krydset eller lige patchkabel?
Fra : Lars Kragh

Dato : 08-10-03 09:08

Hejsa jeg har lige købt en linksys wireless broadband router med 4 ports
switch. De computere som skal connectes til routeren via switchen, skal de
bruge lige (blå) kabler eller xpatch (hvide?) ?

mvh
Kragh

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 09:17

"Lars Kragh" <kragster@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa jeg har lige købt en linksys wireless broadband router med 4 ports
> switch. De computere som skal connectes til routeren via switchen, skal de
> bruge lige (blå) kabler eller xpatch (hvide?) ?

Lige kaber, uanset hvilken farve de har.

Mvh Jens

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-10-03 09:24

> Hejsa jeg har lige købt en linksys wireless broadband router med 4 ports
> switch. De computere som skal connectes til routeren via switchen, skal de
> bruge lige (blå) kabler eller xpatch (hvide?) ?

Lige kabler mellem computer og switch - uanset hvad
farve de har
--
Peter J

Fra : Lars Kragh

Dato : 08-10-03 09:40

Var også det jeg havde tænkt mig... ;] men virker det...nej.
mvh
Kragh

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 09:45

"Lars Kragh" <kragster@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Var også det jeg havde tænkt mig... ;] men virker det...nej.
> mvh
> Kragh

Er der lys i switch/router lamper og netkort `?

Mvh Jens

Fra : Lars Kragh

Dato : 08-10-03 10:28

Hejsa igen... fandt ud af det. Jeg har 2 netkort i den computer der normalt
connecter til adsl, og det virker åbenbart kun i det ene.
Tak for hjælpen.
mvh
Kragh

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 12:26

> [...]
normalt
> connecter til adsl, og det virker åbenbart kun i det ene.

Enten har du disablet den anden manuelt, eller netkortet virker ikke/mangler
driver.
(Men du skal jo kun bruge det ene i den opstilling ?)

Mvh Jens

Fra : Lars Kragh

Dato : 08-10-03 15:35

Det andet netkort er et levn fra en delt internetforbindelse som jeg kørte
før jeg fik router. Og det er åbenbart kun det ene af de 2 netkort der
tillader opkobling til net. Weird men sandt. Kortet virker fint til lan.

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 19:14

> [...]

> før jeg fik router. Og det er åbenbart kun det ene af de 2 netkort der
> tillader opkobling til net. Weird men sandt. Kortet virker fint til lan.

Det andet netkort er enten det der deler netforbindelsen, eller et der
blokeres af en firewal.
Jeg tror mes på den første.

Mvh Jens