Upload af frontpage til tiscali
Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-10-03 01:51

heysan los gruppos....

lad mig skynde mig at sige, at denne post sikkert ville gøre sig bedre
i tiscali.dk.frontpage, men jeg har ikke lige pt. adgang til den, og
jeg kunne være heldig at der var et par stykker i gruppen her der
havde tiscali abonnement .....

problemet er, at jeg ikke rigtig kan få uploaded min frontpage
kreation til tiscali. Jeg forsøget at "udgive mit websted" til
http://fp.tiscali.dk/fpebrugernavn hvorefter jeg får en fejlmeddelse
om at det ikke er ladesiggørelig (fp.tiscali.dk/fpebrugernavn kan ikke
åbnes), men på intet tidspunkt oplyser jeg mit brugernavn eller
password (burde man ikke det?)

Nogen der kan hjælpe???

-LAsse

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-10-03 09:12

Det er meget enkelt at hjælpe dig her: skift udbyder! Tiscali har
nu i årevis haft problemer med deres FP-opsætninger. De kører
udelukkende med apache-software, med mindre man vil betale en
formue (godt 5000 kr. årlig excl. moms) for en W2k-server - deres
webhoteller fungerer ikke ordentligt, og de er berygtede for at
sende regninger ud til folk i flere omgange, som ikke skulle være
sendt ud etc.

Jeg har haft Tiscali/Worldonline/ImageScandinavia og deres
villighed og hurtighed med at sende regninger ud er omvendt
proportionalt i forhold til at ville løse problemerne. I næsten 1½
år havde jeg problemer med mit webhotel hos dem, hvor de lovede og
lovede og lovede at nu skulle det nok være i orden, men selv ved
henvendelse til chefen for området, skete der ikke en bjælde.
Desuden er de næsten umulige at kontakte. Jeg var kunde der i flere
år, så det er ikke blot en "overgang" - denne "overgangsfase" har
nu varet i årevis og jeg kan konstatere at den stadig eksisterer.

Det var forøvrigt mig, der havde den tvivlsomme ære at foreslå dem
at få FP-extensions. Det stred imod næsten alle medarbejdernes
ønsker - og både dem og andre kunder hånede mig for mine ønsker
offentligt: MS er skodprodukter, MS har voldsomme sikkerhedsbrister
m.v.

Det er muligt at de har lidt ret, men det sagen drejer sig om er jo
at de tilbyder kunderne disse extensions, men da modstanden mod dem
er stor blandt en hel del af Tiscalis edb-folk (der foretrækker
linux), så er der lagt op til en religionskrig, ligesom jeg ikke er
så sikker på at de helhjertet forsøger at løse problemerne (hvis
man er imod, kan man jo altid finde undskyldninger for at undgå at
få det til at virke)

Så mit råd: skift udbyder. Det er ikke dig eller FP der er noget
galt med, men med udbyderen.

Selv benytter jeg mig af Jirty.dk - de tilbyder langt mere end
Tiscali gør -både med asp, php, sql , fp-ext. og de fungerer som
regel. De har alle deres webhoteller liggende på w2k-servere og
prisen er årligt godt 50 kr. mere end hos tiscali, men hvis du
skulle betale for at få alle disse features hos Tiscali (ASP, PHP,
SQL m.v.) ville det koste dig mere end 5000 kr. årligt. Hos Jirt er
prisen godt 800 kr. årligt, med betaling ´hvert kvartal.

Der findes sikkert også andre udbydere, der er gode, men jeg er
p.t. godt tilfreds med jirty, der ikke lover mere end de holder.

www.jirty.dk
--
ahw

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-10-03 13:39

On Wed, 29 Oct 2003 09:12:29 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<Karl@meget.smart.dk> wrote:

[snip om hjælp og forklaring]

Takker og bukker for det fine svar, det er da altid noget, at det ikke
er mig det er galt med Og tak for henvisningen til anden udbyder,
men problemet er at jeg allerede har en anden eksisterende
internetudbyder (tele2) og mit tiscaliabonnement er fra dengang det
hed image men det kører stadig fint videre, og ganske gratis.

Tele2 udbyder desværre ikke, mig bekendt, frontpage extensions, og da
jeg kun skal bruge frontpage til en enkelt spørgeskema undersøgelse
(markedsanalyse) i forbindelse med mit bachelorprojekt, er jeg ikke så
tændt på at tegne et abonnement hos en udbyder blot for at have en
side liggende

Men tak for svaret, og jeg må finde ud af et eller andet..

-LAsse

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-10-03 16:03

Pas på at de ikke pludselig omkonverterer din "gratis" side til en
anden af slagsen som du skal betale for -det forsøgte de med mig,
og det har taget mig foreløbig mere end ½ år at få dem til at
indse, at jeg IKKE er kunde hos dem mere, at jeg IKKE har en
betalingshjemmeside hos dem etc.
De har tilsyneladende et voldsomt rod i deres regnskaber, og jeg
venter "spændt" på næste gang de forsøger at opkræve mig for
ydelser, jeg ikke har modtaget, ikke har ønsket og derfor ikke vil
betale.
--
ahw

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 29-10-03 10:47

"Lasse Jensen" <lasse@---nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> om at det ikke er ladesiggørelig (fp.tiscali.dk/fpebrugernavn kan ikke
> åbnes), men på intet tidspunkt oplyser jeg mit brugernavn eller

Jeg kan ikke hjælpe, men oplyse at jeg har samme problem og Tiscali kan/vil
ikke få det til at virke!