Trådløs løsning til TeleDK Oncable
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-10-03 10:59

Hvilken løsning kan anbefales til følgende opsætning:

Jeg har TeleDK Oncable med Motorola modem.
Ét stk. stationær PC
Ét stk bærbar PC

Er det muligt at sætte noget trådløst (accesspoint, router eller
lignende - hvilket?) sammen med modemet, og så have trådløst netkort i
de to computere? Pt. deler jeg forbindelsen med den stationære, men vil
i fremtiden gerne undgå, at den stationære absolut skal være tændt, for
at den bærbare kan komme på nettet.

Nogen løsningsforslag?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 11:41

Hej

Jeg har stort set samme opsætning som dig og lige fået Webspeed fra Oncable.
Jeg ville også gerne slippe for at trække kabler og har derfor investeret i
en trådløs løsning - dog kun til den stationære i første omgang, da den
bærbare sjældent bruges (PI 150 MMX...).

Jeg har købt følgende :

Linksys Accespoint/Router 11 Mbps - sættes direkte til dit modem fra TDC
Linksys USB adapter 11 Mbps

Samlet pris omkring 1.000 kr. (edbpriser.dk) og utroligt let at sætte op.
Jeg købte dette mærke pga. anbefalinger her i gruppen og gode anmeldelser.

Du skal så have yderligere en USB-adapter eller en trådløst PCMCIA-kort til
den bærbare.

Eneste ulempe er ved større overførsler mellem de computere, begrænses
hastigheden til 11 Mbps (mod 100 i et wired-netværk).

God fornøjelse

/martin

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-10-03 15:02

"Martin" <pasgaard2(hos)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Hey :D

> Linksys Accespoint/Router 11 Mbps - sættes direkte til dit modem fra
TDC
> Linksys USB adapter 11 Mbps

Okay - 11Mbit er mere end nok. Kan altid bruge det gode, gamle netkabel,
hvis der skal overføres store mængder (film osv. kan jo sagtens streames
med 11 MBit)

> Samlet pris omkring 1.000 kr. (edbpriser.dk) og utroligt let at sætte
op.
> Jeg købte dette mærke pga. anbefalinger her i gruppen og gode
anmeldelser.

Okay

> Du skal så have yderligere en USB-adapter eller en trådløst
PCMCIA-kort til
> den bærbare.

Yep - bliver nok dette:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824607908

Lige et tillægsspørgsmål. Er det muligt at forbinde Accesspoint/routeren
med den stationære via netkabel (det kommer alligevel til at stå lige
ved siden af hinanden)?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 15:08

> Lige et tillægsspørgsmål. Er det muligt at forbinde Accesspoint/routeren
> med den stationære via netkabel (det kommer alligevel til at stå lige
> ved siden af hinanden)?

Yep - der er 4 porte i AP/Routeren, så du kan bare sætte alm. netkabel til!

Mvh. Martin

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-10-03 20:07

"Martin" <pasgaard2(hos)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Yep - der er 4 porte i AP/Routeren, så du kan bare sætte alm. netkabel
til!

Perfekt - Takker for hælpen :D

\Mandal