Internet Explorer, Netscape og Opera
Fra : Bo Dudek

Dato : 12-04-01 21:12

Jeg er relativ ny indenfor webdesign og har nu for første gang stødt
hovedet mod en stor mur: Kompatibiliteten browsere imellem!!! Jeg har
lavet et site og brugt IE som browser, men jeg har nu checket sitet i
Opera 5.02 og i NS 4.08 og har opdaget, at der er en del problemer med
visninger af elementer.

Findes der nogle steder på nettet som behandler dette problem?? Er det
en fordel fx at bruge NS som standard browser - af den grund at det
måske SOM REGEL virker i de 2 andre hvis det virker i NS eller en
tredje mulighed??? Når man laver prof. sites den dag i dag, TAGER man
så virkelig hensyn til ALLE browsere og ALLE opløsninger??

Mange spørgsmål - håber på mange svar.
Bo Dudek

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-04-01 21:29

Bo Dudek skrev:

> Når man laver prof. sites den dag i dag, TAGER man
> så virkelig hensyn til ALLE browsere og ALLE opløsninger??

Egentlig bør man ikke tage hensyn til browsere, men til standarder.

Sørg for, at dit netsted har gyldig HTML og CSS (tjek det på
http://validator.w3.org). Derefter kan du så lave et par småændringer
for at tage hensyn til browsere, som ikke forstår standarderne.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen