger dcu pladser.

>.....rabat
> på færgeoverfart (næsten halv pris ved bestilling inden 1/4).

Ja det kan man, men sig mig er det ikke på specielle overfarter? Dage? og
kun returbilletter?
Et lille kig på priserne på gedser/rostock (som jeg benytter) siger DCU
895.- alm billet 920.- sparet 25.- så tit tager jag sq heller ikke med
færge.
Men såen er der så meget.
vh
Hans Jørgen

--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Bent F. Hansen

Dato : 13-10-03 21:43

Hej NG

Hvorfor al den debateren om DCU - MELD JER DOG UD.

det har vi andre gjort uden debateren

Hansen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-10-03 06:20

For at melde sig ud, så skal man først være medlem, men da DCU, set med mine
øjne er en brancheorganisation og ikke en organisation der tjener
medlemmernes interessesphære, kunne jeg ikke drømme om, at blive medlem.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 14-10-03 10:26

"Bent F. Hansen" <info@birkede-dataskole.dk> wrote in message news:<3f8b0e07$0$29413$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Hej NG
>
> Hvorfor al den debateren om DCU - MELD JER DOG UD.
>
> det har vi andre gjort uden debateren
>
> Hansen

Bent det har du naturligvis ret i og jeg har da også besluttet at
melde mig ud af DCU igen efter 2 års medlemsskab. Men et eller andet
sted generer det mig alligevel at det er en løsning jeg vælger. Det
kan da for pokker ikke være rigtigt at nogle ganske få personer skal
ødelægge en hel forening, som efter min mening burde være alle
campisters samlingspunkt, hvor alle arbejdede i medlemmernes
interesser. Hvis DCU havde en dagsorden som FDM så ville vilkårne og
de fremtidige krav have en meget større mulighed for at komme igennem.
Jeg mener at alle campister, medlemmer eller ikke medlemmer bør
arbejde på at få en forbrugerforening på niveau med FDM. Hvis det er
2-3 personer som står i vejen ja så må de personer jo fjernes men
hvordan gør man det når man ikke kan komme til orde i foreningen?

Venlig hilsen
verner

Fra : Harry

Dato : 17-10-03 20:04

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0310110228.32a1b941@posting.google.com>...
> [...]
> analyser end tidligere tiders indlæg? de mente jo selv de kunne gøre
> det meget bedre! demonstrer at i havde ret.

Du spørger hvor de kritiske personer blev af i de forrige debatter om
DCU. Den herre som kaldte sig BB sørgede selv for at de blev så led og
ked af at blive svinet til for deres meninger og vel følte at de
evindelige debatter kørte i ring og efterhånden var formålsløse. DCU
var sart og ekskluderede deres meninger og BB var endnu mere sart ved
på hans indledningsside i "CampingDebatten" at forbyde 3 navnggivne
personer at optræde i debatten. Jeg var en af dem. Det var alle 3
personer, der var meget kritiske overfor DCU. Vi gav endnu mens
debatten kørte i DCU´s regi udtryk for at BB havde ret i mange af sine
kritiske bemærkninger, men samtidig tog vi afstand af BB´s ikke særlig
sobre sprogbrug. Dette var nok til at BB blev ekskluderet af en
campingklub og også af Tommys forum, hvorefter han startede sin egen
debatside med at svine navngivne personer til samtidig med at de ikke
kunne forsvare sig. Den censur var langt grovere end DCU´s! Jeg har
for mit vedkommende stadig samme kritiske holdning overfor DCU. Det er
hverken en forening eller brancheorganisation. Det er en forretning,
som har tilsidesat alle demokratiske principper og i sin struktur ikke
lader hverken den enkelte eller en gruppe komme til orde. Sidstnævnte
var den interessegruppe, der ønskede mere natur på og ved
campingpladserne, som de som daværende medlemmer af DCU mente var en
god sag for deres forening. Men de blev på en yderst arrogant måde
afvist og var nødsaget til at starte deres egen forening "Back To
Nature" (www.backtonature.dk)
Det betyder dog ikke, at der ikke er noget godt i foreningen. For der
gøres på DCU´s pladser meget for børnefamilierne. Jeg besøger gerne
som ikke-medlem DCU´s pladser for de er veldrevne og har mange
plusser. Men jeg lefler ikke for DCU ved at melde mig ind før der er
sket demokratiske forandringer, så hellere betale hvad det koster -
jeg henter mine rabatter i øvrigt hjem via CCS-campingpasset, så det
er ikke nogen dårlig forretning at stå udenfor.
Verner, jeg mindes ikke at nogen af kritikkerne nogen sinde har sagt
at de kunne gøre det bedre. Jeg ved ikke hvordan de kritiske personer
skulle kunne gøre det når de i DEN grad blev jordet på
generalforsamlinger og div. fora. Jeg for mit vedkommende besluttede
som det første punkt at starte min egen hjemmeside om camping i
december 2001 (www.hanses-campingsider.dk) og koncentrere mig om
positive campingting, mest om campingrejser. Jeg var via den side
foregangsmanden i at udbasunere at der fandtes et alternativ til DCU´s
campingpas. Og fik sat DCU´s W.Sørensen til vægs med saglig , konkret
og sand argumentation. Er dette så ikke demonstration nok? Vist havde
og har vi ret - men jeg gider ikke mere skrive stolpe op og stolpe ned
om det samme, men vil også fremover beskæftige mig med mere
konstruktive ting af campinglivet, bl.a. som skribent i
"Campingferie". At dette blad kom til verden skyldes bl.a. også at DCU
ikke kendte sin besøgelsestid overfor sine samarbejdspartnere,
branchen og kritiske campister. De personer som du efterlyser har i
hvert fald alle besluttet at udøve kritik ved konstruktivt
campingarbejde. For det meste uselvisk og til gavn for campister,
uanset deres medlemsforhold. Forumindlæg er nemlig blevet golde i
deres nuværende form.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-10-03 19:10

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0310171103.5182a980@posting.google.com>...

> [...]
> campingarbejde. For det meste uselvisk og til gavn for campister,
> uanset deres medlemsforhold. Forumindlæg er nemlig blevet golde i

Hej Harry, tak for din gode og sobre måde du ridser fortiden op på.
Jeg har ikke være med hele vejen men næsten to år, og jeg er meget
enig med dig i dine betragtninger.Din meget fair og sobre måde at
beskrive mulighederne for de forskellige muligheder for campingpas var
meget servicemeintet overfor alle som interesserer sig for
campinglivet tak for det. Som en sidebemærkning skal du også have
meget ros for din campinghjemmeside den er simpelthen kanon. Den er
til gavn og hjælp for alle campister. Sådan en side der faktisk virker
som et leksikon burde en stor organisation som DCU havde produkseret
for længst, men også her viser du at du er DCUs bestyrelse overlegen
tak for det.
Harry som forholdsvis nyt medlem af DCU forstår jeg ikke at 155.000
medlemmer finder sig i den behandling de får i deres egen forening.
Debatten i DCU bliver i den grad censureret at moderator og
bestyrelsen at man ikke kan kalde det debat med rimelighed. Man
censurerer ikke engang efter egne regler men i flæng, det er for mig
helt uforståeligt at 155.000 medlemmer finder sig i den behandling.
Medlemmernes debatforum er ført tilbage til stenalderen, at tænke sig
at 155.000 medlemmer kun skriver 4-5 indlæg som går igennem DCUs
censur om dagen er uforståeligt.Jeg er enig med dig i at DCUs
demokratiske tilstande er sat fuldstændigt ud af kraft, men hvorfor
pokker finder vi medlemmer 155.000 os i det! jeg forstår simpelthen
ikke at der ikke er flere som reagerer?
Harry fortsæt din fantastiske arbejde med din hjemmeside den er guld
værd for os campister.

Venlig hilsen
verner

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-10-03 20:02

ven_hj@yahoo.dk wrote:

*Så klip dog*
--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-10-03 23:53

Steen Larsen steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk skrev dette:

> ven_hj@yahoo.dk wrote:
>
> *Så klip dog*

Jamen jeg er næsten helt skaldet - så der er ikke meget at klippe af!!

- der lige vil holde et par dages ferie på
solskinsøen Bornholm

Fra : Harry

Dato : 22-10-03 15:22

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0310181009.490a849a@posting.google.com>...

.....som forholdsvis nyt medlem af DCU forstår jeg ikke at 155.000
medlemmer finder sig i den behandling de får i deres egen forening.

Kun en lille rettelse til din bemærkning om de 155.000 medlemmer,
Verner. Jeg ved at DCU bruger dette tal, idet medlemmernes indmeldte
husstande ganges med 3. Det faktiske antal medlemmer er altså kun 1/3
af dette tal.
mvh.Harry.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 22-10-03 17:02

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse > Kun en lille
> [...]
> Verner. Jeg ved at DCU bruger dette tal, idet medlemmernes indmeldte
> husstande ganges med 3. Det faktiske antal medlemmer er altså kun 1/3

Ja, Hans.

Det er lige deres stil.

mvh Tommy