Lukke af for intranet/internet på nogle pc~
Fra : Navi

Dato : 30-10-03 09:22

Hej

Alle vores pc'ere(w2k og Xp), servere(w2k og w2003) og kursuspc'ere(w2k) er
til sluttet samme switch.

På vores servere og på div. pc'ere er der delt en masse ud(det ændre sig
hele tiden), som brugerne af kursuspc'erne ikke må se.

Er det muligt, på en nem måde, at lave det sådan, at kursuspc'erne ikke har
adgang til internettet og intranettet(dog skal de have adgang til 1 af
serverne)?

Mvh.

Steffen

Fra : Jens

Dato : 30-10-03 10:14

"Navi" <Gnu@gnu.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt, på en nem måde, at lave det sådan, at kursuspc'erne ikke
har
> adgang til internettet og intranettet(dog skal de have adgang til 1 af
> serverne)?

Du kan jo angive på delingerne hvem der må se dem, pr bruger eller gruppe,
og afvise hvis du vil sikre dig det overholdes....
Afvis eventuelt kursupcèrne udfra pcèns navn............
(start med at fjerne "alle"s tilladelser, og tilføj så dem som må se
delingerne.)

Inettet lukkes i routeren ved at spærre port 80 eller 53 for kursuspcèrne.
(port 53 er nok mest effektivt......)

Mvh Jens

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-10-03 10:20

> [...]
har
> adgang til internettet og intranettet(dog skal de have adgang til 1 af

Hej!

Du skriver ikke hvad det er for en switch. Da jeg skulle lave et lignende
setup hvor 2 PC'er skulle bruges til Intranet (=en server) men ikke andet,
oprettede jeg et VLAN (virutelt LAN) og lavede en ACL (access-list) på
routeren. Det er ikke sikkert du har mulighed for dette i dit setup.

mvh
Niels Henrik