Test af 3com 11g ap og 11g pccard med xjac~
Fra : anders majland

Dato : 13-10-03 11:26

Så har jeg været en tur grunden rundt. Den er på ~4500m2 og der er
oversigt her: http://www.majland.org/hvolris/20021009_Luftfoto.jpg Det
er ca. midt i billedet og det lille røde hus med det hvide udhus der har
fået ståltag på 3/4.

Vejen til venstre går øst-vest - vest øverst. AP står i det syd østlige
hjørne af huset på et skrivebord

Jeg pingede en local router. Normal ping tid siger XP er 2ms, men når
forbindelse er ved at forsvinde får jeg ping tider op mod 100ms. Ind
imellem oplevde jeg ping tider omkring 20ms og også 60-70ms. På min
rundtur blev det til 16% packet loss og en average ping tid på 23ms. Det
skal så lige med at hastigheden ikke var jævn. Det gik ikke så stærkt
op/ned ad gravhøjen i våd græs i træsko

SØ hjørne ad grunden 5Mb/s

Langs skel mod øst bag dobbeltmuret udhus med ståltag røg forbindelsen
ind imellem. NØ hjørne stadig pakketab, men det var også stadig gennem
udhuset. Men ved at vende sig "rigtigt" kunne der stadig opnås
forbindelse.

Langs det norlige skel hen til gravhøjen var der 11Mb/s.

På gravhøjen røg forbindelse også helt - men det er også 5 meter højere
end AP. Bag gravhøjen var signalet også væk.

Lang det vestlige skel var der igen udfald på forbindelsen selvom 3com
sw'en påstod at den havde 2Mb/s. Men der skal signalet også igennem 2
murede indervægge og en dobbeltydervæg 0g 250 meter

Konklusion - Det er godt nok til mig I den del af haven hvor vi skal
have lavet terrasser er der dækning nok, og AP kommer alligevel op
1.salen når mit kontor er færdigt - Så skal jeg der huske at vinkle
antenner lidt nedad for god dækning i stuen.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid