Forteltproblemer - råd søges -
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 06-10-03 00:09

Jeg har været heldig at købe et rigtig pænt brugt Trio midi fortelt som jeg
vil bruge ud over sommersæsonen. Jeg havde det i brug for første gang i
forrige uge, og det var på mange måder perfekt, men jeg havde et problem som
jeg søger et godt råd til at få afhjulpet.

Vinden, som var meget hård, kom ind på teltet i den ene dørside, pressede
konstant på med det resultat, at det stykke teltstof der oprindelig skulle
sidde mellem campingvogn og den lodrette teltstangen blev presset/trukket ud
så stangen rykkede og vinden kom ind langs campingvognen.
Har nogen haft samme problem og fundet en løsning til at afhjælpe det vil
jeg meget gerne høre det.

Jeg har set på de nye vinterfortelte i dag, de har en plastikholder påsyet
sømmen hvor teltstangen ind mod CVen skal sidde, og her igennem trækkes
stangen og teltdugen bliver låst fast og kan ikke give sig.

Mit telt har bare nogle bændler der skal bindes øverst på fligene og bændler
der skal bindes om stængerne, det er helt fint men fungerer ikke optimalt i
stærk blæst ved vesterhavet.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Niels S?rensen

Dato : 06-10-03 08:12

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message news:<blq7u1$oim$1@sunsite.dk>...
> [...]
> der skal bindes om stængerne, det er helt fint men fungerer ikke optimalt i

Hej Bente.
Så må du forankre din teltstang forsvareligt ved jorden, event. med
pløkke.
Du kan sy en vulst "plastikholder" på, lige som der er på Issabelles
vintertelte, og bruge Issabelles plastgripere, gør du det holdes
teltet på plads.

M.v.h
Niels