Trådløs netværk
Fra : Ulrich D

Dato : 08-10-03 13:02

Hejsa – nogen der ved hvordan man kan optimere Intel® PRO/Wireless
2100 Network Connection til en D-link Di 624? Jeg oplever en urimelig
ustabil forbindelse, og dette til trods for at jeg ikke flytter rundt
på hverken udstyr eller pc. Jeg har en bærbar Asus M2 – kan ses her
http://www.cybershop.net.au/asus_M2.htm
På forhånd tak
/Ulrich

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-10-03 13:35

On 8 Oct 2003 05:02:04 -0700, The@twinkie.com (Ulrich D) wrote:

>Jeg oplever en urimelig
>ustabil forbindelse, og dette til trods for at jeg ikke flytter rundt
>på hverken udstyr eller pc.
[...]

Prøv at skifte kanal på routeren ... kanal 1, 6 og 11 anbefales hermed

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-03 17:12

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at skifte kanal på routeren ... kanal 1, 6 og 11 anbefales hermed

Lige et halvdumt spørgsmål, da jeg også har ovenstående problem...

Gælder din anbefaling generelt eller kun hans HW?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-10-03 16:56

>Lige et halvdumt spørgsmål, da jeg også har ovenstående problem...
>
>Gælder din anbefaling generelt eller kun hans HW?
[...]

Det gælder alle trådløse netværk ...

Henrik

Fra : anders majland

Dato : 13-10-03 17:03

> Det gælder alle trådløse netværk ...

Med hvilken begrundelse ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-10-03 18:22

On Mon, 13 Oct 2003 18:02:40 +0200, anders majland wrote:

> Med hvilken begrundelse ?

Fordi kanalerne overlapper i frekvens omraade, hvis man bruger
ovenstaaende, saa er der ingen overlap.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : anders majland

Dato : 13-10-03 19:30

> Fordi kanalerne overlapper i frekvens omraade, hvis man bruger
> ovenstaaende, saa er der ingen overlap.

Nå derfor - så ikke noget problem for mig. Der er ikke andre i nærheden
at slås om frekvenserne med ....
Men hvorfor tror du at det er det der er spørgerens problem ?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-10-03 21:56

>Nå derfor - så ikke noget problem for mig. Der er ikke andre i nærheden
>at slås om frekvenserne med ....
>Men hvorfor tror du at det er det der er spørgerens problem ?
[...]

--- klip ---
Jeg oplever en urimelig ustabil forbindelse
--- klip ---

Hvis der er andre access points i nærheden, som kører på en
tætliggende kanal, vil det som regel give udslag i, at forbindelsen
hopper op og ned i tide og utide ...

Men det er heller ikke nødvendigvis problemet. Men det er en mulighed.

Spørgeren kunne også forsøge at flytte rundt på udstyret og se, om der
er bedre forbindelse nogle steder, end andre.

Han kunne også invitere en kammerat hjem, som har en bærbar og afprøve
med den ...

/Henrik

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 05:49

> [...]
> hopper op og ned i tide og utide ...
>
> Men det er heller ikke nødvendigvis problemet. Men det er en mulighed.

Tak for uddybningen - jeg skulle bare lige være sikker på at alle
kanaler i princippet er lige gode ...