DLINK DI-604
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 13-10-03 21:46

Jeg har en router af typen DLINK DI-604 og har opdateret den med firmware
version 1.81. Det har også gjort at den er blevet mere stabil - dog ikke
nok. Når den har været tændt i ca. 10 timer begynder den at miste
tilslutningen til Internettet og jeg må afbryde strømmen til routeren og
den har igen fat i "nettet".
Hvad kan jeg gøre for at få den mere stabil?

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 14-10-03 04:19

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den har igen fat i "nettet".
> Hvad kan jeg gøre for at få den mere stabil?

Hej JSH

Jeg ville sende den til D-LINK! Det lyder som om den er deffekt.

mvh
Niels Henrik

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 15:40

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville sende den til D-LINK! Det lyder som om den er defekt.

kan det blive bedre med en 604 ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 14-10-03 16:56

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bmh1uh$8f4$1@sunsite.dk...
> "Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Er det bare en konstatering? Er en DI-604 ikke bedre?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 18:21

> Er det bare en konstatering? Er en DI-604 ikke bedre?

Jeg tror da nok der er nogle der er blevet glade for deres 604,
jeg kæmpede med min i en uges tid, før den blev returneret
og jeg byggede mig i stedet en IPCop, den har en oppetid, som
er bedre end 99,97%

Fra : yoda

Dato : 14-10-03 22:17

> [...]
> jeg kæmpede med min i en uges tid, før den blev returneret
> og jeg byggede mig i stedet en IPCop, den har en oppetid, som

Om jeg som ejer og bruger af en DLINK-604, bliver utryg af ovenstående
kommentarer lader vi lige stå et øjeblik.

Jeg vil dog, som Niels H.E. skriver, mene at den skal retur til D-Link, da
den dlink jeg kører med har kørt upåklageligt siden jeg købte den her i
foråret.. den har kun været slukket 1 gang.. og det var under den famøse
strømafbrydelse. og Ja.. Jeg ved godt at UPS er opfundet

Lars

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-10-03 22:08

"yoda" <lars@yoda.dki> skrev i en meddelelse

> Om jeg som ejer og bruger af en DLINK-604, bliver utryg af ovenstående
> kommentarer lader vi lige stå et øjeblik.

forlænger lige det øjeblik

> [...]
> foråret.. den har kun været slukket 1 gang.. og det var under den famøse
> strømafbrydelse. og Ja.. Jeg ved godt at UPS er opfundet

MAO der findes 604ere, der virker

og der findes 604ere, som dør, eller aldrig har virket,
eller kommer til at virke..

Fra : Jens

Dato : 14-10-03 22:47

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en

> MAO der findes 604ere, der virker

Ja, men kun så længe den ikke bliver belastet af mere end 2 maskiner som
udelukkende henter mails og viser hjemmesider...... : O))

Mvh Jens

Fra : Dennis Lauridsen

Dato : 15-10-03 20:23

er det ikke fordi den bliver varm min sad tapet fast til min reol og den
blev pæn varm og den smed mig af så stilte jeg den ned og siden har der ikke
været problemer

Fra : Jens

Dato : 15-10-03 22:17

"Dennis Lauridsen" <vi-to@email.dk> skrev i en meddelelse

> er det ikke fordi den bliver varm min sad tapet fast til min reol og den
> blev pæn varm og den smed mig af så stilte jeg den ned og siden har der
ikke
> været problemer

Prøv at starte lidt filoverførsel på lokalnettet mellem 2 -3 maskiner, og se
om ikke den fjerde ryger af Inettet inden længe.........(det har sikkert
noget med varme at gøre)

Mvh Jens

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 14-10-03 23:31

Jeg har nu fundet ud af, at hvis den går død prøver jeg at pinge den og får
så efter et par forsøg fat i den.
Er der noget i opsætningen der ikke er konfigureret rigtigt?

Fra : Jens

Dato : 15-10-03 07:40

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget i opsætningen der ikke er konfigureret rigtigt?

Se lidt på wansidens opsætning om der er valgt noget med autoreconnect.

Mvh Jens

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 15-10-03 07:56

> Se lidt på wansidens opsætning om der er valgt noget med autoreconnect.
>

> Mvh Jens

Det har jeg gjort nu og mon så ikke den kan blive ved med at have
forbindelse - Tak!