Image Composer nægter at starte
Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-10-03 10:05

Hej,

Dette spørgsmål vedrører det rigtig gode billedbehandlingsprogram, Image
Composer, som fulgte med FrontPage til og med FP2000.

Jeg har fået det problem, at jeg ikke kan opstarte programmet, men i stedet
får jeg følgende fejlbesked:

System-DLL'en kernel32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke
køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en C:\WINNNT\system32\MPR.dll
brugte det adresseområde, der ellers var reservereet til Windows DLL-filer.
Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil.

Problemet er opstået på begge mine pc'er - begge med Win2000/dansk.
Jeg har et godt opdateret virusprogram, så jeg føler mig sikker på, at
problemet ikke ligger der.

Derimod kan det passe, at problemet er opstået i forbindelse med at jeg har
installeret de seneste opdateringer via Windows Update.

Er der nogen, som har haft de samme erfaringer - og kan give gode råd?

Karsten Andersen
Online WebDesign

Fra : A.N.

Dato : 22-10-03 18:31

Hej Karsten
Jep det er opdatering 824141 hotfix som er problemmet.
Gå ind og fjern den igen i fjern programmer, så flyttes din dll fil
automatisk tilbage.
Jeg har skrevet om problemmet i system windows under kernel32dll.
A.N.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-10-03 19:09

YES!

Det virker - det råd har sparet mig for timers arbejde!

Karsten

Fra : A.N.

Dato : 23-10-03 13:14

Hej igen
Nu kan alle opdatere med hotfix 824141, da microsoft har rettet den fra i
dag 22-10-03