Hvilket net kabel
Fra : Anders pedersen

Dato : 30-10-03 20:31

Da jeg skal have stofanet på inde på mit ejet værelse skal jeg bruge et
netværkskabel.
Jeg skal bruge ca.25m
men hvilket kabel skal jeg kigge efter på edbpriser

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-03 21:21

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> Da jeg skal have stofanet på inde på mit ejet værelse skal jeg bruge et
> netværkskabel.
> Jeg skal bruge ca.25m
> men hvilket kabel skal jeg kigge efter på edbpriser

Det kan evt. have betydning hvordan dit netværk er tilsluttet.. Altså om du
skal tilslutte din computer direkte til stofa modemmet... Ofte skal det være
et normalt lige igennem kabel... Synes jeg også hørte noget om at det stofa
modem, selv finder ud af at vende sende/modtage trådene, så det passer..

Hvis dit udgangspunkt er at købe et kabel færdigt, til brug som fast
installation.. Jamen så er det vel bare at kigge efter et normalt patch
kabel på 25meter... Jeg ville nok lave det som fast installation, med dåse i
hver ende.

Fra : Anders pedersen

Dato : 30-10-03 21:43

On Thu, 30 Oct 2003 21:21:18 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
>
> Det kan evt. have betydning hvordan dit netværk er tilsluttet.. Altså om du
> skal tilslutte din computer direkte til stofa modemmet...
Kablet skal gå direkte fra modemmet op på loftet og derfra ned hvor min
computer står.

> [...]
> kabel på 25meter... Jeg ville nok lave det som fast installation, med dåse i
Hvad er et patch kabel jeg kan ikke finde noget som hedder det på
edbpriser.
Det er ikke planen at der skal sættes et netværk op.

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Anders pedersen

Dato : 30-10-03 22:01

On Thu, 30 Oct 2003 21:43:15 +0100, Anders pedersen wrote:

> Kablet skal gå direkte fra modemmet op på loftet og derfra ned hvor min
> computer står.

> Hvad er et patch kabel jeg kan ikke finde noget som hedder det på
> edbpriser.
Lidt forkert skrevet jeg har fundet det mel hvil ken skal det være.
25m til 80kr eller 25m til 140 kr.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-03 22:41

Anders pedersen wrote:
> Lidt forkert skrevet jeg har fundet det mel hvil ken skal det være.
> 25m til 80kr eller 25m til 140 kr.

Formentlig ligegyldig - det kan være, at det dyre er skærmet - og det er
normalt ikke nødvendigt.

Jo - der er bare kun en PC på det net

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : jacob

Dato : 30-10-03 23:36

> [...]
> netværkskabel.
> Jeg skal bruge ca.25m
> men hvilket kabel skal jeg kigge efter på edbpriser

Hej Anders
stikket ligner lidt et stort telefonstik og hedder UTP (unshielded
Twisted Pair) cat 5 - tror jeg.... hvis jeg var dig ville jeg gå ned i
en butik og sige du skal bruge 25 m. netkabel så får du det rigtige.
hvis du bor i kbh er brink elektronik et godt sted....

jacob