Trådløs netværk problem
Fra : anders and

Dato : 21-10-03 09:25

Jeg har webspeed abonnement og et Motorola SB4100, bærbar med WinXP Pro, og
har lige købt en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway som er
sat imellem computer og modem.

Jeg havde ingen problemer med at sætte router og computer op til automatisk
IP adresse og DNS - iøvrigt med kabelforbindelse. Men ak, router og modem er
ikke i humør til at tale sammen. Enten lyser Activity lampen ikke på
modemmet, eller Cable/DSL lampen lyser ikke på routeren, eller en af dem
eller beggeo to lyser, men der er stadig ikke forbindelse til internettet.

Og så alligevel, ind imellem er der så forbindelse, jeg har registreret
hardware hos Oncable, været på nettet både trådløst og med kabel, men det
holder ikke ret længe. På et eller andet tidspunkt - 2 minutter, 2 timer,
næste gang compureten bootes - så er der igen ingen forbindelse.

Jeg kan ikke finde fejl i min opsætning, og hardwaren virker tilsyneladene -
så hvad pokker gør jeg nu (bortset fra at komme af med skidtet !!!).

RK

Fra : Kewin Christensen

Dato : 22-10-03 21:31

> [...]
og
> har lige købt en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway som er

Jeg har samme konfig.. Dog med en NorthQ WLAN router og et SB4200
kabelmodem..

> [...]
> holder ikke ret længe. På et eller andet tidspunkt - 2 minutter, 2 timer,
> næste gang compureten bootes - så er der igen ingen forbindelse.

Hmm.. har du kun prøvet med den computer, eller gælder problemet også for
andre?.. WLAN har tit en initieringstid på 30 sekunder, før det er aktivt,
nøgler er udvekslet og man har adgang til netværket.. Hvis din WinXP er
utålmodig og ikke vil vente så længe på at få en IP, kan den finde på at
tildele en selv, og derved ikke få en via DHCP.. Har du prøvet at
deaktivere/aktivere netværket efter winslows er bootet?.. Og checke om
netkortet får en gyldig intern ip?...

/Kewin