Dele båndbredde mellem flere lejligheder m~
Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-10-03 08:44

Er der nogen, som ved, hvordan man deler en båndbredde mellem f.eks. 8
lejligheder, som deles om en ADSL forbindelse. Båndbredden skal deles
ligeligt mellem dem, som er logget på. Dvs. dem, hvis computer er tændt.
Programmet skal altså dynamisk holde styr på, hvor mange der er online og så
dele den fulde båndbredde ud på disse.

Programmet skal kunne køre på Windows, da vi ikke aner en bøtte om Linux.

På forhånd tak.

PS: Nej, vi kan ikke overtales til at opsætte en Linux server, da der er
andre programmer, som skal køre samtidigt og disse fås ikke til Linux.

PPS: Jeg HAR søgt gruppen godt og grundigt igennem og kan altså ikke finde
noget om det før. Det er muligt det er der, men med de uigennemskuelige
topics der laves er det lidt svært at søge i dem.

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-10-03 09:24

> [...]
> noget om det før. Det er muligt det er der, men med de uigennemskuelige
> topics der laves er det lidt svært at søge i dem.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=adsl+dele+b%C3
%A5ndbredde

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-10-03 09:33

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=adsl+dele+b%C3
> %A5ndbredde

Tænkte nu nok der ville komme sådan et svar, men det viser jo heldigvis at
jeg har ret. Der er masser af indlæg, men ikke et eneste brugbart svar. Den
ene, som faktisk giver en løsning, som kunne bruges, er til Linux og det kan
jeg ikke bruge til noget, for ingen af de involverede har nogensinde haft
med Linux at gøre.

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-10-03 09:59

> [...]
kan
> jeg ikke bruge til noget, for ingen af de involverede har nogensinde haft

Vås. Der har været masser af løsningsforslag. Men kig nu fx på:

http://bandwidthcontroller.com/

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-10-03 10:07

> Vås. Der har været masser af løsningsforslag. Men kig nu fx på:
> http://bandwidthcontroller.com/

Som så også er nævnt i et andet indlæg.

En anden kandidat som også er nævnt før kunne være:
http://www.winfiles32.com/NS/index.htm

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 23-10-03 15:15

> Vås. Der har været masser af løsningsforslag. Men kig nu fx på:

Ja, men de er jo ubrugelige til mit spørgsmål.

> http://bandwidthcontroller.com/

Denne er ikke dynamisk, som der står som krav i mit oprindelige indlæg. Det
er jo ikke smart at opdele en fast båndbredde i lige store bidder, hvis en
eller to aldrig er online ret meget.

Jeg kigger lige på dit andet forslag i andet indlæg. Tak.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 21-10-03 09:28

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message news:bn2o3o$ipe$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Programmet skal altså dynamisk holde styr på, hvor mange der er online og så

imho en meget usmart måde at gøre det på. Hvis nu der fx. er en der ser mange film over nettet og der er 11 der kun læser post, kunne den der ser film jo lige så godt udnytte den båndbredde de andre ikke bruger. Hvis de så skulle begynde at bruge mere, kunne den jo bare tildeles dem. Men hvad ved jeg...

> Programmet skal kunne køre på Windows, da vi ikke aner en bøtte om Linux.

Fair nok.

> På forhånd tak.
>
> PS: Nej, vi kan ikke overtales til at opsætte en Linux server, da der er
> andre programmer, som skal køre samtidigt og disse fås ikke til Linux.

Stadig fair nok ;)

> PPS: Jeg HAR søgt gruppen godt og grundigt igennem og kan altså ikke finde
> noget om det før. Det er muligt det er der, men med de uigennemskuelige
> topics der laves er det lidt svært at søge i dem.

Sikker? Microsoft ISA server har været oppe og vende i gruppen tidligere, og den kan svjv løse din opgave.

I artiklen news:32n7nv48327rtrbnckam7nu7kmu6d9e1ki@4ax.com blev flg. desuden foreslået:

http://bandwidthcontroller.com

....ved ikke om det virker, men prøv det. Jeg ville stadig gå med en linuxbox :)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-10-03 09:38

> Sikker? Microsoft ISA server har været oppe og vende i gruppen tidligere,
> [...]

Helt sikker, topic på det indlæg er jo ikke helt sådan et jeg ville tænke på
at søge på.

Jeg kigger lige på det. Tak

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-10-03 10:23

> Sikker? Microsoft ISA server har været oppe og vende i gruppen tidligere,
og den kan svjv løse din opgave.

Ups, den her smuttede i første omgang. Aner dog ikke, hvad det er, men det
kan jeg jo nok læse mig til.

> I artiklen news:32n7nv48327rtrbnckam7nu7kmu6d9e1ki@4ax.com blev flg.
desuden foreslået:

Den ser umiddelbart meget statisk ud. Havde håbet på at kunne finde noget,
som var lidt mere dynamisk. Nå, men pyt, hvis det virker.

Fra : Adam T

Dato : 23-10-03 22:28

Undskyld at en noob blander sig, men er de fleste løsninger ikke at gå over
åen efter vand, man har drukket igår?

I vores "forening" deles en ADSL linie på følgende måde:

I den lejlighed hvor ADSL'en er installeret, står en wireless base station.
De enkelte øvrige lejligheder har et trådløst netkort i deres PC/Mac, som
(med kryptering og psw) har adgang til wireless base stationen.

Vi slipper for grimme ledninger - og alle der har en bærbar kan nu også nyde
godt af de flere og flere offentligt tilgængelige Wi-Fi punkter.

Undskyld hvis mit forslag er naivt, men vi er utrolig simple, løsningen er
utrolig simpel - og det er da et godt match

Men der er måske noget i vores løsning der er farligt/dumt ?

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 24-10-03 15:59

> [...]
> (med kryptering og psw) har adgang til wireless base stationen.
>
> Men der er måske noget i vores løsning der er farligt/dumt ?

[Snip snip hist og her]

Farligt tror jeg da ikke det er, men hvis nu der en enkelt af abonnenterne
der vil hente noget stort, hvad sker der så?

Vi vil helst undgå at der er en enkelt person, som kan snuppe al båndbredden
med en eller anden download.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-10-03 17:06

Kim Fritze Sillasen [9000] wrote:
> [...]
> noget om det før. Det er muligt det er der, men med de uigennemskuelige
> topics der laves er det lidt svært at søge i dem.

Jeg ved præcist hvad det er du skal have og hvordan det ville skulle
laves/se ud i dit tilfælde (bilder jeg mig ind .
Dog er det stadig Linuxbaseret.

Men....

Hvis man nu forestillede sig noget som kunne køre fra en CD og var
næsten køreklart pånær en smule konfiguration via et webinterface, ville
det så have interesse?

Altså noget i retning af en færdig turnkeyløsning som ikke kræver en
viden om Linux.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jens

Dato : 24-10-03 18:33

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man nu forestillede sig noget som kunne køre fra en CD og var
> næsten køreklart pånær en smule konfiguration via et webinterface, ville
> det så have interesse?

Det kunne godt interessere mig....

Mvh Jens