HUB
Fra : rasmus

Dato : 14-10-03 15:18

kan man bruge en hub til at dele en internetforbindelse mellem to maskiner?

ras

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 15:46

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse
> kan man bruge en hub til at dele en internetforbindelse mellem to
maskiner?

ja, men i det tilfælde skal PCen hvor til opkoblingen er ført
være tændt for at den sekundære PC kan tilgå Internettet

hvis du i stedet bygger, eller anskaffer dig en router
går det mere snildt..

hvilken form for Inet forbindelse har du?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 15:55

Petersen_Michael wrote:
> ja, men i det tilfælde skal PCen hvor til opkoblingen er ført
> være tændt for at den sekundære PC kan tilgå Internettet

vrøvl, har man 2 dynamiske IP kan du sætte dit ADSL til HUBen, sammen med
PCerne, så få de tildelt hver sin IP

> hvis du i stedet bygger, eller anskaffer dig en router
> går det mere snildt..

helt klar den bedste løsning

--
Calle

Fra : rasmus

Dato : 14-10-03 16:10

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

\> har man 2 dynamiske IP kan du sætte dit ADSL til HUBen, sammen med
> PCerne, så få de tildelt hver sin IP

- ok, aner ikke om jeg har en fast eller to dynamiske ... men det kan jeg
vel undersøge ...

- den er på vej, men så længe den ikke er længere end på vej ville jeg bruge
en gammel hub, så jeg ikke behøvede at ligge på gulvet og bytte stik 4 gange
om dagen.

takker
ras

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 16:44

> [...]
bruge
> en gammel hub, så jeg ikke behøvede at ligge på gulvet og bytte stik 4

har du ikke en 486er eller anden gammel PC
og et par netkort til at ligge og flyde?

ret meget mere skal der ikke til for at bygge
fx. en IPCop

Fra : rasmus

Dato : 14-10-03 17:20

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bmh5k1$56g$1@sunsite.dk...

> har du ikke en 486er eller anden gammel PC
> og et par netkort til at ligge og flyde?
>
> ret meget mere skal der ikke til for at bygge
> fx. en IPCop

- tanken har strejfet mig ... samtidig kunne sådan en vel også fungere som
webserver og med linux kan den da vist godt dele forbindelsen så vidt jeg
har forstået. Men Routeren er som sagt på vej, så det er bare lige en
midlertidig løsning.

ras

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 18:21

> [...]
> webserver og med linux kan den da vist godt dele forbindelsen så vidt jeg
> har forstået. Men Routeren er som sagt på vej, så det er bare lige en

der er jo mange muligheder, med Linux..

selv byggede jeg mig en IPCop www.ipcop.org
da jeg havde for meget bøvl med at få en D-604 til at virke..
og så endte det med at være billigere end D-linken..

der er masser af funktioner i fx IPCop, og den kan køres
på en 386 PC 8MB RAM 125MB HD og et par netkort..

Fra : Calle.

Dato : 14-10-03 20:37

Petersen_Michael wrote:
> [...]
>
> der er masser af funktioner i fx IPCop, og den kan køres
> på en 386 PC 8MB RAM 125MB HD og et par netkort..

Gnatbox light kræver kun 386 & et diskdrev, den konfigures ved at lave en
linux diskette fra et windows program, som så samtidig kan bruges til at
fjernstyre den

--
Calle

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 16:42

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> vrøvl, har man 2 dynamiske IP kan du sætte dit ADSL til HUBen, sammen med
> PCerne, så få de tildelt hver sin IP

right, tænkte ikke lige på at nogle udbydere
smider mere end en IP efter kunderne..

> helt klar den bedste løsning

jeps