Mister wireless forbindelse når "Der er et~
Fra : Adam T

Dato : 26-10-03 20:20

Har nogen et godt forslag til hvordan jeg fastholder forbindelsen til mit
trådløse netværk?

Jeg har et wireless 802.11b netværk, hvor jeg pludselig er begyndt at miste
forbindelsen. Jeg bor i en gade, hvor der er et par trådløse netværk
indenfor rækkevidde, men det har ikke før nu givet problemer med at smide
mig af mit eget netværk hver gang den "ser" de andre netværk i gaden.

Eneste ænding (for min side) er, at jeg har:

1) Enkrypteret netværket, og sat et password (for at undgå leech)
2) Givet adgang til endnu en computer, så vi nu er 2 tilsluttet

Som løsninger har jeg forsøgt mig med at ændre i indstillingerne, der pt. er
sat til:

- Der er i "Egenskaber for trådløst netværk"'s første faneblad (Tilknytning)
sat kryds i Datakryptering, samt på næste faneblad (Godkendelse) sat kryds i
"Aktiver IEEE 802.1x godkendelse..." og i "Godkend som computer, når...".

- Jeg har - i min desperation - forsøgt at lede efter et sted hvor jeg kan
ignorere at der overhovedet ledes efter andre netværk end mit eget - og
derfor i de avancerede settings (Netværk, der skal oprettes forbindelse til"
valgt: "Kun netværk med adgangspunkt". Jeg ville HELT KLART helst vælge
"Alle tilgængelige netværk (adgangspunkt foretrækkes)".

Har nogen et godt forslag til hvordan jeg fastholder forbindelsen til mit
trådløse netværk?

Mange hilsner

Adam

Fra : Adam T

Dato : 26-10-03 21:05

Med til historien hører, at jeg - når jeg klikker på ikonet for så at se
hvilke trådløse netværk, der er tilgængelige, stadig er mit eget netværk -
det er altså ikke fosvundet selvom jeg er koblet fra.

Håber på svar

//Adam

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-10-03 21:20

On Sun, 26 Oct 2003 21:04:39 +0100, Adam T wrote:
> Med til historien hører, at jeg - når jeg klikker på ikonet for så at se
> hvilke trådløse netværk, der er tilgængelige, stadig er mit eget netværk -
> det er altså ikke fosvundet selvom jeg er koblet fra.

Nu ved jeg intet om windows - men generelt saa bruges SSID til at
vaelge hvilket wireless LAN man vil connecte til - hvis det er
blankt, saa kobler den til det foreste den finder, saa du skal
sikre at SSID paa dit naetvaerk er unik, og at dine klienter har
valgt det, og ikke er sat til blankt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 21:21

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> [...]
> valgt det, og ikke er sat til blankt.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Og...802.1x funktionen kan du kun vælge hvis du har en eller anden form for
radius serverer til at blive verificeret op imod,
samt dit trådløse accesspunkt skal også kunne understøtte denne funktion.

ET vild skud kunne være at der er "interference" mellem frekvenserne, at
dine nabo har sat samme "channel" op som dig, det kan i yderpunkterne godt
genere din forbindelse.