Trådløs router + netkort
Fra : Child

Dato : 09-10-03 12:39

Hej alle

Jeg står og skal bruge en trådløs router med tilhørende netkort, og har kig
på disse ting :

Linksys router :
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893

Typhoon Speednet netkort :
http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824717894

Det skal siges at jeg intet som helst ved om denne slags udstyr.
Er tingene kompatible med hinanden?
Er det noget lort?
Er det for dyrt?
Er der nogen alarmklokker der ringer hos nogen af jer?

Svar på et eller flere af ovenstående spørgsmål vil glæde undertegnede
meget!

På forhånd tak!

Mvh Thomas

Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-10-03 15:13

"Child" <thomas_bommas@blahblahblahhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle

Vælg Zyxel B-2000 router m/ indbyggede 4 ports swits og en trødløs netkort
til en bærbar...det er meget nemt at sætte op og køre fint.......

Brugervenlighed kan betyde en del og det er dette her...
henrik

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 15:28

> Vælg Zyxel B-2000 router m/ indbyggede 4 ports swits og en trødløs
> netkort til en bærbar
>Brugervenlighed kan betyde en del og det er dette her...
>henrik

Og mht til netkort kan jeg kun se 2 "brugervenlige" muligheder.
- Et 3com med xjack antennte
- Et mini-pci hvis ens bærbare understøtter det.

Til mobilt brug er det ikke til at leve med noget der stikker ud ....

/A

Fra : Child

Dato : 09-10-03 16:36

"Henrik Petersen" <iskold@boparken.dk> skrev i en meddelelse

> Brugervenlighed kan betyde en del og det er dette her...
> henrik

Økonomien kan også betyde en hel del, og det gør den i dette tilfælde. Jeg
er villig til at tage en lidt besværligere opsætning hvis jeg kan spare de
300,- som er prisforskellen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-03 20:34

Hejsa,

"Child" <thomas_bommas@blahblahblahhotmail.com> wrote in

> Jeg står og skal bruge en trådløs router med tilhørende netkort, og har
> [...]

Som udgangspunkt ville jeg nok købe det hele af samme mærke. Så er det
nemmere at brokke sig hvis der er nogen problemer, uanset af de alle burde
følge standarden.

Jeg får den her en af dagene - 403 kr det fås nok ikke meget billigere - og
i mellemtiden er den så stedet til 600-noget. Men glæder mig til at få den
installeret og slippe af med alle de sk*de dynamiske IP adresse på min
printer mm...

Wireless var egentlig mere fordi.. Når det nu ikke kostede mere - var det
sjovt at have til den bærbare.

http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=151&view=hm

** Lars