Net harddisk?
Fra : Lars Ramsdal

Dato : 18-10-03 23:04

Hejsa!

Har behov for at koble en harddisk direkte på netværket!
(som en slags filserver)

Der var en gang en herinde der nævnte noget om at Netgear har lavet
noget så man kan koble en harddisk direkte på netværket. Er dette
korrekt?
Kan nemlig ikke lige finde noget hos Netgear selv.

Eller er der andre (og måske bedre) løsninger end Netgear?

På forhånd tak!

Fra : Calle.

Dato : 18-10-03 23:12

Lars Ramsdal wrote:
> Hejsa!
>
> Har behov for at koble en harddisk direkte på netværket!
> (som en slags filserver)

kan du ikke bare køre en FTP server?
--
Calle

Fra : Lars Ramsdal

Dato : 19-10-03 10:26

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message news:<lUikb.1049$Na6.885@news.get2net.dk>...

> kan du ikke bare køre en FTP server?

Desværre ikke.
Hvis det var muligt, ville jeg gerne undgå at have en hel maskine
stående tændt. Derimod hvis jeg derimod kun kunne nøjes med at koble
en harddisk direkte på netværket (f.eks. vha. Netgear's enhed), ville
dette være at fortrække *s*
Er dette helt umuligt? (og passer det med at Netgear har lavet en
enhed til dette?)

Lars.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-10-03 09:43

"Lars Ramsdal" <ramsdal@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt?
> Kan nemlig ikke lige finde noget hos Netgear selv.
>
> Eller er der andre (og måske bedre) løsninger end Netgear?

De er ikke billige, men maxtor laver dem...
http://makeashorterlink.com/?G6ED51246
Som linker til:
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=20752

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Lars Ramsdal

Dato : 19-10-03 19:22

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message news:<u8skb.488$4n3.190@news.get2net.dk>...
> "Lars Ramsdal" <ramsdal@image.dk> skrev i en meddelelse

> De er ikke billige, men maxtor laver dem...
> [...]

Takker!
- Desværre var det nok lige et tak større end jeg egentlig havde brug
for.

Kan det virkelig passe at der ikke findes en nemmere løsning?!

Jeg har rippet alle mine CD'er ned på en harddisk, hvorefter jeg har
en MP3 afspiller som henter melodierne fra harddisken via
lokalnetværket. Og det er her det ville være skønt ikke altid at
skulle have sin maskine tændt, bare for at man via netværket kan hente
filer fra den. Så hvis man "bare" kunne koble ens harddisk på
netværket (hvor den får sit eget lokale IP nummer), ja, så ville alt
være perfekt?!

Er der en lidt nemmere (og billigere) løsning?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-10-03 10:26

On 18 Oct 2003 15:03:36 -0700, ramsdal@image.dk (Lars Ramsdal)
wrote:

> Har behov for at koble en harddisk direkte på netværket!

Hvad mener du med 'direkte på netværket'? I sagens natur kan en
harddisk ikke lave noget som helst på et netværk uden et OS og en
fildelingsprotokol (som fx FTP, NFS eller SMB).

> (som en slags filserver)

Der er flere, der fil-server appliances. Se fx hos NetApp.

-A

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 19-10-03 21:56

> Hvad mener du med 'direkte på netværket'? I sagens natur kan en
> harddisk ikke lave noget som helst på et netværk uden et OS og en
> fildelingsprotokol (som fx FTP, NFS eller SMB).

Jeg tror manden snakker om NAS.

Der var tidligere snak om Maxtor (som ovenfor)
Linksys og Ximeta.

Se diskussion i dk.edb.hardware den 6/10 "extern disk kobles til router"

Rune

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-10-03 23:49

On Sun, 19 Oct 2003 22:56:23 +0200, "Rune Friis Jørgensen"
<rune_friis@adslhome.dk> wrote:

> Jeg tror manden snakker om NAS.

Det tror jeg også, men i så fald er der netop tale om en harddisk
+ OS + fildelingsprotokol.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/