Bruge trådløs router som access point
Fra : No1

Dato : 08-10-03 15:31

Jeg har lige købt en 3com .11g WiFi router
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=prodspec&sku=3CRWE554G72

I flere timer har jeg forsøgt at få den til at dele min internet
forbindelse. Jeg har i forvejen en speedstream 5xxx router fra TDC
proaccess. Der bruges fast IP mellem router og TDC.

Først prøvede jeg at sætte den op som accesspoint:

Disablede DHCP på 3com; satte en kabel i fra Speedstream LAN til 3com's
WAN port; satte 3com til at få IP fra DHCP lige som andre computere på
netværket. 3com får også en IP og DNS, men der står "disconnected" ved
internet forbindelsen på status siden.

Så prøvede jeg at sætte den op som router:

Tog kablerne fra speedstream og satte dem i de tilsvarende porte på 3com.
Satte den op med den IP adresse, gateway og subnet mask som jeg har fra TDC.
På status siden står der igen "disconnected".

Hvad kan der være galt?

I første omgang kunne jeg tænke mig at den bare fungere som et normalt
accesspoint. Den skal bare have en IP og DNS servere fra speedstream
routerens DHCP og så dele forbindelsen trådløst.