Problem med netværk!
Fra : Locknet

Dato : 16-10-03 13:33

Hejsa

Jeg håber nogen kan hjælpe med mit problem (jeg har endnu ikke megen
forstand på dette, så...).

Jeg har 2 pcere i huset, Kører TDC bredbånd, har en switch (Prime 5 port).
Den ene maskine er XP, den anden win98. De har begge Zonealarm firewall. den
ene et 3com kort, den anden et levelone.

Begge Pcere går fint på nettet hele tiden, men de kan ikke finde hinanden.
De har samme arbejdsgruppe, og zonealarm har modpartens ip i trustedzone.

De henter automatisk ip adresse, men den er dog den samme hele tiden.

Jeg har rodet lidt med standard gateway, som jeg ikke ved meget om (den
andens ip?), men intet hjælper.

Det skal siges, at det er sket, at computerne pludselig ser hinanden, og
hvis jeg sætter xpens gæstekonto til, foreslår den også den andens navn.

På win98 maskinen starter den op med et rem foran netstart, jeg mener, at de
gange forbindelsen lykkes, starter netstart i DOS.
De har ikke samme undernet, skal de ha det??

Håber jeg fik de nødvendige oplysninger med, og at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak

Fra : Calle.

Dato : 16-10-03 13:54

Locknet wrote:
> [...]
> De har ikke samme undernet, skal de ha det??
>
> Håber jeg fik de nødvendige oplysninger med, og at nogen kan hjælpe.

det er fordi, at du ikke har fået samme subnet tildelt til begge PCere fra
TDC, du en nød til at installere en af de andre protocoller også. f.eks
IPX/SPX eller Netbeui

--
Calle

Fra : Locknet

Dato : 16-10-03 14:28

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> det er fordi, at du ikke har fået samme subnet tildelt til begge PCere fra
> TDC, du en nød til at installere en af de andre protocoller også. f.eks
> IPX/SPX eller Netbeui

XP'en har ikke netbeui, men IPX/SPX. Jeg installerede IPX/SPX på win98 pcen,
som har Netbeui, og nu kan win98en se XP'en!! Men ikke omvendt. XPen vil
ikke give mig lov til at installere andre protokoller (Skal XP bruge
netbeuien?)

Fra : Locknet

Dato : 16-10-03 20:00

> [...]
> som har Netbeui, og nu kan win98en se XP'en!! Men ikke omvendt. XPen vil
> ikke give mig lov til at installere andre protokoller (Skal XP bruge

Ja, det sidste fik jeg ikke mange svar på, så jeg brugte et par times forsøg
mere og endte med at
installere en protokol på win 98'eren,der hedder Microsoft 32-bit DLC, der
Understøtter 802.2 LLC-protokollerne.

Så kunne WinXP'eren se win98'eren

- Håber bare det varer ved, ...og at jeg ikke er synlig med den forbindelse
i hele verden

Tusind tak til Calle, der satte mig på sporet!