Erfaringer med 3Com Access Point 54Mbps?
Fra : No1

Dato : 09-10-03 20:25

Efter at have erfaret at 3com's wireless 11g router hverken kan fungere
som et normalt accesspoint eller bruges sammen med TDCs ældre proaccess
installationer, har jeg nu bestilt 3Coms 11g access point.

Er der nogen der har erfaringer med 3Coms 11g access point eller evt. 11b?

Fra : anders majland

Dato : 10-10-03 12:35

> Er der nogen der har erfaringer med 3Coms 11g access point eller evt.
> 11b?

Kører fint for mig. Utrolig simpel brugergrænseflade og nemt at sætte
op. Jeg valgte det da havde besluttet mig for 11g kortet med xjack
antenne - og så ikke villle blande fabrikater da jeg er novice mht
trådløst netværk....

Jeg har en zywall der kører DHCP server. AP får en adresse derfra. Det
er lidt "sjovt" at "stresse" den bærbare (xp pro) med at tænde/slukke
for kabel- og tråd-løs forbindelse. Den ikke så meget som hoster... Med
begge aktive har den 2 ip addresser på samme subnet og da netmasker og
gateway er det samme bruger den bare den der står først i listen. Så
snart den første falder ud køre trafikken bare videre over den anden
forbindelse. Så jeg skal bare huske at slå antennen ud 10 sekunder før
jeg hiver netstikket af....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : No1

Dato : 10-10-03 22:52

> Kører fint for mig. Utrolig simpel brugergrænseflade og nemt at sætte
> op. Jeg valgte det da havde besluttet mig for 11g kortet med xjack

Det er rart at høre. Som det fremgår af en tidligere post, har jeg
kæmpet med det der lignede den access point, bare med router. Men det
var en stor fejl at tro det. Den kan ikke bare lige bruges som AP.

> [...]
> snart den første falder ud køre trafikken bare videre over den anden
> forbindelse. Så jeg skal bare huske at slå antennen ud 10 sekunder før

Ja, det er smart. Det var det samme da jeg rodede med 3Com routeren og
min iBook m. AirPort(Apples udtryk for WiFi). Den brugte automatisk den
forbindelse der var tilgængelig.

Fra : No1

Dato : 13-10-03 19:16

> [...]
> installationer, har jeg nu bestilt 3Coms 11g access point.
>
> Er der nogen der har erfaringer med 3Coms 11g access point eller evt. 11b?

I dag fik jeg den og satte den op. Den virkede "out of the box",
ukrypteret. Via et webinterface kan man ændre SSID mm., men vigtigst:
sætte kryptering til (WPA eller WEP).

Webinterfacet bruger en del Javascript, så det virkede ikke så godt med
Safari som browser, men Internet Explorer til Mac havde ingen problemer
med det.