Hvad er det for et kabel? - og hvor fås d~
Fra : Leif Jensen

Dato : 30-10-03 23:44

Hej

Har købt et brugt 3com netværkskort med følgende betegnelse: 3CCFE574BT
http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c3fe574b/ug/index.htm

Jeg skal bruge et stik/kabel for at kunne connecte til et alm. RJ45 kabel.
Men hvad hedder sådan et kabel, hvor får jeg fat i sådan et og hvad koster
det?

For yderligere info: Se link oven for og vælg:

Connecting the PC Card and Using the Utilities -> Connecting and Inserting
the PC Card -> og så er det den nederste tegning. Kablet mellem selve
PCMCIA kortet og RJ45-kablet.

På forhånd tak.
Mvh
LJ

Fra : R.Larsen

Dato : 31-10-03 08:44

On Thu, 30 Oct 2003 23:44:02 +0100,
"Leif Jensen" <leif@glue-jensen.dk> wrote:

> [...]
>Men hvad hedder sådan et kabel, hvor får jeg fat i sådan et og hvad koster

3C-PC-TX-CBL

http://support.3com.com/infodeli/inotes/techtran/4742_5ea.htm
Where do I buy 3Com PC Card cables?

3C-PC-TX-CBL for use with 3C574, 3C575 card only
NOTE: 10/100mb PC Cards do not support Coax, no Coax cables available

En hvilken som helst PC-butikk med respekt for seg selv vil kunne
skaffe deg denne for typisk et par hundrede kroner.
(Det klarer de til og med i Norge :)

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-10-03 08:47

> [...]
>Men hvad hedder sådan et kabel, hvor får jeg fat i sådan et og hvad koster

Det er upraktisk og skrøbeligt. Koster ca. kr. 150,-

Jeg vil foreslå dig at suse i Computercity og købe dette kort til kr.
200 i stedet. Det har ikke den skavank.
http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?Identifier=DK28284

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 06:46

> Det er upraktisk og skrøbeligt. Koster ca. kr. 150,-

Det kan nogle steder godt skaffes til ca. 50 kr.

F.eks. tager itbutikken.dk 70 kr. for kablet, men med mindre du skal
have noget andet kan det næsten ikke betale sig at købe det der. Fragten
koster nemlig 59,- kr.

Kablet passer til EtherlinkXL serien. Har du istedet et Megahertz-kort
med LAN og modem koster kablet 150,- kr.

Hvis man passer på kablet kan det sagtens bruges dagligt i et par år, og
så er det vel ligesom tjent ind. Bare find det rigtige sted at handle
eller insister på at få det til den halve pris. Jeg mener indkøbsprisen
på førstnævnte adapter ligger på en 40 kr. så de tjener fedt på det.

> Jeg vil foreslå dig at suse i Computercity og købe dette kort til kr.
> 200 i stedet. Det har ikke den skavank.
> http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?Identifier=DK28284

Det ligner at "connectoren" sidder udenfor PC'en. Det ville klart være
federe at finde et ægte type3 netkort så det sidder helt inde i maskinen :)

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-11-03 09:04

>Det ligner at "connectoren" sidder udenfor PC'en. Det ville klart være
>federe at finde et ægte type3 netkort så det sidder helt inde i maskinen :)

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du mener. Det kan da ikke komme
længere ind i maskinen. PCMCIA er flad som en pandekage. Har du et
eksempel på et sådant kort?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-03 11:25

Jan Bachman wrote:

> Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du mener. Det kan da ikke komme
> længere ind i maskinen. PCMCIA er flad som en pandekage. Har du et
> eksempel på et sådant kort?

Et type 3 kort fylder begge slots ud og derfor kan connecteren sidde
inden i. 3com har bl.a. nogle. Det nu Intel-ejede Xircom har nogle ret
fede modular-bare kort så man kan have to type3 kort i på samme tid.

Iøvrigt er det bedst at køre et 32bit cardbus (som du iøvrigt henviste
til fra D-link). Jeg ville klart vælge det i en type3 istedet for de
flade type2. Selvom D-link'en du henviser til ikke sidder helt inde i
maskinen vil det stadig spærre for evt. anden pc-card.

http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C3FE575CT
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C3SH573BT
http://www.intel.com/network/connectivity/products/xirrbe100btx.htm

Dette er den fede modular-bare serie:
http://www.intel.com/network/connectivity/products/type_IIImma.htm

Mvh / Preben

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-11-03 13:27

>Et type 3 kort fylder begge slots ud og derfor kan connecteren sidde
>inden i. 3com har bl.a. nogle. Det nu Intel-ejede Xircom har nogle ret
>fede modular-bare kort så man kan have to type3 kort i på samme tid.

Ganske fikst

/Jan