Indkøb til trådløst netværk???
Fra : MartinP

Dato : 14-10-03 10:01

Jeg skal til at bygge et trådløst netværk, med forbindelse til stofanet, og
har kig på følgende hardware.

Router: D-link DI-714P+ (Jeg ved godt den har printserver)
Netkort: 3Com OfficeConnect 11Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK Antenna

Er ovenstående en brugbar kombination?? eller???

mvh/martinP

Fra : Frank

Dato : 14-10-03 11:05

Jeg har en DI-714P+ som jeg faktisk er udemærket tilfredsmed - men ok jeg
har kun haft den i et par uger.
Dertil har jeg et DWL-120+ og kombinationen kan kører 22Mbit.
Netkortet har dog givet mig nogle problemer i WinXP - men det er noget jeg
arbejder videre med når jeg får lidt tid. Det virker udemærket i Win2K.

Lidt afhængig af hvad du skal bruge det til kan det være en fordel.

Men hvis du kun skal bruge det til deling af en ADSL-forbindelse er
hastigheden ikke det vigtigste.

Mvh
Frank

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 11:58

> Netkort: 3Com OfficeConnect 11Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK
> Antenna

Det virker ihvertfald glimrende med xjaxk antennen - Der er nu rart at
den bare kan skubbes ind når den ikke skal bruges... Det eneste rigtigt
for os med gamle bærbare der ikke har trådløst netværk indbygget

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-10-03 13:13

anders majland wrote:

> [...]
> den bare kan skubbes ind når den ikke skal bruges... Det eneste
> rigtigt for os med gamle bærbare der ikke har trådløst netværk

Jeg går selv og tænker over at erstatte mit D-link DWL 610
med 3com`s kort og faldt i den forbindelse over 2 udgaver
der umiddelbart har samme specs. og navn men prismæssigt
ligger ca. 200 kr. fra hinanden .. det ene er det "gængse" på
edbpriser:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824607902

Det andet finder man f.eks. her:

http://www.microlan.dk/detaljer.asp?varenr=3CRSHPW196

Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er farven på den label
der sidder på kortene og så prisen ..

Ved du eller andre mere om det her ?

--
Regards
http://www.arning.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-10-03 13:15

J.K.Arning wrote:
> Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er farven på den label
> der sidder på kortene og så prisen ..

Og så producent varekoden .. den er også forskellig på de 2 kort.

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 14:32

> Og så producent varekoden .. den er også forskellig på de 2 kort.

Uden at have checket specs på 3com sider så tror jeg at der er forskel i
den kryptering der tilbydes på de 2 kort.

Men overvej også 11a,b,g udgaven - Den er lidt dyrere men der afaik kun
en version