Netværk XP og ME
Fra : Jan

Dato : 13-10-03 18:20

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at sætte en pc til netværket !

Der er 2 maskiner på en d-link 604 router i forvejen.

Nu skal der så en WinMe maskine yderligere på.

Jeg bruger faste IP adresser internt, men jeg kan ikke få ME´en til at fange
routeren. Jeg har sat IP og gateway op. På Xp´erne har jeg også sat DNS op.
Men hvis jeg skal det i ME, spørger den efter et værts- og domæne navn ?

Nogen der kan hjælpe ?

Jan

Fra : Jens

Dato : 13-10-03 20:25

"Jan" <jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan hjælpe ?

Sæt maskinen ti´l at hente ip fra dhcp, og opsæt mac og ønsket ip i
routerens mac filter.

Mvh Jens

Fra : Jan

Dato : 14-10-03 05:40

> Sæt maskinen ti´l at hente ip fra dhcp, og opsæt mac og ønsket ip i
> routerens mac filter.

Hvad er et mac-nummer ? Og hvad skal jeg skrive for et nummer i dette felt ?
Hænger det sammen med IP-nummeret ?

Jan

Fra : Jens

Dato : 14-10-03 07:07

"Jan" <jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er et mac-nummer ? Og hvad skal jeg skrive for et nummer i dette felt
?
> Hænger det sammen med IP-nummeret ?

MAC adressem er et hexadecimalt tal, som idntificerer et netkort, på samme
måde som en ipadresse.

På xp maskinen kan du se pcèns mac adresse med :
Start - kør / "cmd" , og i boksen skrive "ipconfig /all"
MAC adressen er det som står ud for "Fysisk adresse"

På ME findes den med :
Start - kør / "winipcfg" , hvad den kaldes der kan jeg ikke huske.

Mvh Jens

Fra : Jan

Dato : 14-10-03 12:27

Alle tiders. Så er der hul igennem.