Skrifttype problem...Hjælp!
Fra : Dapped

Dato : 29-10-03 21:00

Hej NG!
Jeg havde lavet en hjemmeside som jeg var godt tilfreds med og uploadet den
til mit webhotel (web1 fra D-hosting). Det hele så fint ud.
Men efter en formatering af pc'en så siden helt anderledes ud,
baggrundsbilledet var fjernet og skrifttypen var en anden!

Hvordan hænger det sammen, når alt ligger gemt på nettet?
Skal man have en bestemt skrifttype installeret på pc'en for at se en
webside korrekt som bruger den skrifttype? og hvis ja, kan man ikke gøre
noget ved det?

Det ville da være rart, når man laver hjemmeside, at vide at siden ser
ligesådan ud på andres computere som på ens egen. Ellers er det sku da svært
at lave noget ordentligt...

Håber at få lidt hjælp...
Mvh. Dapped.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-10-03 04:43

Ja hvis du vil se en bestemt skrifttype skal den være installeret.

Fra : AzGaard

Dato : 05-11-03 09:05

Jeg ved at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil bruge skrifttypen
astonish.ttf. Kan man ikke ligge skrifttypen med ud på nettet, jeg har hørt
man kan med CSS. Er der nogen der ved hvordan man gør?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-11-03 19:29

Du kan bruge Microsoft Weft. Vil kun virke i IE.

Fra : Denn!s H

Dato : 05-11-03 10:36

"Dapped" <rasmus.trusell@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal man have en bestemt skrifttype installeret på pc'en for at se en
> webside korrekt som bruger den skrifttype? og hvis ja, kan man ikke gøre

Hej, prøv kig her måske du kan få noget ud af dét

http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/
http://www.microsoft.com/typography/web/fonts/

--
Denn!s