Router
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 08-10-03 17:53

Hej

Jeg har netop fået ADSL.
Nu kan jeg se at ALDI imorgen har en ADSL-router til 249,-

Er det bare at "pløkke" den ind efter ADSL modem'et,
og vupti så er der også internet på børneværelset ?

Jan

Fra : Henrik Petersen

Dato : 08-10-03 18:00

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det bare at "pløkke" den ind efter ADSL modem'et,
> og vupti så er der også internet på børneværelset ?

Teoratisk set ja, men læs manualen, og den skal selvfølgelig være på
dansk....
henrik

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 08-10-03 21:38

Henrik Petersen <iskold@boparken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bm1fq2$csu$1@news.cybercity.dk...

> Teoratisk set ja, men læs manualen, og den skal selvfølgelig være på
> dansk....
> henrik

Der er vel ikke noget med at kun nogle fabrikater virker med TDC,
ADSL er ADSL og en router er en router, eller hur ?

Jeg er novice, men har forstået det sådan at, det er routeren der er på
TDC's net, og PC'erne der er på routeren's net. Meget populært forklaret.

Kan man også samtidigt share mellem de PC'ere der er forbundet til routeren
?
Drev-Printere.

Jan

Fra : Calle.

Dato : 08-10-03 21:39

Jan & Lisbeth wrote:
> Jeg er novice, men har forstået det sådan at, det er routeren der er
> på TDC's net, og PC'erne der er på routeren's net. Meget populært
> forklaret.

Ja, en meget fin måde at sige det på.

> Kan man også samtidigt share mellem de PC'ere der er forbundet til
> routeren ?
> Drev-Printere.

Ja, du får et lille internt netværk, som du har for dig selv >

--
Calle

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-10-03 22:12

On Wed, 8 Oct 2003 22:37:56 +0200, "Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk>
wrote:

> Der er vel ikke noget med at kun nogle fabrikater virker med TDC,

Jo.

> ADSL er ADSL og en router er en router, eller hur ?

Nej, så simpelt er det ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 09-10-03 14:37

Hej Jan & Lisbeth
Routeren skal være med indbygget switch, og da det jo er routeren der skal
oprette forbindelsen til TDC så skal "WAN connection-typen" være PPPoE. Alt
dette bør i kunne læse om uden på kassen til routeren.
mvh
Kurt

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 09-10-03 15:22

Kurt Pedersen <kurt_birgit@æøåpedersen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f85647d$0$69991$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Jan & Lisbeth
> Routeren skal være med indbygget switch, og da det jo er routeren der skal
> oprette forbindelsen til TDC så skal "WAN connection-typen" være PPPoE.

Jeg har TDC-DHCP, er det så et problem ?

Jan

Fra : ///JJ

Dato : 09-10-03 16:51

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> wrote in message
> Kurt Pedersen <kurt_birgit@æøåpedersen.mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3f85647d$0$69991$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg har TDC-DHCP, er det så et problem ?

I så fald skal din router være "DHCP kompatibel" på WAN-siden (den side ud
mod TDC), hvilket de fleste nye routere er.

mvh
///JJ

Fra : KsNa

Dato : 09-10-03 15:31

"Kurt Pedersen" <kurt_birgit@æøåpedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Alt
> dette bør i kunne læse om uden på kassen til routeren.

TDC har altså også ADSL men DHCP, jeg tror at de fleste TDC-forbindelser er
af denne type.

Mvh
Kim

Fra : Tom

Dato : 09-10-03 18:29

> TDC har altså også ADSL men DHCP, jeg tror at de fleste TDC-forbindelser
er
> af denne type.

Ellers kan man nu også leve uden DHCP, så svært er det heller ikke at
indtaste de par IP adresser selv

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : ///JJ

Dato : 09-10-03 21:24

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> er
>
> Ellers kan man nu også leve uden DHCP, så svært er det heller ikke at
> indtaste de par IP adresser selv

Korrekt, men så skal han have fat i TDC og ændre til fast IP. Og selv da,
skal hans router køre DHCP imod TDC (v. TDC BredBånd) for uden DHCP
forespørgslen lukker deres udstyr for linien efter ca. 5 min - har prøvet
det, og fik forklaringen af deres ekspert i hotlinen (jeg kan ikke huske det
ordret, men det er noget med en særlig pakke som deres udstyr holder øje
med)

mvh
///JJ

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-10-03 07:58

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> er
>
> Ellers kan man nu også leve uden DHCP, så svært er det heller ikke at
> indtaste de par IP adresser selv

kommer jo an på hvor stort et LAN der er tale om, og hvor ofte
Lænet skifter størrelse..

Jeg synes dynamiske IPer er fede, fordi jeg ikke skal huske på hvor
langt jeg er nået i nummer rækken, når jeg lige vil hægte en ekstra
PC på..

men self. kan det lade sig gøre at kører med statiske IPer
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-10-03 06:33

In article <3f859aec$0$94857$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
tom_christensen@bigfoot.com says...
> Ellers kan man nu også leve uden DHCP, så svært er det heller ikke at
> indtaste de par IP adresser selv

Der diskuteres WAN-side, altså siden ud mod internettet. Den _skal_
være DHCP, medmindre der er tale om TDC Bredbånd Professionel.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 11-10-03 11:07

Jeg har købt router hos Aldi..

Det er en "North Q" internet broadband router/Firewall/Switch

Jeg har TDC bredbånd med fast ip

Den virker 100 % stabil og har en masse smarte features.

Havde problemet at jeg blev disconnectet hele tiden, men problemet var at
vælge den rigtige opsætning pga. TDC

Hvis du vælger at få sådan en, og har samme problem, så send mig en mail..
(Husk at fjerne _fjern_ i min mailadresse)

/Thorkild