Hjælp til ny iMac og OS 10.2.8. bruger
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 11-10-03 17:28

Er meget glad for det nye maskineri, og hvilken design - men

a. Musepilen er slem til at springe - så til et hjørne, så til dock meget irriternede.
Samtidig springer musepilen ikke som tidligere i 9.1. til anbefalet valg (OK - CANCEL etc)

b. Jeg har kun SignOn Stofanet til 9.2. så her starter clasic. Det er der vel ingen grund til. Hvad kan der gøres.

c. Kan man ikke een gang for alle få alle vinduer til at åbne eens hver gang og efter ny start (samme størrelse, baggrund, sortering efter
navn etc. - en generel indstilling).

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 17:58

Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> Samtidig springer musepilen ikke som tidligere i 9.1. til anbefalet valg (OK - CANCEL etc)

Hmm det burde den jo ikke, det er en promus så vidt jeg ved så den
skulle gerne være fjong.
Har du evt. en anden mus du kan prøve at sætte til ??
Har du prøvet musen på forskellige underlag ??
Prøv at gå i systemindstillinger og ændre på hastighed mm. og se om det
ikke hjælper.
Hvis det er musen det er galt med kan du jo tage den med ned til din
Maxpusher så skulle den jo også være gal hos ham.

> b. Jeg har kun SignOn Stofanet til 9.2. så her starter clasic. Det er der vel ingen grund til. Hvad kan der gøres.

Jeg ved ikke noget om Stofa, men hvis man er tilsluttet via.
netværksstikket ja så skulle classic ikke være nødvenndig.
Prøv evt. at kør guiden/programmet "Internetopkald" så skulle det hele
gerne virke derefter...

> c. Kan man ikke een gang for alle få alle vinduer til at åbne eens hver gang og efter ny start (samme størrelse, baggrund, sortering efter
> navn etc. - en generel indstilling).

Tro ikke jeg er radikal, men både ja og nej. Du kan sætte de fleste
indstillinger ved at åbne " Finder " og trykke " æble-J " Du kan også
fjerne/tilføje emner i værktøjslinien i " Finder " Gå i Oversigt og vælg
" Instil værktøjslinie " .
Desværre kan man ikke indstille rudens størelse til at være ens hvert
gang man åbner en rude, hvert fald ikke hvad jeg ved. Måske det kommer
med i Panther.

--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Karl Antz

Dato : 11-10-03 18:32

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Desværre kan man ikke indstille rudens størelse til at være ens hvert
> gang man åbner en rude, hvert fald ikke hvad jeg ved. Måske det kommer
> med i Panther.

jo - det kan man faktisk godt

Åbn på tomt skrivebord et nyt vindue, indstil det præcist som du vil
have at dine vinduer skal se ud, og luk det igen.

Fra nu af vil alle vinduer åbne på den måde indtil du gentager
processen.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 11-10-03 18:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Fra nu af vil alle vinduer åbne på den måde

jeg burde have skrevet alle nye vinduer - vinduer der har været åbne
åbner i den form de havde sidst
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-10-03 18:44

Karl Antz wrote:

> jeg burde have skrevet alle nye vinduer - vinduer der har været åbne
> åbner i den form de havde sidst

Ok cool, sikke en masse vi lærer i dag

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-10-03 22:24

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Åbn på tomt skrivebord et nyt vindue, indstil det præcist som du vil
> have at dine vinduer skal se ud, og luk det igen.

Det ville være nyttigt og dejligt. Vil gerne prøve, for nogle programmer
har det med at lægge venstrekanten ud _under_ min dock, som er placeret
i venstre kant af skærmen. Hvorfor nu det? ville nogle måske spørge? Jo,
for når den er i bunden vil for eksempel AppleWorks åbne dokumenter med
nederste kant _under_ docken. Altså 'skjult' - og det er irriterende,
når jeg vil minimere vinduet.

Men hvad mener du mere præcist med "tomt skrivebord"?
Mener du et skrivebord hvro kun HD'en er synlig? Eller er der et trick
som jeg ikke kender? (det er der nok

OT: hvis du mener det fysiske skrivebord hér, kan jeg lige så godt
opgive projektet. Det virtuelle derimod kan jeg godt overkomme

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 12-10-03 00:10

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
>
> OT: hvis du mener det fysiske skrivebord hér, kan jeg lige så godt
> opgive projektet. Det virtuelle derimod kan jeg godt overkomme

du skal bare ikke havde andre åbne Finder vinduer :)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 12-10-03 10:03

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Men hvad mener du mere præcist med "tomt skrivebord"?
> Mener du et skrivebord hvro kun HD'en er synlig? Eller er der et trick
> som jeg ikke kender? (det er der nok

et skrivebord hvor der ikke er nogen åbne Finder-vinduer
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Madsen

Dato : 14-10-03 12:08

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Samtidig springer musepilen ikke som tidligere i 9.1. til
anbefalet valg (OK - CANCEL etc)

Har du ikke haft SnapTo installeret under OS 9 tror du? For mig er det
den mest savnede "extension" til OS X, men desværre findes der ikke
noget lignende til det "nye" OS. Det er mig en stor gåde, at f.eks.
Unsanity eller andre endnu ikke har lavet den til OS X. Den sparer én
for en masse kørende rundt med musen, og det er uhyre bekvemt bare at
kunne klikke, og ikke skulle flytte hånden op på tastaturet og hitte
return!!

-- Mhv. Per Madsen www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software,
sites, musik etc. http://madsen.blogdrive.com/ mac, news, whatever....

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-10-03 19:42

> [...]
> for en masse kørende rundt med musen, og det er uhyre bekvemt bare at
> kunne klikke, og ikke skulle flytte hånden op på tastaturet og hitte

Det har jeg nok - kan ikke huske, men du har da ret, det ville være
godt, også at have denne funktion i OS X

mvh

Michael C.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 16-10-03 01:56

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> b. Jeg har kun SignOn Stofanet til 9.2. så her starter clasic. Det er
> der vel ingen grund til. Hvad kan der gøres.

Ginnerup har lavet en signon til os X. Jeg kan ikke lige finde den på
nettet lige nu, men hvis du er tilpas desperat kan den sendes med mail.
Den fylder lige omkring 1,5Mb.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-10-03 06:09

Hej

> Ginnerup har lavet en signon til os X. Jeg kan ikke lige finde den på
> nettet lige nu, men hvis du er tilpas desperat kan den sendes med mail.
> Den fylder lige omkring 1,5Mb.
Ja tak, meget gerne

mvh

Michael C.