Er der forskel på hastighed med switch ell~
Fra : HC

Dato : 08-10-03 22:51

Vi har i øjeblikket 3 pc'er koblet til en switch, og 3 dynamiske IP'er. Jeg
synes nettet bliver meget langsomt, når alle pc'er er på samtidig, men ville
det gå hurtigere hvis jeg satte en router mellem switchen og adsl-modemet?

Fra : ///JJ

Dato : 09-10-03 16:50

"HC" <henrikcanospam@image.dk> wrote in message
> [...]
ville
> det gå hurtigere hvis jeg satte en router mellem switchen og adsl-modemet?

Jeg vil gerne have specificeret 'nettet' - det har indflydelse på mit
svar...

Altså, lokal-nettet eller Internettet?

Hvis det er internettet, er det vel ret logisk at din internet-hastighed
bliver langsommere - det er jo flere om at dele den samme båndbredde.
Anyway, svar venligst på ovenstående, så tager vi den derfra.

mvh
///JJ

Fra : HC

Dato : 09-10-03 22:02

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> bliver langsommere - det er jo flere om at dele den samme båndbredde.
> Anyway, svar venligst på ovenstående, så tager vi den derfra.

Jeg mener internettet. Vores pc'er er ikke sat op til at kommunikere
indbyrdes.

Det er klart det bliver langsommere, men jeg synes det bliver mere langsomt
end det burde blive. F. eks. skulle jeg uploade ca. 15 filer til en
ftp-server. Der var vel sammenlagt 100 KB, og det tog 10 min. eller
deromkring. Det kan selvfølgelig også bare skyldes at teenageren i huset
suger al båndbredden...

Mvh. Henrik

Fra : Tom

Dato : 09-10-03 22:03

> [...]
> ftp-server. Der var vel sammenlagt 100 KB, og det tog 10 min. eller
> deromkring. Det kan selvfølgelig også bare skyldes at teenageren i huset

Nå har du også dette problem

--
Tom

Fra : Calle.

Dato : 10-10-03 13:53

HC wrote:
> [...]
> eller deromkring. Det kan selvfølgelig også bare skyldes at
> teenageren i huset suger al båndbredden...

er din linie med lige stor up/down stream

--
Calle

Fra : HC

Dato : 10-10-03 14:51

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message
> er din linie med lige stor up/down stream
> --
> Calle

Nej, jeg har 512/128 fra Tele2, som pt. er boostet til 2000/512

Henrik

Fra : Calle.

Dato : 10-10-03 14:59

HC wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message
>>
> Nej, jeg har 512/128 fra Tele2, som pt. er boostet til 2000/512

Så skal den jo også være længere om at uploade, end om at downloade

--
Calle