PHP Hjælp til total nybegynder
Fra : slet VA1G6

Dato : 31-10-03 00:07

Hejsa

Jeg downloadet en open source webshop men kan ikke få den til at
fungere eller bare vise noget der ligner en butik...

Hvergang jeg åbner en af dokumenterne i frontpage eller explorer er
der kun tekst.

Er det fordi jeg skal lave noget HTML eller lign.?
Hvordan får jeg set et PHP side i frontpage altså grafisk....

Nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak

Hilsen
Thomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-10-03 07:15

slet VA1G6 wrote:
> [...]
> fungere eller bare vise noget der ligner en butik...
>
> Hvergang jeg åbner en af dokumenterne i frontpage eller explorer er

Ja - that's life, desværre.

Eftersom PHP genererer HTML-koden kan man kun se den online. Dele af
HTML-koden kan man muligvis være heldig at kunne åbne i et WYSIWYG
program, men i det store og hele er redigering af PHP filer henvist til
at foregå i ren kode.

Det kan kraftigt anbefales at læse mere om hvad PHP er og gør på
http://mbn.dk eller http://www.webcafe.dk

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Andersen

Dato : 31-10-03 09:47

Du kan ikke se et grafisk udkast af en html side, uden at loade den på
en server hvor PHP er installeret. PHP skriver html koden, som man
derefter kan se grafisk "offline".

Du bliver nød til at læse lidt mere om PHP inden du begiver dig ud i
projekter som webshops....

Hilsen
Jesper Andersen