Findes dette?
Fra : Søren

Dato : 21-10-03 17:49

Findes der et program, som kan analyserer trafikken gennem et netværk.

OK det kræver lidt uddybning:

Jeg sidder ved min computer og downloader en fil fra en given IP adresse på
nettet.

Min computer er koblet op via en trådløs router, som er koblet op til en
switch i kælderen, som er forbundet til endnu er router, som får signalet
fra en antenne på taget, som igen får signal fra en sende/modtager mast osv.
Osv. Til sidst havner vi på den IP adresse jeg downloader fra.

Findes der et program, som kan give informationer om adreserne/hastighederne
i de forskellige led hen til destinationsadressen?

Kort sagt jeg er interesseret i at finde ud af hvor der opstår
flaskehalsproblemer!

Håber ikke det er alt for kryptisk

mv.

Søren

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-10-03 18:06

>Findes der et program, som kan give informationer om adreserne/hastighederne
>i de forskellige led hen til destinationsadressen?

Gå ud i et DOS-vindue og skriv:

TRACERT adresse
(tryk enter)

Adressen kan enten være en IP-adresse, eller et www-navn.

/Jan

Fra : Zulu

Dato : 22-10-03 13:59

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
adreserne/hastighederne

> Gå ud i et DOS-vindue og skriv:
>
> TRACERT adresse
> (tryk enter)

Eller VisualRoute http://www.visualware.com/

Zulu

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-10-03 15:13

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
adreserne/hastighederne

> Gå ud i et DOS-vindue og skriv:
>
> TRACERT adresse
> (tryk enter)

På hvilken måde viser det hvad flaskehalsen er?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Zulu

Dato : 22-10-03 15:18

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
> adreserne/hastighederne

> På hvilken måde viser det hvad flaskehalsen er?

Du kan se hvor ping tiderne stiger.

Zulu

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-10-03 15:27

"Zulu" <Zulu@ToughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Du kan se hvor ping tiderne stiger.

Jeg ville ikke lægge hovedet på blokken og så at der hvor pingtiden stiger,
er der hvor flaskehalsen er. Nogen routere nedprioriterer ICMP pakker, og
derfor giver ping tiden et falsk billede af hvor belastet routeren er.
Selvfølgelig vil der være nogen tilfælde hvor en sådan traceroute vil give
et fornuftigt billede, men det kan lige så godt være vildledende.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk