Plads i bilen...
Fra : Anja

Dato : 05-10-03 12:32

Hej NG

Vi er en lille familie på 2 børn og 2 voksne - snart 3 børn.. som er løbet
ind i et lille problem.
Plads i bilen!
Da vi skal have plads i bilen til 2 autostole og et barn på 10 år - mener vi
ikke at vores Carina er helt stor nok. Samtidig skal en evt. ny bil kunne
trække en stor campingvogn. Vi har ikke økonomi til at købe et rugbrød eller
lign. - hvad kører i andre i?
Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus
problem eller hva?
Hilsen
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : T. Hartung

Dato : 05-10-03 18:05

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> lign. - hvad kører i andre i?
> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus

hehe ved ikke rigtig hvad dit spørgsmål går ud på - bil eller Jeres
"luksusindstilling" til tingene - så jag tager begge dele - hehe det er mig
der bestemmer!!

Jeres bil er helt klart en let brugt Toyota PICNIC - det er en Avensis med 6
sæder og en 2,0 L motor (evt. 2,2 TDi de nyrere) med masser af saft og
kraft (128 HK). Må/kan trække stor CV - plads til hele "fuglereden" og alle
Carinaens/Toyotas kvaliteter.

Udstyr: www.toyota.dk/media/dkdk/pdf/PicnicCM.pdf

Kvalitet: www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/TO_picnic.pdf

jeg nøjes bare med min 1,8'er

held og lykke med bil og den lille ny!!
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-10-03 23:46

> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus
> problem eller hva?
> Hilsen
> Anja

Tja..........
I min Carina 2.0 disel og min mands Carina1.6 benzin går det fint med begge
børnebørn, nu 6 og 9 år og niecen på 10, de to i deres autostole og den
sidste på et børnesæde med hofteselen. De har deres legetøj i holdere på
ryglænet af forsæderne. Vi kører højest 2 timer ad gangen, stopper så
ungerne kan brænde lidt energi af inden turen går videre.
Det har vi prøvet nogle gange og det har fungeret fint.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 06-10-03 19:20

> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus
> problem eller hva?
Det var da først da vi blev 6 at en Sierra var ved at være for lille.

Så det logiske valg for os var at vælge en Range Rover TDI. Saft og kraft,
samt plads til det hele. Og campingvognen bemærker man kun på motorvejen. Og
så kan den trække en campingvogn op af alle bakker.

Men jeg forventer nok ikke at I har interesse for den slags biler. Men har
man interessen og gider skrue bare lidt kan man få rigtig sjove biler til
små penge ved at tænke lidt i ældre biler.

Vægtafgiften er voldsom men modsvarer langt værditabet på f.eks. en Toyota.
Det bliver jo let til 25-40K om året + renter af beløbet + ruinerende
værkstedseftersyn. Og så er vægtafgiften lige pludselig meget lille.
Værditabet på en gammel englænder er i reglen meget lille, hvis ikke 0.

Bare lige en kommentar

Undskyld ulejligheden

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 11-10-03 16:29

> [...]
> værkstedseftersyn. Og så er vægtafgiften lige pludselig meget lille.
> Værditabet på en gammel englænder er i reglen meget lille, hvis ikke 0.

Ruinerende værkstedseftersyn? min Carina E har på nu 4 år kostet mig 7500,-
i værksteds besøg svarende til 1875 om året det er næppe ruinerende og så
glemmer du vist lige at nævne brændstof økonomien på sådan en range rover
samt anskaffelsen da den jo skal være på hvide plade, det bliver ikke helt
billigt, med mindre man finder et eksemplar fra midt i '80'erne og man har
lyst til at skrue en del på den. Et hurtigt kig på bilbasen viste at den
billigste ranger var fra 1989 havde kørt 210000 km og skulle koste
189.000,-

Så vil jeg nu også hellere foreslå en Toyota Picnic, det er lidt mere
overkommeligt, og så går en toyota jo ikke i stykker:)

Mvh
Heine Hvidberg
------
www.toyota-forum.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-10-03 18:26

> Ruinerende værkstedseftersyn? min Carina E har på nu 4 år kostet mig
> 7500,- i værksteds besøg svarende til 1875 om året det er næppe
> ruinerende
Alle jeg kender der har nye biler (< 4-5 år) betaler kassen for eftersyn og
latterligt dyre reservedel som f.eks. ABS og Airbag udstyr. Og sker det
noget med strømmen på en nyere bil er den så godt som dødsdømt. Skræmmende
vil jeg mene.

Klart at din Carina er velkørende og problemløs. Det kendes den som.

Jeg tænder bare ikke på Toyotaer (og langt de fleste almindelige biler) .

Og mon du ikke osse har lidt humor inde bag din Toyotafacade??

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 11-10-03 19:02

> Klart at din Carina er velkørende og problemløs. Det kendes den som.
>
> Jeg tænder bare ikke på Toyotaer (og langt de fleste almindelige biler) .
>

> Og mon du ikke osse har lidt humor inde bag din Toyotafacade??

Selvfølgelig, men det er udviklingen og jeg kender det fra mit arbejde som
mekaniker, men vi skal alle en vej og på et tidspunkt så kører vi jo alle i
teknologiske vidundere af biler som efterhånden ligner hinanden mere og
mere, men vi har jo alle vores pasion... og heldigvis for det alt andet
ville sgu være kedeligt.

Mvh
Heine Hvidberg
-------
www.toyota-forum.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 11-10-03 19:14

> men vi skal alle en vej
Huha. Dommedag nær?

>og på et tidspunkt så
> kører vi jo alle i teknologiske vidundere af biler som efterhånden
> ligner hinanden mere og mere,

og det er jo det man skal passe på med. Køb dig en gammel MG, ked dig aldrig
mere og smid Orwell i brændeovnen.

Freddy
(som osse har en gammel vidunderlig Amazon m.m.)

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 12-10-03 10:15

> Huha. Dommedag nær?
Er det ikke hvad man hører når der uddles "vågn op" og "vagttårnet" eller
hvad deres optændingspapir nu hedder

> og det er jo det man skal passe på med. Køb dig en gammel MG, ked dig
aldrig
> mere og smid Orwell i brændeovnen.

Det kræver desværre en opvarmet garage som jeg ikke er i besiddelse af,
ellers havde jeg også noget gammelt holdene.

Mvh
Heine Hvidberg
-----
www.toyota-forum.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 12-10-03 11:09

"www.toyota-forum.dk" <2yota@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver desværre en opvarmet garage som jeg ikke er i besiddelse af,
> ellers havde jeg også noget gammelt holdene.

* dyb suk!* det samme her !!!

Fra : Hans Jørgen

Dato : 12-10-03 16:05

> (som osse har en gammel vidunderlig Amazon m.m.)

Øh modig mand, min kone ville nok have sig frabedt at blive kaldt en Amazon,
og så det der med m m uha.

--
Venlig hilsen - Hans Jørgen