Ingen scrollbar?
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 17:51

Hejsa alle.

En kammerat har bedt mig om hjælp til at gennemskue hvorfor hans side - som
er lavet i Fronpage - ikke vil give ham mulighed for at scrolle.

Med det samme siden kommer i en opløsning på 800x600 mistes noget at siden
og der kommer ingen scrollbar frem så man kan se det hele.

Jeg må indrømme at jeg fatter brikker af hvordan frames arbejder og håber
derfor at en herinde har løsningen?

Har jeg ikke forklaret mig godt nok siger i bare til, så skal jeg prøve at
uddybe, men det er ret åbenlyst hvis man kigger på siden i 800x600 at man
f.eks ikke kan se toppen af logo'et og at man ikke kan scrolle ned for at se
bunden af siden.

http://belli-randers.dk/

/Jesper

Fra : Fynbo

Dato : 26-10-03 19:28

Åben i FP->Højreklik->Rammeegenskaber->Vis rullepaneler efter behov...

Fynbo

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 19:44

"Fynbo" <fynbo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Åben i FP->Højreklik->Rammeegenskaber->Vis rullepaneler efter behov...

Jah - Det hjælper bare ikke...?

/Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 00:33

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev :

>Jah - Det hjælper bare ikke...?

På den side, der er på nettet har du ikke ændret det, så det er
jo lidt svært for os andre, at se om det hjælper eller ej.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 01:04

> På den side, der er på nettet har du ikke ændret det, så det er jo lidt
svært for os andre, at se om det hjælper eller ej.

Ja du har ret :) Men jeg har ikke mulighed for at kunne ligge op på hans
hotel - Jeg kan kun prøve at ændre dit forslag lokalt og se om det har
hjulpet. Indtil videre uden held desværre.

/Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 01:39

> [...]

>hotel - Jeg kan kun prøve at ændre dit forslag lokalt og se om det har
>hjulpet. Indtil videre uden held desværre.

Hmm - jeg får da godt nok scroll nu.
Er du sikker på at du ikke ser siden fra browserens cache og
dermed den gamle version?
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 01:52

> Hmm - jeg får da godt nok scroll nu.
> Er du sikker på at du ikke ser siden fra browserens cache og dermed den
gamle version?

Ja det skulle jeg mene :) Men du må da meget gerne lige nævne hvilke af de 6
hovedrammer du ændrer til hvad og evt. også ændrer indholds rammen. Det kan
godt være jeg ændrer de forkerte.

/Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 01:59

> [...]

>hovedrammer du ændrer til hvad og evt. også ændrer indholds rammen. Det kan

Som sgat jeg får fint scroll nu i den, med med hoved.html
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 02:11

> Som sgat jeg får fint scroll nu i den, med med hoved.html

Okay, så har jeg ikke forklaret det godt nok. Det der kommer frem inde i
selve designet scroller fint og har intet med problemet at gøre :) Det er
selve siden der ikke scroller. Hvis man f.eks. gør siden mindre end 800x600
kommer der ingen scroll mulighed frem, selvom toppen af logoet forsvinder.
Altså en scrollbar ud i siden af browseren, ikke i selve design delen.

--
/Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 03:39

> [...]

>kommer der ingen scroll mulighed frem, selvom toppen af logoet forsvinder.
>Altså en scrollbar ud i siden af browseren, ikke i selve design delen.

OK - men det kan du ikke, du kan kun sætte scroll på de enkelte
frames.

Det er en af ulemperne ved frames.

Men jeg synes da, at det skal være et meget lille vindue for at
man ikke se logoet.
--
Knud

Fra : A.N.

Dato : 26-10-03 21:31

Hej Jesper
Det er fordi den er lavet i rammer, og hvis han har en ramme foroven og
forneden som er
sat til ikke at vise scrollbar, så bliver siden fast.
Men det vil komme til at se forkert ud med scrollbar flere steder, så jeg
syntes i skulle
ændre den til en side uden rammer.
Se www.korup-daek.dk
A.N.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 01:02

"A.N." <xxxxnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det vil komme til at se forkert ud med scrollbar flere steder, så jeg
syntes i skulle ændre den til en side uden rammer.

Jeg har desværre ingen indflydelse i den henseende, men jeg tror næppe det
bliver aktuelt :) Men der er ingen ramme foroven- og neden - udover dem der
ligger over- og under den centrale i midten, der er én i fuld højde i begge
sider. Problemet opstår selvfølgelig også kun ved folk med en opløsning på
800x600, men det kunne nu være rart at få lavet så de også ser det
fornuftigt...

/Jesper