Sonicwall Firewall SOHO 3 og p2p
Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 17-10-03 16:19

Hej NG

Ved ikke helt om dette er den rigtige ng at spørge i, men prøver
nu afligevel...
Jeg har en Sonicwall firewall SOHO 3, den virker fint.
Men nu vil en af de pcèr som er tilsluttet via den gerne
bruge p2p programmer. Har addet de forskellige porte
men brugeren får stadig af vide at hans port f.eks 4662
ikke er tilgængelig, så hvis der er een som har stået i samme
problemstilling og fundet en løsning vil jeg da gerne høre...

Mvh
Thomas

Fra : Casper M. Jensen

Dato : 28-10-03 20:51

> [...]
> ikke er tilgængelig, så hvis der er een som har stået i samme
> problemstilling og fundet en løsning vil jeg da gerne høre...

Du skriver at du har åbnet for div. porte. Har du så husket at angive
ip-adressen på den pc med p2p som public lan server? (første
side/faneblad under access). Hvis der bare står 0.0.0.0 har sonicwallen
ingen mulighed for at vide hvor den skal gøre af trafikken.
Det betyder så at pc'en (med p2p) nok skal have en fast ip.

Mvh

Casper