Zyair B2000 og Stofa
Fra : Bente Jepsen

Dato : 11-10-03 19:07

Jeg ved desværre ikke så forfærdelig meget om netværksprotokoller o.l. og er
nu kommet til kort i forsøget på at få en nyindkøbt Zyxel Zyair B2000 til at
fungere med mit Stofa kabelmodem.

Jeg har XP home, et SMC pc-kort og så ovennævnte Zyair. Har normalt brugt
alm. LAN og har også til hensigt at bruge mit LAN når jeg sidder med PC-en
de steder der er et kabel til rådighed, hvorfor jeg slukker for mit trådløse
på de tidspunkter, hvor jeg ikke bruger det.
Og det er det meste af tiden, men jeg skulle gerne have det trådløse til at
fungere så jeg kan tage PC-en med ind i stuen om aftenen og lignende.

Zyaieren er configureret til at fungere som ethernet og med tildeling af
IP-adresse. Efter Stofas oplysning skal det være sådan. Men jeg kan ikke få
Zyairen til at tildele mit kabelmodem en IP-adresse og lysknappen for WAN
står og blinker gult.

Når jeg har tændt for det trådløse er der forbindelse mellem mit PC-kort og
Zyairen og det trådløse netværk fungerer som det skal på den side.

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd, for lige for øjeblikket
synes jeg ikke rigtig jeg kan komme videre og har mest lyst til at smide
skidtet i hovedet på forhandleren igen.

Med venlig hilsen
Bente Jepsen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 11-10-03 19:17

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f8846c8$0$22672$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]

> Zyairen til at tildele mit kabelmodem en IP-adresse og lysknappen for WAN

Hej Bente...

du har vel IKKE sat routeren op før kabelmodemet...?

fra stikket --->kabelmodem-->Zyxelrouter/swits-->netkort i bærbar eller
stationær....

henrik

Fra : Bente Jepsen

Dato : 11-10-03 22:20

"Henrik Petersen" <iskold@boparken.dk> skrev i en meddelelse

> du har vel IKKE sat routeren op før kabelmodemet...?
>
> fra stikket --->kabelmodem-->Zyxelrouter/swits-->netkort i bærbar eller
> stationær....

Hej Henrik.

Kabelmodemmet er tilsluttet stikket fra antennen, kan så vidt jeg ved ikke
gå i routeren, så har jeg kabel fra modemmet (det samme kabel som før sad i
den bærbare, og som jeg derfor ved virker), det kabel sidder i WAN-porten på
routeren. Jeg har endnu ikke min stationære koblet til med et LAN-stik, men
har tænkt mig at gøre det når det andet virker , og så altså PC-kort fra
den bærbare til router.

Hilsen
Bente

Fra : Martin

Dato : 12-10-03 18:55

Hej Bente
Jeg har samme problem med den router. Det er som om, at der ikke er
forbindelse mellem routeren og kabelmodemmet, og routeren får derfor
ikke tildelt et ip-nummer. Jeg har prøvet alt og testet routeren i en
alm. adsl forbindelse og den virker udmærket. Stofa er ikke til megen
hjælp, da man ikke må sætte flere computere på en forbindelse uden en
familieopkobling.

/Martin

Fra : Bente Jepsen

Dato : 12-10-03 19:14

"Martin" <mh@svaj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alm. adsl forbindelse og den virker udmærket. Stofa er ikke til megen
> hjælp, da man ikke må sætte flere computere på en forbindelse uden en

Det var da møgirriterende, rent ud sagt. Det er jo ikke for at omgås deres
regler, og man kan jo alligevel ikke have 2 PC logget på ad gangen. Jeg
skifter altid kabler, hvis jeg skal bruge den stationære på nettet, og hvis
jeg har glemt at logge den 1. af, kan jeg ikke logge nr. 2 på, så det burde
da ikke være noget problem ?
Jeg kan bare ikke rigtig forstå det, for da jeg havde Stofa i telefonen
forleden i anden forbindelse, sagde han da ikke noget om at man ikke kunne
gøre det, jeg spurgte bare om det skulle config. som ethernet eller PPP
eller PPPoE.
og fik det svar at det var rent ethernet med tildelt IP-adr..

Hilsen
Bente