Problem via netværk gennen D link router
Fra : Janner

Dato : 22-10-03 14:59

Hej,

Nogen der kan hjælpe her ... Så ville jeg dæleme blive sååå glad.

Har en TDC adsl der er sat til en D Link 704 på WAN siden
Er så forbundet til en stationær (WIN XP pro) og en Bærbar (WIN XP PRO) ...
Internet forbindelsen virker uden problemer for begges vedkommende , men har
store problemer med fildelingen´(Norton firewall er disabled samt window's
firewall for netkortene er disabled)

Lidt yderligere oplysninger ... Har dynamisk IP adresse fra TDC Lan IP
adressen i D link routeren er 192.168.1.1 ... altså giver det min en default
gateway der hedder sådan.

Tager man komandoen IP konfig for den bærbare ser det sådan ud
Ipadresse 192.168.1.185
Sub net 3 *255
Def. Gateway 192.168.1.1

For den stationære
Ipadresse 192.168.1.121
Sub net 3 *255
Def. Gateway 192.168.1.1

Begge pjutere har workgrupen sat til WORKGROUP , og gæste kontoen er
aktiveret...

Men Men så kommer det der er så skrækkeligt .... Ville gerne kunne dele
filer frit imellem disse computere og bruge printeren der er kombet til den
stationære fra netværket. Det sjove er går jeg ind under workgroup på den
stationære kan jeg fint få adgang til den bærbare's delte mapper. MEN
omvendt går jeg ind under workgroup på den bærbare kan jeg godtnok se den
stationære men klikker jeg på den kommer blot medelsen : XXX is not
accesible.You might not have the permision to use this network res. Contact
.... bla bla

Logon failure : The user has not been granted the request logon type at this
computer

De brugere jeg logger on med på begge to har naturligvis administrator
rettigheder.

Hvad går galt ??? Håber nogen kan hjælpe mig igennem.

På forhånd tak

Jan

Fra : Kewin Christensen

Dato : 22-10-03 21:23

> [...]
Contact
> ... bla bla
>
> Logon failure : The user has not been granted the request logon type at

Er brugeren du logger på den bærbare med, oprettet på den stationære? Lyder
for mig som om, at den bærbare forsøger at logge ind med en bruger på den
stationære, som ikke er gyldig?!?

/Kewin

Fra : Janner

Dato : 23-10-03 08:13

> [...]
Lyder
> for mig som om, at den bærbare forsøger at logge ind med en bruger på den

Ja brugeren er oprettet med samme username samt pass som der bruges på den
bærbare *S*

Hygge

Jan

Fra : Kewin Christensen